Gå til innhold
RKS

Rushet høsting/curing - hvordan lagre på best måte?

Recommended Posts

RKS

Nok en gang trenger jeg hjelp fra erfarne dyrkere her på Norcan. Dette er i henhold til prosjektet jeg holder på med for tiden.
Jeg har opprettet dyrkelogg som ligger her på forumet dersom noen er interessert i detaljer.

Oppsummert kan det nevnes at jeg nå har 4 planter i blomstring - noe som er tidsbegrenset.
Om ca 1,5mnd er jeg absolutt nødt til å høste plantene, uansett tilstand (pga reiser).
Jeg vet at det blir knapt med tid og at tiden før høsting er den mest kritiske ift til mengde/type virkestoff.
Derfor lurer jeg på hvordan best høste og lagre dette, da jeg ikke får tid til curing rett etter høsting.
Burde jeg tørke alt før jeg lagrer det i norgesglass i fryseren? Bør jeg bare la det være vått for så å ta glasset ut av fryseren senere og begynne curing da?
Tar marijuanaen skade av å fryses våt/tørr?
Altså; bør jeg tørke det før lagring? og hvor/hvordan bør jeg lagre det for at det holder seg best (frem til jeg har muligheten til å cure)?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
KenBB

Jeg har null peiling på hva som er best, men i en slik situasjon hadde jeg bare tørka godt og pakket ned. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
1up

Jeg ville tørket det før jeg hadde fryst det ned.

Jeg har fryst ferske buds som jeg igjen har tint for å tørke når jeg var i en lignende situasjon som deg. Jeg vet ikke hva greia var, men det virket som om det tok ekstra lang tid å bryte ned klorofyll. Jeg tror også celleveggene(?) i plantematerialet tok skade av det siden alle buds ble veldig "slappe" når det tinte.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
skogtrollet

Har samme erfaring som 1up. Ikke frys ferske buds. Det skjer noe med klorofyllet og budsene blir for alltid fæle å røyke.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
RKS

Det var noe slik jeg var redd for så takker for svar :)

Det beste jeg kan gjøre er altså å tørke det helt tørrt for så å lagre dette i fryseren. Bør jeg da tilføre ekstra vann til glassene etter jeg har mulighet til å begynne curing igjen (med en sprayflaske e.l.)? Eller formes det nok kondens på innsiden av glassene når jeg tar de ut av fryseren igjen slik at jeg ikke trenger å tenke på fuktighet ift curing?

@kasper: interessant, men desverre ikke mulighet til å bestille.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
KenBB

Funker ikke å tilbakeføre fuktighet for å fortsette curingen, du må nok bare tørke og leve med det, sånn er det når man har dårlig tid. Så får du heller prøve igjen en gang du har bedre tid.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå