Gå til innhold
Skybert

Samletråd for fasinerende nettfunn. Tips, metoder og annet.

Recommended Posts

Skybert

Hei, er allerede veteran på forumet med godt over 1k poster og mange år under annet nick.

Starter på nytt for å tryggere kunne fly under radaren, da det er usikkert om mitt alter ego er trygt å bruke etter en snafu for noen år siden.

Ble bare lei av å lurke. Føler for å bidra mer på forumet og kanskje dele noen oppdagelser og spennende linker.

Ikke ta alt for god fisk, on topic diskusjoner og motstridende info er altid velkomment.

Off topic pissprat blir belønnet med sarkasme og ballespark.

Sparker fra med litt om frø, kjønn og noe jeg fant på marijuanapassion.com Spennende for de av oss som foretrekker standard frø foran feminisert Monsanto-idologi

http://www.marijuanapassion.com/forum/showthread.php?t=1974

Mye å lese, mer å passe på, vel verdt å prøve....

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Skybert

Følger på med noe som har gitt meg svært gode resultater innen faget Stiklinger.

Har sluttet å bruke rotningshormoner. Har i stedet en Aloe Vera plante stående på dyrkerommet.

Forberedelser:

Gå på ebay.com søk på og bestill: 14W 220~240V Adjustable Temperature Reptile Heating Pet Bed Mat Mats EU Plug (ca 50kr.)

Kjøp denne: http://www.gardenliving.no/products/miniveksthus-air

(Gardenliving er forresten en utmerket nettbutikk med mye rart til veldig gode priser. f.eks. Perlitt, blodmel og benmel )

Varmematta er trinnløst justerbar og legges under miniveksthuset. Legg et termometer inni og juster til 27 grader på bunnen.

Bløtlegg ønsket antall Rockwool kuber i romtemperert vann i en liten time. Vri forsiktig ut litt vann og plasser kubene opp-ned i kassa for stabilitet og for å komme unna det alt for store orginalhullet Rockwool leverer. (Stort hull resulterer i stilkråte.) Lag nytt lite hull m tannpirker eller noe slikt.

Skarp tapetkniv brukes til å kutte et stykke Aloe, deretter tas stiklinger på vanlig måte. (skråkutt, skrap lett, ca 10cm lang, gjerne litt "woody" stilk.)

Kutt, skrap og stikk umiddelbart inn i Aloe-biten. Sørg for å dekke de nederste 3-4 cm av stiklingen med plenty deilig klissete Aloe saft. Stikk de 3cm ned i kuben, sett på lokk og vent.

Første stiklingene har røtter etter 5-6 dager, resten innen 10 dager.

For meg gir dette 100% reultat.

Å bruke Aloe til dette er et gammelt hippie triks fra 60/70 tallet. Kombinert med moderne teknologi som Hoggormvarmematte er det sjenigalt.

• Like 4

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Skybert

Felleskjøpet selger 35kg melasse for 200 spenn; http://shop.fkra.no/epages/FKRA.sf/no_NO/?ObjectPath=/Shops/FKRA/Products/MELASSE

Litt om melasse: http://www.marijuanapassion.com/forum/showthread.php?t=12692

Kort fortalt: Alle de dyre "Superbigbudsnæringene" for maks blomsteryield til mange hundre kroner literen er nesten ren melasse.

Brukes også omfattende i kompost te.

Kjøpte to dunker og regner med at barnebarna har livet ut :p

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
pollen

Heisann Skybert. Velkommen tilbake hvem enn Du er ,,,, lol Den Aloe greia var interessant . Har en stor plante i hagen min som jeg gir bort blader fra til folk som er solbrent og har mensen osv, ,,, lol ,,,,,, visste ikke at den kan brukes som rot hormon ogsaa . Helt utrulig plante .

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
JohnDeFoe

Har sluttet helt med alle typer rothormoner men denne aloe vera metoden kommer jeg ikke til aa glemme!! Den var genial!!

Den melassegreia er jeg veldig nysgjerrig paa og skulle gjerne hoert om noen her har proevd/bruker og kan fortelle hvordan og naar i growen det skal brukes osv.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Skybert

Først: Har ikke prøvd, har kun kjøpt inn melasse så langt, men har lest mye positivt på flere forum også utenfor vårt emneområde. Så grundig research er unnagjort :)

Er i første uke blomst akkurat nå, men kan si mer om noen uker når det er utprøvd.

Melassen (eng. molasses) brukes både som jordforbedrer i kompost te. Mange youtube videoer om compost tea for organic gardening. Gir fres i de snille bakteriene og mikrobene i jorda. Den har en generell N-P-K på 1-0-5 og er hovedbestanddelen i ripening næring. Kan med stor fordel gis som boost de siste ukene i blomst, 2ts/l har jeg lest.

