Cannavikingen

Har en cacti groende,fra pode og lurer på litt når ,om den skal toppes for å bli tykkere?

Hei jeg fror en mescaline cacti ,den er nå over halvmeteren høy men,fortsatt ganske tynn. https://www.facebook.com/Grofor/photos/a.592481460849677.1073741828.591938940903929/1164556326975518/?type=3&theater
Det er den Peruvianske (husker aldri navn i hodet,for cacti er ikke det jeg pleier å gro,men fikk 3poder hvor en ble noe utrolig fart i) Og lurer på er det noen som har god greie på cacti her?
den er 6.5mnd til 7mndr gammel.
fikk ikke lastet opp bilde,så la ved linken til en side som deler bilder man sender inn til på FB. 

Noen tips ville vært knall som fy :)
Takk!

Endret av Cannavikingen
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Har lest om san pedro på freakforum, mener å huske at hvis den gror i vinduskarnen om vinteren blir den veldig tynn, da toppes den vel før vinteren? Burde klart seg hvis man topper vekk 2/3 av lengden. Det du topper vekk er jo det du høster tror jeg. Den får da ny vekst ved en node (hvordan ser man noder på kaktus?) det nye skuddet kommer til å bli en ny topp osv så den kan toppes om. Det viktigste er å passe på at etter 2. topping den nye veksten kommer fra hovedstammen. Håper det smaker eller hva enn man gjør med kaktus...

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
9 timer siden, MaryJane420 skrev:

Den får da ny vekst ved en node (hvordan ser man noder på kaktus?) det nye skuddet kommer til å bli en ny topp osv så den kan toppes om.

San Pedro

IMG_20170119_092557.jpg

IMG_20170119_092508.jpg

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Den kommer ikke til å bli tykkere om du kutter den, det er når du skal høste det skjer akuratt som det nevnes over her, ser ut som du har hatt en FIIIN vekst på så kort tid, mine san pedroer var betraktelig mye tregere.  Kaktuser kan bli litt tynne om de bare har stått under hps f.eks, Her er en rimlig dekkende og ok guide for san pedro https://www.shroomery.org/forums/showflat.php/Number/5087405 

Det som står der kan helt fint overføres til peruvian torch, da de har veldig like behov!  Fine invidider du har og intreserte, ekstremt hyggelig att det er flere kaktusinteresserte her på norcan!

MVH :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå