Jump to content
randy marsh

120x120x200 telt 600w hps med auto viking

Recommended Posts

Pistil

Jeg personlig har bestandig brukt organisk næring eller egen jordmix, slik at jeg ikke trenger å bruke næring. Men i enkelte tilfeller kan det være ok å bruke flytende næring selv om det kan være dyrt(om du ikke har plass eller liknende).

Men for å komme til saken, så slutta jeg med Biobizz etter at de begynte å lansere alle de nye næringslinjene(og gjorde grow og bloom "fattigere"...Omtrent bare melasse) for å tjene penger og få folk til å kjøpe masse svada som man kunne fint ha klart seg uten. Så nå sverger jeg til Plant Magic som har Oldtimer sin egen grow og bloom, sleng på en flaske bio silicon og "granuler" og du er "good", men slipper også å tilsette Mg(epsom salt).

Man kan også ta en titt på GHE sin organiske serie, som er utrolig bra.

Det er mine 5cents, men man bør lese litt mere om organisk dyrking om du vil ha fult utbytte av disse, dvs å lage "organisk te" etc, som igjen fører til ordtaket "feed the soil"

Btw! de siste bildene ser ut til at det er litt mye næring i den jorda, men det vil gå seg til... ;)

-Pistil

• Like 4

randy marsh

Dag 14 plantene vokser nå raskere en aldrig før vanner fremdeles kun med vann.

DSC00143.jpg  2 nederste plantene til venstre ble plantet 7 dager etter resten så de hanger litt etter.

DSC00140.jpg

denne planten har ett blad som krøller seg litt sammen noen som vet hav det kan komme av det er foresten den starste planten som har vert sån i 2 dager er bare sånn på ett blad.

DSC00141.jpg

Edited by randy marsh

Kjellerrock

Shit det er mange :D Blir nok tett vertfall. Gleder meg til å se !

randy marsh

nå er plantene akkurat 3 uker gammle.

oppdaget tegn på magnesium mangel da noen blader begynte å få brune/gule flekker noen bladene krøllet seg også innover

jeg sprøytet ned planten annenhver dag med epsom salt  bladene rettet seg da ut å misfargingen på gammle bleder  stoppet :)

av bubblelicius x onyx ble 3 av 4 planter gutter jeg har nå kastet 2 men har tatt vare på en å flyttet den inn på ett annet rom under 50w led.         planen er å lage noen frø med den og den gjenværende planten. har allerede  60x60 flc telt på vei så det blir litt bedre plass i 120 teltet å faren får att pollen sprer seg når jeg lager frø blir mindre.

Har å kastet en caramellow som fikk baller men jeg har flyttet inn en plante som er ca 7-8 dager gammel  denne planten har levd sine første dager i en cola flaske usikker på hvilket frø planten kommer fra da frøet ble liggende ca 2 uker i van før det begynte å spire hadde egentlig tenkt å kaste det men tenkte det kunne være morro å prøve å se hva jeg kunne få ut av en auto plante i 1L jord med kun lys fra kjøkken benken men nå er den i en 10l bøtte under full belysning så det var bra jeg ikke kastet etternøleren.

kommer til å kjøre på med litt plantenæring på neste vanning tror jeg starter med 1/3 styrke slenger også på litt cal mag så stopper jeg med å dynke planten i epsom salt

droppet bilder av gutta og nærbilde av plantene siden jeg har ett kamere som er helt ubrukelig å nekter å fokusere men hva kan man forvente fra ett kamer kjøpt på en flyplass til 200kr får 7 år siden så det er vell påtide å innvestere i noe litt bedre men her er hvertfal ett bilde av dagens status

uke_3.jpg
Edited by randy marsh
  • Like 2

randy marsh

uke 4 (5 på fredag)

fikk litt problemer med calsium og magnesium mangel men har kjørt på med full styrke av cal mag og plantene er på rett kjør igjen.

jeg oppdaget enda en gutt virker som canseeds frøene har en tendens til å produsere gutter i bøtter å spann er glad jeg kjørte på med 50% fem frø

budsa popper nå frem på alle plantene uten om de to plantene som henger etter med noen uker var foresten litt uforsiktig og vannet den ene mad samme vann som de gammlere plantene sist uke noe som førte til gule og hvite tupper men ellers vokser den fint.

DSC00145.jpggreenshot

DSC00146.jpgupload pic

Edited by randy marsh
  • Like 1

Soilandcatsand

Maxi Bloom alle the way. Enkelt og greit.

randy marsh

er det forresten noen som har testet ut Gold label special mix vurderer å kjøpe en ferdig miks med justert ph til neste grow.

er denne grei å bruke fra frø til plante eller blir den litt sterk i startfasen.

Edited by randy marsh