Gå til innhold
KaosGartner

Nesten nybegynner

Recommended Posts

tttracker
13 timer siden, KaosGartner skrev:

Har ikke skjedd så mye på loftet i det siste, har stivet opp bygget med mer treverk og lagd vannsikring.  Skal holde loftet tørt selv om alt vannet renner ut, 250 liter ca :D

Men har skjedd ting på kjøkkenet :) Hadde masse luftige buds som ingen ville ha så jeg bestemte meg for å lage cannabutter. Hakket opp buds og la de på bakepapir så inn i ovnen på 200 grader. Etter 45 min tok jeg alt i en gryte med 600 g smør og lot det stå på svak varme i en time. Hele huset luktet sinnsykt :joint:Silte alt og helte det tilbake i smørboksen og satte det i kjøleskapet.  Etter noen dager bestemte jeg meg for å lage cookies, da hadde smøret skilt seg litt. I bånn lå en mørk olje mens på toppen lå lysegrønt smør. Er lett å se på bildet. Var bare å røre litt så ble det bra igjen. Kakene ble gode og veldig potente , to venner av meg spiste en hver seint på kvelden og de kom seg ikke på jobb dagen etterpå :D

MovK4VP.jpg

m4h2Q86.jpg

Mens jeg hakket opp budsa så dukket det opp noen frø, jeg var uheldig med min første grow og hadde ihvertfall et strømbrudd så planten ble stressa og ble hermie.  Trykte det ene frøet ned i en potte med paprika jeg har stående på kjøkkenbenken og sannelig dukket det ikke opp en liten spire en uke etterpå 8-) Jeg veit det er store sjanser for at hun blir hermie også men lar hun få vokse opp og prøve ihvertfall.  Passet fint siden jeg har klart å surre bort 20+ frø her :cry:

Sorry @bornstellar :angel:

LKbvx1e.jpg

Kommer bilder av bygging til helgen :)

Ang loft bør du være oppmerksom på at om det er veldig varmt kan det hende at snøen ikke legger seg på taket, som eneste hus i nabolaget vil det derfor være stor sannsynlighet for å bli tatt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
KaosGartner
11 minutes ago, tttracker said:

Ang loft bør du være oppmerksom på at om det er veldig varmt kan det hende at snøen ikke legger seg på taket, som eneste hus i nabolaget vil det derfor være stor sannsynlighet for å bli tatt.

Har tenkt på det. Bygger et eget isolert rom på loftet og fører varme luften fra vifta ned i leiligheten under. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
bornstellar

På den måten kan du effektivisere energibruken, spesielt på vinteren. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
tttracker
4 timer siden, KaosGartner skrev:

Har tenkt på det. Bygger et eget isolert rom på loftet og fører varme luften fra vifta ned i leiligheten under. :)

Genialt :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Bamse
8 timer siden, KaosGartner skrev:

Er det da slik .. Telt/dyrkerom ---> vifte ----> kullfilter ---> Leilighet??

God løsning!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Bamse
22 timer siden, KaosGartner skrev:

Hakket opp buds og la de på bakepapir så inn i ovnen på 200 grader. Etter 45 min tok jeg alt i en gryte med 600 g smør og lot det stå på svak varme i en time.

Jeg må få tipse deg om at når du decarboxylerer på denne måten risikerer du at stoffen, bl.a. cannabinoidene fordamper og følgelig de egenskapene de cannabinoidene blir redusert eller fordamper helt, spessielt ved så høy temperatur som 200*C. Dette mener jeg er i grenseland før planten blir brent. 

Forslår ved bruk av ovn at du bruker et tett norgesglass eller lignende, forvarmer glasset for å se at det tåler heten, hiv opp i noe popcorn bud e.l. og ha i ovnen på 175*C inntil en time. 

Vær veldig varsom med glasset når det er varmt! Kan sprekke dersom kvaliteten er dårlig (derfor test). 

Ellers tror jeg dette med å ha det i en gryte med en fettkilde, på svak varme kan være en god måte å gjøre dette på. Fettet binder, stoffer fra planten og fordamper vann. River du i en god shot også kan det bidra til at flere av stoffene slipper og at det slipper lettere ut til fettkilden. Alkoholen kokes ut etterhvert.