"In addition to sugars, molasses contains significant amounts of potash, sulfur, and a variety of micronutrients. Because molasses is derived from plants, and because the manufacturing processes that create it remove mostly sugars, the majority of the mineral nutrients that were contained in the original sugar cane or sugar beet are still present in molasses. This is a critical factor because a balanced supply of mineral nutrients is essential for those beneficial beasties to survive and thrive. That's one of the secrets we've discovered to really successful organic gardening, the micronutrients found in organic amendments like molasses, kelp, and alfalfa were all derived from other plant sources and are quickly and easily available to our soil and plants. This is especially important for the soil micro-herd of critters who depend on tiny amounts of those trace minerals as catalysts to make the enzymes that create biochemical transformations. That last sentence was our fancy way of saying - it's actually the critters in live soil that break down organic fertilizers and feed it to our plants"

.

"because molasses (average NPK 1-0-5) contains potash, iron, sulfur, and many trace minerals, it can serve as a nutritious soil amendment. Molasses is also an excellent chelating agent."

"One final benefit molasses can provide to your garden is it's ability to work as a chelating agent. That's a scientific way of saying that molasses is one of those magical substances that can convert some chemical nutrients into a form that's easily available for critters and plants. Chelated minerals can be absorbed directly and remain available and stable in the s

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Skybert

Hjemmelaget organisk og safe bug spray:

Ebay: http://www.ebay.com/itm/Pure-Neem-Oil-Azadirachta-Indica-Cold-Pressed-100-Natural-Therapeutic-Grade-/322008972704?var=&hash=item4af93afda0:m:mfVxJhLAKj39C5ADXD5F1hQ

Ebay: http://www.ebay.com/itm/Pure-Essential-Oils-5ml-Therapeutic-Grade-Aromatherapy-Free-Shipping-/321448157647?var=&hash=item4ad7cda1cf:m:mHEd3E8_D63kQOOJtKUQQTw

Bland 5ml neem olje, 5ml rosmarin olje og 5ml flytende grønnsåpe med 1l. vann i sprayflaske. Kan brukes langt ut i blomst uten problem. Organisk og ufarlig for folk, men småjævlene dropper som fluer. :P Er raportert å virke på mites, gnats osv.

Bare ikke tørk deg i fjeset med rosmarin olje på fingrene, den er litt i rammeste laget ublandet :s

• Like 2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Myy

Hvis noen har mer info om LST/Super cropping blir jeg suuuper takknemlig. Første gang og har veldig lyst å prøve de teknikkene :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
LHC

Takker for gode råd og linker. Varmematte er bestilt.

Dere må gjerne dele mer kunnskap ut:-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
LHC
På 16.7.2016 at 19.38, Myy skrev:

Hvis noen har mer info om LST/Super cropping blir jeg suuuper takknemlig. Første gang og har veldig lyst å prøve de teknikkene :)

Jeg har ikke noe personlig erfaring å dele, men jeg synes Soma forklarer og viser supercropping enkelt og greit. Koselig og kunnskapsrik gammel hippie:-)

https://www.youtube.com/watch?v=CIvrK1fTskE

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
intreserte

Heisann

Nå er det over 2 år siden jeg plantet moderplanten. Plantene mine er kloner av en bestemt moderplante, som gjentatte ganger er høstet og satt tilbake til revegging. Faktisk blir det nå den 8 gangen denne planten blir satt til blomstring. Slike jeg erfarer det, tar plantene ingen skade av slik behandling. Men jeg har hørt og lest at plantene blir dårligere og dårligere så flere ganger man revegger dem. Er det sannhet i dette ?                                        

Når jeg høster, lar jeg noe greiner være igjen på planten. Jeg skjærer av rundt 70% av røttene, flusher godt og putter plantene i ny coco under konstant lys. Når jeg er fornøyd med størrelsen på plantene gjentar jeg syklusen og setter dem i blomst. Syns det er fordel med revegging. Prøve ut nye metoder og  sammenligne resultatene på hvert grow med samme plante.                                                                

Er det noen andre her som også revegger plantene?  Dere som ikke revegger, er det noen grunn til dere ikke gjør dette ?

Endret av intreserte
  • Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
KenBB
På 20.12.2016 at 5.01, intreserte skrev:

Dere som ikke revegger, er det noen grunn til dere ikke gjør dette ?

Jeg ser ingen grunn til å revegge annet enn kansje om man har veldig dårlig tilgang på plass til kloner og småplanter. 

Endret av KenBB
  • Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
intreserte
På 26.12.2016 at 15.42, KenBB skrev:

Jeg ser ingen grunn til å revegge annet enn kansje om man har veldig dårlig tilgang på plass til kloner og småplanter. 

Hvorfor ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
KenBB

Hvorfor skal man revegge når man heller kan ha store, sunne og friske planter klare når man høster? Mere røykings på kortere tid. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå