Jump to content
KaosGartner

Nesten nybegynner

Recommended Posts

KaosGartner
10 hours ago, jiffemann said:

Du kunne ha toppet for lenge siden, eg gjør det som regel etter 3 nodesett.
Ang. PH strips har eg ingen ide I Oslo, vil kanskje tro Apotek har det tilgjengelig. Kan tyde på det iflg. google iallefall.
Ellers vil eg anbefale deg å bestille inn GHE sitt dråpe-test-kit, liker det veldig godt :D

Takk for svar :) Har bestilt GHE kit fra en norsk nettbutikk i dag og en haug med strips fra eBay :) Da topper jeg den i kveld og monterer nettet mitt så får vi se hvordan det går :)

jiffemann

Er egentlig ikkje vitsi å montere nett før du har flere topper som må trees igjennom, men om du ikkje føler det er i veien, så kan du selvfølgelig bare montere det =)

KaosGartner
2 minutes ago, jiffemann said:

Er egentlig ikkje vitsi å montere nett før du har flere topper som må trees igjennom, men om du ikkje føler det er i veien, så kan du selvfølgelig bare montere det =)

Hehe, Godt poeng :D Jeg får se på det når jeg kommer hjem :) Tror ikke det blir så mye i veien :) 

Takk for svar :)

Edited by KaosGartner

KaosGartner

Har stussa på at den lille ser så rar ut så kom jeg på at det sto noe om den strainen på cannaseeds, Grapefruitkush har en genetisk mutation, der resulterer i at nogle phenoer har nogle lidt sjovt udseende blade, men det lader til kun at opstå på phenoer som ikke får nok lys. Sætter man en pheno direkte under lyset som har denne mutation virker det som om at de mærkelige blade bliver mindre hyppige, og stille og roligt forsvinder.

Så den har tydeligvis ikke fått nok lys. Rare greier.

Ellers er det bare kos i skapet :) Får ikke lagt ut bilder i dag siden imgur er ikke stabil i kveld.

Kjellerrock

Det forklarer at den ser ut som en abomination. Kult tho !

• Like 1

KaosGartner
46 minutes ago, Kjellerrock said:

Det forklarer at den ser ut som en abomination. Kult tho !

Ja, er litt kult. Tror jeg bare beholder den og lar den vokse fritt uten topping eller nett :) yWeYNTh.jpg eYrXyit.jpg

Jeg toppet den store i går og det blir spennende å se hvordan det går.         qZo0BG1.jpg OVK8omg.jpghMzZYeE.jpg I dag fikk jeg pakke med kullfilter, GHE ph test kit, enda en luftpumpe og stein. Ph min ligger på 6 i følge GHE og nå viser begge Kina meterne nesten riktig også:p Qs3hORD.jpg

Edited by KaosGartner
  • Like 1

Pistil

ingenting er så fedt som 5mbp bilder på et forum

KaosGartner
11 minutes ago, Pistil said:

ingenting er så fedt som 5mbp bilder på et forum

Hæ, er de så store?

Pistil

mulig bredbåndet mitt er tregt, men det tar tid med svære bilder.

jiffemann

Tror nok du har litt tregt nett da, eller at noe annet er galt, disse bildene er bare på 6-700KB, og laster helt greit hos meg, som kun har 10mbit, så er vel godt under snittet i Norge nå. Og syns det er flott med bilder av litt størrelse !

Edited by jiffemann
  • Like 2

KaosGartner
Just now, Pistil said:

mulig bredbåndet mitt er tregt, men det tar tid med svære bilder.

Det var rart, jeg redigerer bildene før jeg laster det opp på imgur. Det første bildet skal være 0.7 mb. Kanskje det er imgur some tuller igjen, hadde masse problemer med de i går.