Edibles har en helt sinnsyk effekt, stusser ikke ett sekund på at kompisene dine våknet godt på morran, haha!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
KaosGartner
27 minutes ago, Bamse said:

Er det da slik .. Telt/dyrkerom ---> vifte ----> kullfilter ---> Leilighet??

God løsning!

Jepp. Er @bornstellar sin idé.  :)

12 minutes ago, Bamse said:

Jeg må få tipse deg om at når du decarboxylerer på denne måten risikerer du at stoffen, bl.a. cannabinoidene fordamper og følgelig de egenskapene de cannabinoidene blir redusert eller fordamper helt, spessielt ved så høy temperatur som 200*C. Dette mener jeg er i grenseland før planten blir brent. 

Forslår ved bruk av ovn at du bruker et tett norgesglass eller lignende, forvarmer glasset for å se at det tåler heten, hiv opp i noe popcorn bud e.l. og ha i ovnen på 175*C inntil en time. 

Vær veldig varsom med glasset når det er varmt! Kan sprekke dersom kvaliteten er dårlig (derfor test). 

Ellers tror jeg dette med å ha det i en gryte med en fettkilde, på svak varme kan være en god måte å gjøre dette på. Fettet binder, stoffer fra planten og fordamper vann. River du i en god shot også kan det bidra til at flere av stoffene slipper og at det slipper lettere ut til fettkilden. Alkoholen kokes ut etterhvert.

Edibles har en helt sinnsyk effekt, stusser ikke ett sekund på at kompisene dine våknet godt på morran, haha!

Jeg leste litt på nett og så at de fleste anbefalte 170 til 180 grader men har dårlig ovn og er ganske sikker på at temperaturen ikke stemmer helt, derfor jeg stekte det på 200 grader. Så ikke brent ut når jeg tok det ut. Det med alkohol var en god idé, Skal prøve det neste gang :) Takk for tips :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Bamse
9 minutter siden, KaosGartner skrev:

Jeg leste litt på nett og så at de fleste anbefalte 170 til 180 grader men har dårlig ovn og er ganske sikker på at temperaturen ikke stemmer helt, derfor jeg stekte det på 200 grader. Så ikke brent ut når jeg tok det ut. Det med alkohol var en god idé, Skal prøve det neste gang :) Takk for tips :)

Cool, du kan jo gi en lyd om du merker noe forskjell! Jeg må spørre, hvor mye G hadde du i 600 G smør?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Selvforsynt
31 minutes ago, KaosGartner said:

Jeg har lest flere steder at en nyere studie viser at den magiske formelen er 110/110 dvs 110 minutter på 110 grader celcius, det vil gi optmal effekt i de fleste tilfeller for hobbykokker som oss ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
KaosGartner
35 minutes ago, Bamse said:

Cool, du kan jo gi en lyd om du merker noe forskjell! Jeg må spørre, hvor mye G hadde du i 600 G smør?

Aner ikke hvor mye jeg brukte. Tok bare masse fluffy buds jeg hadde liggende.  20 g kanskje?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
KaosGartner
17 minutes ago, Selvforsynt said:

Jeg har lest flere steder at en nyere studie viser at den magiske formelen er 110/110 dvs 110 minutter på 110 grader celcius, det vil gi optmal effekt i de fleste tilfeller for hobbykokker som oss ;)

Det skal prøves neste gang :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
bornstellar

Jeg brukte 130 grader i 30min. Husk at du decarber når du koker i smør også, det er jo også varmt. 

Smøret ditt er nok uansett veldig potent. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Freeman

Hvorfor ville ingen ha de luftige budsene dine, @KaosGartner? Er det skikkelig sån Feinsmecker-venner du har, eller var de rett og slett uapetittelige og dårlige disse buddene?

