Jump to content
Dr.Cannabis

Lage Hasj olje av Hasj?

Recommended Posts

Dr.Cannabis

Hei alle sammen!

lurer på er om det er mulig å lage hasj olje av hasj/brunt?

Å hvordan?

Så etter guide på siden, prøvde å søke litt rundt men fant ingenting som relaterte til dette, er fjern for øyeblikket så er kansje litt lat akoratt nå :D

KenBB

Har hørt noe historier om at folk presser olje ut av platene før de sender det videre, men om det er sant har jeg ingen anelse om. 

Har ingen anelse om produksjon av olje, men er det ikke en metode som går ut på å løse den opp i løsemiddel og skille ut oslja etter det? Isåfall bør vell det gå med hasj også..?

pooh

Leste for litt siden om en danske som selger cannabis olje for medisinsk bruk på nettet. Når han startet opp handlet han hasj i Christiania og brukte sin egen hjemmebrent for å lage oljen. 

MaryJane420

Strain hunters ja... Venter på den nye Congo oppdateringen. @Dr.Cannabis Hvis du får tak i hjembrent eller isopropanol så kan du jo gjøre en QWISO eksteaksjon, bare med brunt.

Dr.Cannabis
41 minutter siden, MaryJane420 skrev:

Strain hunters ja... Venter på den nye Congo oppdateringen. @Dr.Cannabis Hvis du får tak i hjembrent eller isopropanol så kan du jo gjøre en QWISO eksteaksjon, bare med brunt.

Takker for alle svar! :-)

tok et sjappt søk å fant denne, http://antibac.no/proff/proff-teknisk-sprit/proff-isopropanol/600079-isopropanol-prima/#detalj

Denne du mener? ser du kan velge mellom Teknisk Sprit og Ren, jeg ser for meg at det er den "Rene" som skal brukes men spør alikevell, hvilken er anbefalt av teknisk å ren?

Har også lest/hørt at Ispopropanol er for"Giftig" til at den kan brukes til ekstraktsjon av olje/wax? stemmer dette?

MaryJane420

Altså poenget er at man fordamper vekk alkoholen... Gjør dette under forhold som gjør det slik du ikke inhalerer dampen eller at dampen ikke antennes. Er vel ikke noe farlig hvis alt av løsemidlet er fordampet og du står igjen med mix av cannabinoider og terpener som opprinnelig kom fra hasjklumpen... Angående hvilken av de 2 produktene du burde velge så har jeg ikke peiling siden jeg aldri har gjort det selv enda men hadde anbefalt den ikke tekniske altså den du linket til. Er ihvertfall mye enklere enn DMT ekstraksjon fra MHRB (Mimosa hostilis root bark) som jeg heller ikke har gjort enda.

Edited by MaryJane420
  • Like 1

Dr.Cannabis
12 timer siden, MaryJane420 skrev:

Altså poenget er at man fordamper vekk alkoholen... Gjør dette under forhold som gjør det slik du ikke inhalerer dampen eller at dampen ikke antennes. Er vel ikke noe farlig hvis alt av løsemidlet er fordampet og du står igjen med mix av cannabinoider og terpener som opprinnelig kom fra hasjklumpen... Angående hvilken av de 2 produktene du burde velge så har jeg ikke peiling siden jeg aldri har gjort det selv enda men hadde anbefalt den ikke tekniske altså den du linket til. Er ihvertfall mye enklere enn DMT ekstraksjon fra MHRB (Mimosa hostilis root bark) som jeg heller ikke har gjort enda.

Takker for svar! :-)

SixIxIx

Du kan kjøpe 95% overflatedesinfeksjon, den fungerer fint til å lage olje av både hasj og buds

Riv hasjen opp i små klumper, legg den i et glass med skrulokk. Fyll opp med sprit, ca 4-5 ganger mere enn du trenger for å dekke hasjen. Skru på lokket og rist i noen sekunder. Sett blandingen i fryseren, ta den ut og rist godt en gang hver halvtime. Gjør dette i 5-6 timer, da skal mesteparten av hasjen være oppløst og ha lagt seg på bunnen av glasset. Sil spriten gjennom to kaffefilter (vær forsiktig og tålmodig, dette tar tid og kan bli grisete) og tøm det i en glasskål, ildfast form eller lignende. Jo større overflate, jo kjappere fordamper spriten. For best kvalitet lar du spriten fordampe ved romtemperatur. Dette tar gjerne noen dager, men vil gi bedre smak :)

• Like 1

MaryJane420

@SixIxIx Den hadde nok isolert cannabinoidene og terpenene men jeg er allikevel bekymret for at det er etanol med tilsatte kjemikalier som gjør den uegnet til drikking. Vet ikke om de fordamper like lett som etanolen.

Dr.Cannabis
På 22.9.2016 at 22.59, SixIxIx skrev:

Du kan kjøpe 95% overflatedesinfeksjon, den fungerer fint til å lage olje av både hasj og buds

Riv hasjen opp i små klumper, legg den i et glass med skrulokk. Fyll opp med sprit, ca 4-5 ganger mere enn du trenger for å dekke hasjen. Skru på lokket og rist i noen sekunder. Sett blandingen i fryseren, ta den ut og rist godt en gang hver halvtime. Gjør dette i 5-6 timer, da skal mesteparten av hasjen være oppløst og ha lagt seg på bunnen av glasset. Sil spriten gjennom to kaffefilter (vær forsiktig og tålmodig, dette tar tid og kan bli grisete) og tøm det i en glasskål, ildfast form eller lignende. Jo større overflate, jo kjappere fordamper spriten. For best kvalitet lar du spriten fordampe ved romtemperatur. Dette tar gjerne noen dager, men vil gi bedre smak :)

Takker igjen for god hjelp å svar :-)

Men hva er da mest anbefalt av isopropanol? eller overflatedesinfeksjon?  hva innholder mest av farlige giftstoffer?

jeg er klar over at de skal fordampes vekk, men tenker at de vil sikker ligge noe giftstoffer igjen i oljen, eller blir alt fordampet?

å hvor mye THC innhold er det sånn cirka i oljen? alt fra 70 % - 90 % ? kommer jo såklart an på kvalitet, men er det veldig potent med olje?

er ganske ny på dette her serdu! =)

Saoshyant

Den spriten Sixixix linker til er den samme legen/tannlegen vasker utstyret i før det brukes på pasienter, den er fri for brekningsmidler og giftstoffer.

Det er en ren blanding av isopropanol og etanol der sist nevnte utgjør hovedandelen av løsningen. Begge disse løsemidlene vil fordampe 100% om du gjør prosessen riktig.
Siden spriten er tiltenkt medisinskbruk er det noe av reneste og tryggeste du kan få tak på etter min mening.

Dr.Cannabis
21 timer siden, Saoshyant skrev:

Den spriten Sixixix linker til er den samme legen/tannlegen vasker utstyret i før det brukes på pasienter, den er fri for brekningsmidler og giftstoffer.

Det er en ren blanding av isopropanol og etanol der sist nevnte utgjør hovedandelen av løsningen. Begge disse løsemidlene vil fordampe 100% om du gjør prosessen riktig.
Siden spriten er tiltenkt medisinskbruk er det noe av reneste og tryggeste du kan få tak på etter min mening.

Da får jeg ta en vurdering om jeg skal prøve den spriten som Sixixix linker til eller om jeg skal prøve isopropanol, blir første gang jeg skal prøve dette her ut, blir spennende!

• Like 1