Jump to content
SixIxIx

Billige tørrsiktrammer fra England!

Recommended Posts

JohnDeFoe

Dette var bra @sixixix

Du treffer spikeren paa hodet naar du sier at frakt oedelegger for aa kjoepe "screen" fra USA. Frakt koster som regel like mye som "TrimTray" og alle andre.. Dessverre!

Ellers var det fristende bilder..

Hva roeyker dy toerrsikt med? Titan-nail? Rigg?

Edited by JohnDeFoe

Saoshyant

Veldig ryddig og informativ post! :)

Gleder meg veldig til følge med og forhåpentligvis bidra litt her inne.

Jeg starter nok ikke opp med like fint utstyr som dette. Fant et knall kjøpt til under 350 med frakt når jeg surfet ebay 04 på natta ;)

s-l500.jpg

De er ca 15cm i diameter og er nok litt puslete, men iallefall en start.

maxresdefault.jpg

Jeg kommer til å kjøre det meste på en E-nail jeg har brukt alt for lite så langt.

SixIxIx

Saoshyant:

De rammene der gjør nok en god jobb med tanke på micron-valget. Du har rett i at de kan bli litt små, men kun når du skal kjøre grovsikting med plantemateriale, noe som blir enklere når du har litt størrelse på sikten. Hvis du synes dette blir et problem kan du kjøpe en større ramme (f.eks en 177 micron) til grovsiktingen, så kan du videreforedle med utstyret du allerede har. :)

JohnDeFoe:

Jeg brukte vanligvis å røyke tørrsikten min i jointer med økologisk tobakk, 0.5g hasj / 0.4g tobakk. Jeg synes dette ga bedre smak enn f.eks Volcano, som fjernet det som var unikt med strainens smaksprofil og tunet den ned til en mere generisk hashy/oljete smak. Jeg hadde en titan-nail på vei i posten når politiet svingte innom på besøk, så jeg fikk aldri testet denne på egenprodusert tørrsikt. Jeg har teste litt tørrsikt på nailen til en kompis, og det smakte veldig godt. Når jeg var i Barcelona tidligere i år fikk jeg smake noe knall vannhasj på en grom liten rigg med titan e-nail. Dette smakte himmelsk, og viste tydelig hvor viktig det er med nøyaktig temperaturkontroll for å få maks utbytte av terpenene.

Hadde jeg hatt tilgang på tørrsikt i dag, ville jeg nok brukt en e-nail med quartz-hode og carb cap, på en liten bong/rig/whatever. Slik jeg har forstått det vil en carb cap lage et lite vacuum, noe som lar deg fordampe varene på en lavere temperatur. Quartz-nailer har jeg aldri testet, men skal visstnok gi bedre smak enn titan. For meg er smaken viktigst, og det er tydelig at det er mulig å få utrolig mye smak om man røyker på det rette utstyret. Siden jeg aldri har vært noe bongmann er dette ukjent terreng for meg, men det å lete etter gode løsninger er jo halve moroa :)

• Like 3

Dr. Fungitumb

Har rammene veldig mye og si for sluttprodukt?

Har bare kjopt screens og bygd rammene i 0.5"x1" lekter.

Brukte 300 spenn paa 3 ferdige screens :)

Edited by Dr. Fungitumb

JohnDeFoe

Tror ikke selve utformingen paa rammen har noe aa si. Har ogsaa ramme etter ett bilde og brukt screen fra ebay paa 120mikron. Har et stort speil i dyrke/roeyke avdelingen.. Hvor toerket popcorn og trim blir til sinnsykt potent kief.

Har fortsatt ikke kommet saa langt som bubbleman paa YouTube hvor de "renser" kiefen for groent materiale.. Men godt er det lell, helt uten kjemikalier!

