Gå til innhold

Recommended Posts

NAV

nån hær som har prøvd sån auto pot syttem som vet om det fungere eller bare blr råtte å fack i bunnen. noen med erfaring?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
CannaPe

Funker bra det. kj 70/30 coco/perlite eller 50/50 perlite vermiculite. Kan ogsaa vaere greit og ha en luft pumpe i resorvaret, for og blande mixen og forhindre re

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
intreserte

kan anbefale autopot, systemet er enkelt og gir gode resultater.
Dobble dyrkningskrukker anbefales ikke, pottene står for tett til at man kan dyrke 2 planter i systemet.

willabgarden.no selger autopot til lavest pris her i norge, lav pris pfrakt og rask leveringstid
Gartnerbutikken.no har alt du trenger, litt høye priser generelt me er billigst på coco. Høy pris på frakt, rask leveringstid

Anbefaler kontakte gartnerbutikken på mail eller telefon, der du spør du kan få en bedre pris og refererer til prisene til willabgarden. så får du 350kr rabatt pautopot systemet. :)
Det finnes 2 gode anternaltiv til autopot. Systemene fra willabgarden : "Vanning easy to go" med undervanningsbrikke og "Tomattn" som er en selvannende 16l krukke som enkelt kan kobles opp til "Vanning easy to go" slik autopot systemene virker.

babapre. Funker bra det. kj 70/30 coco/perlite eller 50/50 perlite vermiculite. Kan ogsaa vaere greit og ha en luft pumpe i resorvaret, for og blande mixen og forhindre re.

Dette har jeg testet ut pautopot, prøvde ren coco-fiber i forhold til 70/30 perlite og 60/40 leca. Min anbefaling er bruke ren kokos subtrat.
Angånde luft i resorvaret ser dette ikke nøendig hvis du fyller vann på tanken hver 4-5 dag.
Jeg fyller vann nivået på vanntankene slik de går tomme etter 4 dager, når systemet er helt tomt for vann tilsetter jeg vann og CANNA Aqua næring.

Endret av intreserte
  • Like 2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
CannaPe

Er du fornoyd med CANNA naeringen? Har lurt paa skifte over til den, da jeg kjorer GHE naa. Men sliter med mangelsykdommer med den.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
intreserte

Er du fornoyd med CANNA naeringen? Har lurt paa skifte over til den, da jeg kjorer GHE naa. Men sliter med mangelsykdommer med den.

Er fornøyd med canna aqua, måtte supplere med epsom salt midt i blomstringen. Men det var alt

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
intreserte
På 18.7.2016 at 3.34, intreserte skrev:

Min anbefaling er bruke ren kokos subtrat.

Denne påstanden trekkes tilbake,   Substrat (coco) holdt for høy fuktighet og plantene viste tegn på rot problemer.

Skiftet potter på alle plantene, skar bort 10cm av det nederste laget med røter og fyllte pottene  med 5 cm leca kuler i bunn og blandet coco med 30% leca. plantene. skiftet fra 8.5 liter til 15 liters potter.

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
kjella

De doble autopot pottene, blir nok litt for små, jeg har kjørt med det tidligere, og hatt gode resultater, men denne gangen er det bare råte og drit.. Jeg anbefaler deg å kjøpe med enkle potter, så slipper du mye tull ;)

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå