Jump to content
Sign in to follow this  
Dr.Cannabis

Marijuana/Hasj Wax??

Recommended Posts

Dr.Cannabis

Hei alle sammen!

Lure på om noen har noe erfaring me å lage såkalt cannabis wax eller marijuana wax av hasj eller marijuana??

er det i de hele tatt mulig å lage wax med hasj? eller kun grønning?

hva er den store forskjellen på olje å wax? er det THC innholdet??

er det vanskelig å lage wax/voks? :)

er ganske ny innen dyrking osv, men er veldig interessert i å lære å lage de ulike typene!

Mvh,

Dr.Cannabis

Edited by Dr.Cannabis

Pistil

Heisann,

Før jeg skriver vidre, vil jeg si at jeg oppfordrer ingen til å gjøre dette uten at du vet hva du driver med. Butan er meget eksplosivt og trenger ikke mye for å mette luften før det blir lett antennelig. Men de som absolutt skal gjøre det bør gjøre dette helst utendørs i en frisk bris og hold alt som er antennelig, gir gnister eller statiskt elektrisitet unna.

Jeg skal prøve å forklare dette enkelt, men helst søk opp videoer etc...

Wax er også vidre kjent so BHO (Butane Hash Oil), dette er en ektraksjon som krever bruk av butangass. Ekstraksjonen er mye lettere ved bruk av buds, siden du skal mette et ekstraksjonsrør. Når man da fyller opp røret er det oftest en rist eller filter på bunnen av røret og en liten ventil på toppen som man presser gassen igjennom. Da fylles røret opp med gass og på denne måte vil trichomene bli fryst og skylt ut sammen den flytende gassen via filter og ned på en pyrexpanne. Etter det skal denne panna så "koke" seg ferdig(helt av seg selv, ikke kok på panne) og man skal derretter skrape opp produktet. Det vil også forekomme at det ligger igjen små "lommer/bobler" i oljen med butan, derfor er det noen som lar panna ligge i varmbad eller varmer den opp på veldig lav varme slik at oljen er mere tynnflytende og gir slipp på gassboblene. OBS!, husk å bruke hansker, da butan er veldig kaldt.

Ved vidre behandlig kan man lage såkalt "shatter" og budder etc.

Hvis du skal esktraktere av hasj, vil jeg anbefale "rosin"-metoden, hvor man bruker varmeplater som ligner på en "glattetang"(det er enkelte typer glattetang som vil fungere, men det har ofte litt liten overflate) eller for større batcher, bruker man skjortepresser. (søk på rosin og du vil finne masse metoder). Du kan selvfølgelig bruke buds her og, men det beste er å bruke tørrsikt, hasj, skuff o.l., for det er et herk å presse buds til tider, de tar enormt stor plass.

Til slutt vil jeg si at de som absolutt skal prøve dette, vil jeg anbefale "rosin"-metoden. Det er i det minste langt tryggere, enn å bruke butan. Dette er ingen oppfordring og jeg tar ingen ansvar for hva folk gjør med denne informasjonen.

-Pistil

Edited by Pistil
  • Like 2

Bamse303

BHO fra lightergass bokser har jeg helt sluttet med etter jeg leste dette her, https://skunkpharmresearch.com/bho-mystery-oil/ ,

BHO er altså *ikke* ett rent produkt med mindre du har ett såkalt closed loop system og kan anskaffe kvalitetsgass som ikke er lighter refill.

Rosin er kjempefint men den yielden man får tilsier att det er en del vokser og plantesukker o.l. i ekstrakten.

Mange som sverger til etanolekstrakt som det mest smakfulle,men det krever litt mer ferdighet om man f.eks bruker toppskudd.

Såkalt "voks" er vel det man kalte for budder før, Cannabisolje som er pisket grundig over en varmekilde, det går helt fint å lage med hasj, men det er ikke alle typer Cannabis som vil gjennomgå den prosessen, hvorfor tror jeg nok du kan lese ett sted på skunkpharm siden:).

Om du skal lage ekstrakt med hasj funker det helt fint med ren isopropanol eller etanol, om hasjen inneholder mye plantemateriale lønner det seg og ikke eksponere materialet du jobber med i over 30 sekunder før du siler det gjennom filter, selv er jeg vant til litt bedre kvalitet så da kan man bare drite i quickwash reglene.

Her er noe bilder, de to første er "shatter" lagd med butan fra eget dyrkegilde og de to siste er produsert med isopropanol lagd av kommersiell Marrokansk hasj legg merke til det litt mer "voksete" utseende på den siste ekstrakten.

MVH

unspecified4.jpg

unspecified3.JPG

unspecified2.jpg

unspecified5.jpg

unspecified.jpg

• Like 2

Dr.Cannabis

Takker å bukker for veldig utfyllende å bra svar! :-)

hadde faktisk ingen peiling på at de va så brannfarlig å lage wax faktisk! Men alikevell spennende!

Foresten, fant denne på youtube

Hva tenker dere om en slik?

Edited by Dr.Cannabis

Pistil

Heisann,

Fet nok den maskina der, men den koster nok mere enn den smaker(dvs si det finnes presser til lavere penger til bruk for hvermannsen). Sjekk ut "bubbleman" på youtube og.

-Pistil

Dr.Cannabis
På 1.2.2017 at 11.44, Pistil skrev:

Heisann,

Fet nok den maskina der, men den koster nok mere enn den smaker(dvs si det finnes presser til lavere penger til bruk for hvermannsen). Sjekk ut "bubbleman" på youtube og.

-Pistil

Stillig! men ved slike typer presser vil en få  en ren voks utav dette? eller må en bruke såkalt BHO for å få de renest mulig? å stemmer de at voks/olje har er THC prosent opptil 70-90% ?

Pistil

Altså det du kaller "wax" eller "BHO" som kjent er termologier på hvordan det er laget. Varianten i videoen kalles "rosin", så med disse betegnelsene kan du fort vite om det er brukt gass eller blitt "varmpresset".

Ja, du kan få ganske rene produkter om du gjør det riktig. F.eks, så er det noen som lager tørrsikt(f.eks det bubbleman kaller "first bounce") først og presser denne etterpå.

Dr.Cannabis
På 2.2.2017 at 22.13, Pistil skrev:

Altså det du kaller "wax" eller "BHO" som kjent er termologier på hvordan det er laget. Varianten i videoen kalles "rosin", så med disse betegnelsene kan du fort vite om det er brukt gass eller blitt "varmpresset".

Ja, du kan få ganske rene produkter om du gjør det riktig. F.eks, så er det noen som lager tørrsikt(f.eks det bubbleman kaller "first bounce") først og presser denne etterpå.

Allright! Takker for svar :-)