Jump to content
Soilandcatsand

Hvordan lage hasj?

Recommended Posts

Soilandcatsand

Jeg kommer til å ta vare på avklipp/minibuds fremover da jeg må prøve å lage litt hasjis. Jeg har noen spørsmål jeg håper noen kan svare på.

1) Jeg har forstått rett at man må tørke dette før man fryser?
2) Jeg vil lagre dette i ett år i fryseren, er det mulig. Vist ja, beste måte å pakke?
3) Skal jeg bruke bubblebags eller tørrsikt? Hva gir best røykings? Hva er mest fysisk krevende å gjøre?
4) Hva er holdbarheten til hasj? Snakker vi årevis om man lagrer på rett måte?

Noen som har gode video linker om tradisjonell hasj produksjon? Eller noe fra nett? Eller om noen her har denne kunnskapen og vil dele? :)

1up

1. Nei, det er ikke nødvendig å tørke før du fryser, men jeg vil anbefale å tørke det du eventuelt lager tørrsikt av.

2. Jeg har hatt fersk trim på norgesglass i fryseren i opptil 2 år uten at det har tatt skade. Hva som er optimalt er jeg litt usikker på.

3. Tørrsikt eller bubble må du velge selv. Hva som er best er vel egentlig en smakssak, men jeg tror det heller mot tørrsikten. Selv lager jeg aldri tørrsikt om sommeren og venter heller til vinteren så jeg kan arbeide i så lave temperaturer som mulig.

4. Lagret på rett måte vil du kunne oppbevare tørrsikt i 10 år uten problemer. Om du får ut alt vannet fra bubblehashen kan den også ligge ganske lenge. Selv har jeg aldri hatt bubble mer enn ca 1 år, men jeg vet Bubbleman har noe 8år gammel Congolese bubblehash som er helt fin enda.

Desto mer intakte trikomhoder du har, desto lenger kan hasjen oppbevares uten nenveverdig tap av potens.

Tradisjonell hasj produksjon er ganske utdatert. Som en hjemmedyrker er det bedre å se på litt mer moderne metoder. For tørrsikt anbefaler jeg å sjekke ut Bubbleman

og DrySiftWizard, for bubblehash; Bubbleman og Frenchie Cannoli, og for BHO er det Bret Maverick som gjelder.

• Like 4

Soilandcatsand

1. Nei, det er ikke nødvendig å tørke før du fryser, men jeg vil anbefale å tørke det du eventuelt lager tørrsikt av.

2. Jeg har hatt fersk trim på norgesglass i fryseren i opptil 2 år uten at det har tatt skade. Hva som er optimalt er jeg litt usikker på.

3. Tørrsikt eller bubble må du velge selv. Hva som er best er vel egentlig en smakssak, men jeg tror det heller mot tørrsikten. Selv lager jeg aldri tørrsikt om sommeren og venter heller til vinteren så jeg kan arbeide i så lave temperaturer som mulig.

4. Lagret på rett måte vil du kunne oppbevare tørrsikt i 10 år uten problemer. Om du får ut alt vannet fra bubblehashen kan den også ligge ganske lenge. Selv har jeg aldri hatt bubble mer enn ca 1 år, men jeg vet Bubbleman har noe 8år gammel Congolese bubblehash som er helt fin enda.

Desto mer intakte trikomhoder du har, desto lenger kan hasjen oppbevares uten nenveverdig tap av potens.

Tradisjonell hasj produksjon er ganske utdatert. Som en hjemmedyrker er det bedre å se på litt mer moderne metoder. For tørrsikt anbefaler jeg å sjekke ut Bubbleman

og DrySiftWizard, for bubblehash; Bubbleman og Frenchie Cannoli, og for BHO er det Bret Maverick som gjelder.