Til dere som har holdt på litt med edibles: Vil dere si at effekten/virkemåte skiller seg noe særlig fra om man skulle ha røykt samme buds på vanlig måte? Jeg har vært litt nyskjerrig på dette selv, men det er litt vanskelig for meg å sette i gang på kjøkkenet  pga. familieforhold. Har ikke kokemuligheter i grow-området mitt, så det har blitt med tanken, foreløpig.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
KaosGartner
3 hours ago, Freeman said:

Hvorfor ville ingen ha de luftige budsene dine, @KaosGartner? Er det skikkelig sån Feinsmecker-venner du har, eller var de rett og slett uapetittelige og dårlige disse buddene?

Til dere som har holdt på litt med edibles: Vil dere si at effekten/virkemåte skiller seg noe særlig fra om man skulle ha røykt samme buds på vanlig måte? Jeg har vært litt nyskjerrig på dette selv, men det er litt vanskelig for meg å sette i gang på kjøkkenet  pga. familieforhold. Har ikke kokemuligheter i grow-området mitt, så det har blitt med tanken, foreløpig.

Tja, er vel en blanding av beskjedenhet og at jeg ikke kjenner så veldig mange som røyker. Budsa er fine de men veldig luftige. Skal ta bilde av de og legge ut etterpå i dag . 

Det med edibles kan ikke jeg svare på :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Bamse
10 timer siden, Freeman skrev:

Den skiller seg ikke bare noe særlig, den skiller seg noe helt enormt på effekt og virkning. Uten tvil, hver gang, alltid.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Bamse
21 timer siden, KaosGartner skrev:

Aner ikke hvor mye jeg brukte. Tok bare masse fluffy buds jeg hadde liggende.  20 g kanskje?

20 G på 600 G, tar vi det i hodet? haha. Omg, jeg er borte vekke, klarer ikke regne en på kalkulator engang :P haha.:joint: Hvor mye blie det per 100 g smør? 

Tror vi legger oss på ca samme. Jeg år gjerne for 5 g pr 75 g smør. Det blir potent i massevis !

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
OGrow
12 timer siden, Freeman skrev:

Til dere som har holdt på litt med edibles: Vil dere si at effekten/virkemåte skiller seg noe særlig fra om man skulle ha røykt samme buds på vanlig måte? Jeg har vært litt nyskjerrig på dette selv

Har røyka i 22år og aldri blitt så stein som de få gangene jeg har spist. Følt meg som en nordsjødykker på syre i timesvis. Hodet mitt smeltet sammen med tapeten mens musikken ikke giddet å ta omveien rundt ørene, gikk rett inn panna. Der satt hele bandet og spilte i intense farger...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Bamse
22 timer siden, OGrow skrev:

Har røyka i 22år og aldri blitt så stein som de få gangene jeg har spist. Følt meg som en nordsjødykker på syre i timesvis. Hodet mitt smeltet sammen med tapeten mens musikken ikke giddet å ta omveien rundt ørene, gikk rett inn panna. Der satt hele bandet og spilte i intense farger...

Høres kjent ut! Var det gøy eller noi?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Freeman
On 2.11.2017 at 11:23 PM, OGrow said:

Jeg visste ikke at det var så stor forskjell, men det hørtes ut som noe man bør prøve en gang - men jeg må kanskje låse meg inne i et polstret rom først.;)

Men det var dette temaet med luftige buds. Jeg hadde jo en tråd om en noe mislykket green crack plante for en måned eller to siden. Den var underutviklet og jeg valgte bare å høste den som den var. Denne hadde laget ganske små, luftige buds på det tidspunktet. Jeg tok et bilde av tørket bud:

CtSviYT.jpg

Alle budsene på denne planten var små som denne, men til gjengjeld var det ganske mange av dem, så det ble da et lite glass (3 dl) med slike. Faktum er, til tross for de underutviklede budsene, så hadde de veldig sterk og virkningsfull effekt, og denne er egentlig min favoritt til nå. Den er nesten luktfri også, men det som trekker litt ned med denne er da at den smaker ganske "stramt" under røyking. Vet ikke helt hvordan jeg skal forklare akkurat det med "stram smak", men de som har røykt en del forskjellig kan sikkert gjette sånn ca. hva jeg snakker om. Det kan være at den trenger å cures mye lengre.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå