Jump to content

Recommended Posts

cannawiz

Heisann:) tenkte på å starte en diskusjon her på hva folk mener er det beste, mtp å trimme rett etter høsting, mens bladene stikket ut å jenta er lett å trimme. Eller å henge hele jenta opp "uncut" (eventuelt fjerne store fanleavs), å trimme etter tørking??.            selv har jeg i flere år alltid trimmet rett etter  høsting, å endt opp med gode produkter som stinker godt å funker godt, etter noen uker cure vel å merke(dog de største budsa har vel alltid hatt ett hint av høy(som hestene spiser) lukt, desverre. For første gang har jeg nå tørket plantene hele, de hang 13 dager i mørke i 55-60% fuktighet, i ca 16-20 grader, deretter 2 dager i papirposer. Ettet dette trimmet jeg å puttet de på glass, å heiv i en liten fuktighetsmåler(rh da på 68%), etter 2 uker på glass med lufting(åpnet lokket) ca 10-15 min daglig så var rh på 62%, så da testet jeg:).. Å jeg må si at jeg aldri har grodd så gode saker noensinne!!!  Både lukta, smaken å funken er så inni hampen mye bedre, å dette er av mødre jeg klona å våttrimmet før!  Må bare si at jeg har blitt frelst å kommer aldri til å trimme noe rett etter høsting igjen! Just my 2 cents ;)                så hva mener dere? Våt Vs tørr?

Edited by cannawiz
  • Like 1

SixIxIx

Jeg foretrekker å trimme etter tørking. Jeg valgte å prøve det etter å ha lest om veldig mange som har opplevd det samme som deg. En teori er at tørkingen tar lengre tid når det er mere plantemateriale som må tørke, og at dette gir bedre smak. Om det er andre faktorer inne i bildet vet jeg ikke, men jeg er enig i at det gir et bedre resultat :)

• Like 1

KenBB

Tørrtrimm, det synes jeg ikke er noe å lure på. 

• Like 2

1up

Jeg er litt usikker på hva jeg foretrekker selv egentlig. Gjør litt av begge deler. Synes budsa ser bedre ut når det blir trimmet ferskt siden det er mye lettere å klippe bladstilkene langt inn mot stammen mens det fremdeles kan bøyes på. Synes også bubblehash blir mye bedre når det er laget av ferskt materiale fremfor tørket. Buds tørker også en dag eller to raskere om det trimmes først.

Men om jeg ikke har dårlig tid med å tørke eller jeg ikke skal lage bubblehash, så trimmer jeg alltid tørket.

• Like 1