SixIxIx

Jeg beklager at denne tråden har gått helt i glemmeboken. Rammene ser veldig bra ut mtp prisen, men jeg har ikke hatt muligheten til å teste de enda. Jeg har fått noe trim og popcorn-buds som jeg skal sikte om et par uker, da skal jeg ta litt bilder og komme med en update :)

cannawiz

Hei, jeg har nå testet alurammene i strl 32t til grovsikt og 77t til rensing. Er utrolig imponert, å har funnet meg ny yndlingshobby(etter dyrkingen da). Syntes også sikten som havnet under 77t er veldig bra i funk. Men blandet sikten fra under og mellom rammene og renset med statisk DVD og bakepapir på 77t screenen i går  å endte opp med ca 10% av haugen i rene trichomer. (2,6 g ren glede)Goddammed sier jeg bare! GODDAMMED!  Just my 2 cents

• Like 3
  • Thumbs up 1

SixIxIx

Kult at du har testet rammene! Ting tar litt tid her, men jeg håper det blir veldig snart. Ta gjerne bilder av det du har laget, vi får aldri nok tørrsiktbilder :D

• Like 1

cannawiz

Skulle gjerne lagt ut bilder, men har ikke tilgang på pc om dagen. Har også bare mobilkamera å ta bilder med. Skal låne kamera til dama neste.runde, da jeg fortsatt har ca 50% igjen å lage av:p så lover med dette at jeg skal legge ut en bildeserie innen en mnd! Haha fy så.stoner jeg er. Må bestille meg sånn e-nail å bong. Dette må jo være villt på det! Peace 

• Like 1

SixIxIx

Jeg fikk testet rammene her for en liten stund siden, og er godt fornøyd. Jeg brukte ca 100 gram popcornbuds og trim (mixed strains) som hadde tørket/curet i en papirpose over en del måneder (ikke mitt materiale). Sluttmaterialet ble derfor litt brunere enn vanlig. Jeg endte opp med 6-7 gram hasj med konsistens og potens som en god importhasj. Jeg brukte ikke tid på å rense materialet videre, men skal eksperimentere mere med dette neste gang jeg får mulighet. Bildene er knipset under dårlig lys med mobilen, så de ble langt fra gode, men dere skjønner tegningen :)

Størrelsene jeg brukte var:
32T - 177 micron
43T - 135 micron
55T - 105 micron
77T - 74 micron

74 micron nederst, 105 og 135 øverst

KIGKTXDh.jpg

74 micron

dyKn4Tlh.jpg

Dette ramlet gjennom 74 micron.

2cKyTZGh.jpg

Jeg kommer sannsynligvis til å bytte ut disse med alurammer en gang i fremtiden, da jeg oppdaget en detalj jeg vet kommer til å irritere meg i lengden. På alurammene limes duken fast, men på trerammene wrappes den rundt rammen og stiftes fast. Med andre ord kan trichs/plantemateriale havne mellom ramme og duk. Det er ikke et stort problem, men krever litt ekstra rengjøring når man er ferdig. Du får uansett veldig mye for pengene :)

• Like 3

Magnum

Nice! 

Grei julegave dette... 

Bestillte meg et par av disse for et par dager siden. 

• Like 1

Pistil

Yoyo! @SixIxIx Det du kan gjøre er å kjøpe silikon på clas/biltema etc, legg ramma ned på bord eller liknende og smør en tynn linje med silikon i kanten. Så tar du litt zalo på fingeren din og smører silikonet inn langs lista/hjørnene.

-Pistil

Edit: Når silikonet har tørket, kan du bruke en fille/klut å tørke av zaloen

Edited by Pistil
la til tips
  • Like 1

Frank420
På ‎18‎.‎12‎.‎2016 at 12.44, Pistil skrev:

Yoyo! @SixIxIx Det du kan gjøre er å kjøpe silikon på clas/biltema etc, legg ramma ned på bord eller liknende og smør en tynn linje med silikon i kanten. Så tar du litt zalo på fingeren din og smører silikonet inn langs lista/hjørnene.

-Pistil

Edit: Når silikonet har tørket, kan du bruke en fille/klut å tørke av zaloen

Vil ikke trichs og bladrester henge fast hvis du bruker silikon, selv etter det er tørket? Ser for meg en tube 'lim og fug' hadde vert bedre

Pistil

Jeg har aldri hatt problemer med det og brukt det ofte når jeg spenner duk selv. Men jeg har brukt baderoms-silikon som blir relativ glatt i overflaten.

• Like 1

jiffemann

Første grovsikten

PGDKSB1.jpg

MUJormO.jpg

QUjoeTv.jpg

Hxq76AO.jpg

• Thumbs up 2

jiffemann

yCOvcQH.jpg?1