Pistil

har 30mbit selv, men det går tregt når man skal laste side opp og ned med svære bilder. Men mulig du har rett, bare har sett dette hver gang på tråden her, så sorry om jeg antok det for tidlig... men blir så man unngår slike tråder, desverre :( my bad isåfall

jiffemann

Er det bare eg som åpner mange forumtråder i tabs i bakgrunnen, så leser eg en etter en, mens de laster ned ? Bare går igjennom forumet, og klikker med musehjulet for åpne ny tab i bakgrunnen på de trådene som ser interessante ut :D

• Like 3

Gaya
Akkurat nå, jiffemann skrev:

Er det bare eg som åpner mange forumtråder i tabs i bakgrunnen, så leser eg en etter en, mens de laster ned ? Bare går igjennom forumet, og klikker med musehjulet for åpne ny tab i bakgrunnen på de trådene som ser interessante ut :D

Nei så absolutt ikke!!! Har lett 10-15 tabs oppe ettersom jeg snaaaaart skal lese alt jeg skjønner jeg burde ha lest før jeg går videre. Og så kommer alle de andre tabs som handler om andre siter i tillegg… og alle torrents suger sitt… så livet går treiiiigt videre tross 100/100mBts fiber

• Like 2

KaosGartner

Jeg bruker mobil og ikke PC når jeg browser og legger opp bilder her og opplever ikke noe treigt her men virker som at bildene laster treigere på PC? Jeg skal redigere bildene enda litt mer neste gang sånn att det forhåpentligvis blir litt raskere å laste de inn. 

Kjellerrock

Jeg bruker PC og TOR, det tar sin tid. Men er ganske vant til det.

• Like 1

skogtrollet

Godt å se at folk bruker TOR. Flere brukere øker sikkerheten for alle på nettverket. 

• Like 1

Kjellerrock

Helt enig. Burde egentlig bruke det til vanlig selv når jeg ikke gjør "ulovlige ting". Synd man må føle seg som en kriminell pedofil for å browse den hyggeligste norske nettsiden noensinne.

KaosGartner

Det har begynt å lukte litt inne på rommet hvor planteskapet står så det er vel på tide å installere litt bedre ventilasjon en det jeg har nå. Har laget et 105 mm hull øverst på siden og der står det bare en litt stor PC vifte som trekker luft ut av skapet. Jeg har kjøpt denne http://www.biltema.no/no/Bygg/VVS/Ventilasjon/Vifter/Rorvifte-o100-mm-2000028256/ med tilhørende rør som jeg skal koble på kullfilter . Jeg har det ganske kaldt på rommet for å holde vannet på 18 grader og er litt bekymret for med mer ventilasjon så blir det for kaldt i skapet. Må jeg lage dobbelt så stort hull for luft inn for å lage undertrykk?

Ellers er det fortsatt kos i skapet, den lille har virkelig kommet seg de to siste dagene :) Har redigert bildet mitt enda mer i dag sånn att det skal være lettere å laste inn :)

cXHHPTV.jpg

KaosGartner

Etter at Jeg økte næring har det vokst enda mer i skapet mitt :) Jeg fulgte den flotte tabellen som @intreserte linka til fra canna. 

X3gPa93.jpg

• Like 2

KaosGartner

Jeg ser at mange av de nye skuddene blir hindret litt av de store bladene, kan jeg fjerne noen av de store ?

KaosGartner

Jeg googla litt og tror jeg skjønte prinsippet, tok ganske mye på den store men kunne sikkert tatt mer. Den lille tok jeg bare 4 blader av. Hvordan ser det ut? Kunne tenke meg å ta noen stiklinger av den store, ser dere noen tydelige kandidater?

nSCfrSM.jpg

VUADjY0.jpg

• Like 1

KaosGartner

Begge har reagert positivt på ribbingen av blader :) 

LwdbcF7.jpg

• Like 2

bornstellar

Den store vokser jo som bare det :D Var det grapefruit?

• Like 1

KaosGartner
23 minutes ago, bornstellar said:

Den store vokser jo som bare det :D Var det grapefruit?

Jepp :) Grapefruit Copenhagen og den lille er Grapefruit Kush :) Og med tanke på at jalla hjemmemekk led lampen min gir langt under i watt en det som var lovet :p