Flott svar, tusen takk for innspillet! :)

Jeg har sett på noe av filmene til Bubbleman tidligere. Dyktig type :) Skal sjekke opp de andre linkene dine :)

Soilandcatsand

Da skal det ikke by på problemer å gjennomføre mitt opplegg.

- Jeg tar vare på alt av avklipp/minibuds. Tørker dette, på glass og nederst i fryseren max ett år.

- Tørrsikte etter "bruksanvisningen" som er laget av proffene på nett. Så presse dette sammen til en plate med egenprodusert hasjis.

Woop woop om ett år så vet vi svaret. Begynner med å fryse ned om 1-2 måneder :)

SixIxIx

Jeg kommer til å ta vare på avklipp/minibuds fremover da jeg må prøve å lage litt hasjis. Jeg har noen spørsmål jeg håper noen kan svare på.

1) Jeg har forstått rett at man må tørke dette før man fryser?

2) Jeg vil lagre dette i ett år i fryseren, er det mulig. Vist ja, beste måte å pakke?

3) Skal jeg bruke bubblebags eller tørrsikt? Hva gir best røykings? Hva er mest fysisk krevende å gjøre?

4) Hva er holdbarheten til hasj? Snakker vi årevis om man lagrer på rett måte?

Noen som har gode video linker om tradisjonell hasj produksjon? Eller noe fra nett? Eller om noen her har denne kunnskapen og vil dele? :)

Jeg vil virkelig anbefale deg å dykke inn i videreforedlingens verden. Det er like gøy som dyrking, og du kan med enkle midler sitte igjen med et veldig rent sluttprodukt.

Skal du lage vannhasj er det greit å være klar over at man ikke får den samme gode smaken som med tørrsikt, siden terpenene er vannløselige. Mange foretrekker derfor å fryse materialet når det er ferskt, for å bevare terpenene som forsvinner i tørkeprosessen. Ulempen med denne fremgangsmåten er at materialet blir verre å jobbe med, siden trichomeveggene ikke har "herdet" enda. Hvis du ikke greier å holde tempen nede blir materialet fort sticky når du skal samle det opp fra bagene.

Fordelen med vannhasj er at man kan lage mye ren hasj på kort tid. Det er ikke veldig tungt å holde på med, hvis du greier ompottinger er dette null problem. Vannhasj smaker ikke lite, det smaker bare rundere og litt annerledes enn tørrsikt.

Tørrsikt er mere finarbeid, man må være nøyaktig og ta seg god tid for å få hasjen så rent som mulig. 1up har allerede kommet med et veldig godt svar, sjekker du ut videoene fra folka han linker til vil du lære mye om hvordan du lager hasj.

Hvis du vi hente så mye goodies som mulig ut av budsene dine kan du prøve noe sånt:

Lag tørrsikt av tørkede buds. Ikke hent ut alt, men gå for kvalitet. Det vil fortsatt være mye trichs igjen, disse kan du hente ut i bubblebags, en omgang for kvalitet og en omgang for mengde. Når du er ferdig her kan du tørke budsene og kjøre en alkoholekstraksjon for å tyne ut siste rest :)

• Like 4
  • Thumbs up 1

AceofHaze76
På 20.5.2016 at 16.19, Soilandcatsand skrev:

Da skal det ikke by på problemer å gjennomføre mitt opplegg.

- Jeg tar vare på alt av avklipp/minibuds. Tørker dette, på glass og nederst i fryseren max ett år.

- Tørrsikte etter "bruksanvisningen" som er laget av proffene på nett. Så presse dette sammen til en plate med egenprodusert hasjis.

Woop woop om ett år så vet vi svaret. Begynner med å fryse ned om 1-2 måneder :)

Av ren nysgjerrighet, hvordan har forsøket gått? 

Jeg har ikke hatt plass/mulighet for å spare på restene i tidligere grows, men har det nå, og er derfor genuint interessert i temaet. 

Jeg har fått mange gode tips på denne tråden, så da er det vel bare å sette igang.