skogtrollet

Utendørsdyrking 2017 - Hva er dine planer?

41 innlegg i emnet

Min første utegrow var på Vestlandet under supersommeren 2014. Kjørte fullpollinering av hele growen, og selekterte for motstandsdykighet mot muggsopp. Det er disse frøene jeg har brukt år etter år og de vokser fint på Østlandet.

Vet hvor våt fuktig og gjengrodd naturen er der borte. Men så lenge du har kontroll på sneglene så er det bare å krysse fingrene for en solrik og tørr sensommer. Hadde faktisk rådyr på besøk hos plantene mine i fjor, de spiste halvparten av en plante og lot resten stå. Tror faktisk ikke at de liker lukta og smaken av den sorten jeg dyrker.

Med 15 planter så blir det garantert mye pot på deg. Virker som du legger inn mer energi og forberedelse enn de fleste og da blir resultatet bra. 

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Dette høres så gøy ut at Jeg må prøve en utendørs grow. Jeg bor sånn ca på 59 grader på Østlandet og har mange steder jeg kan plante. Skal prøve å gjøre det så enkelt som mulig:

Jord og blåkorn 

Fem og auto strain som fex http://www.cannaseeds.dk/butik3/da/feminiserede-fro/royal-maroc.html

Er vann i nærheten av alle steder jeg kan plante.

Er frøene jeg tenkte å bestille greie? 

Begynner å få litt dårlig tid :p

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Artig at du gir dette et forsøk Kaos :)

Jeg har ingen erfaring med Royal Maroc, men dersom beskrivelsen på cannaseeds er korrekt så blir den sikkert ferdig på dine breddegrader. Det første året jeg dyrket så bestilte jeg 4 sorter for å være sikker på at det skulle bli avling og alle strainsene ble ferdige i tide.

Blåkorn og jord er en god kombinasjon. Vanner du ofte så kommer det til å vokse godt.

Endret av skogtrollet
1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Takk for svar @skogtrollet Da bestiller jeg frø i morgen :) 

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Akkurat nå, skogtrollet skrev:

Artig at du gir dette et forsøk Kaos :)

Jeg har ingen erfaring med Royal Maroc, men dersom beskrivelsen på cannaseeds er korrekt så blir den sikkert ferdig på dine breddegrader. Det første året jeg dyrket så bestilte jeg 4 sorter for å være sikker på at det skulle bli avling og alle strainsene ble ferdige i tide.

Blåkorn og jord er en god kombinasjon. Vanner du ofte så kommer det til å vokse godt.

Skulle akkurat til å bestille ifra cannaseeds, men det går jo ikke med norskt "zipnummer" :( , noen som vet hva jeg må gjøre? Har prøvd å bruke "n" foran

Endret av Javel
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
42 minutes ago, Javel said:

Skulle akkurat til å bestille ifra cannaseeds, men det går jo ikke med norskt "zipnummer" :( , noen som vet hva jeg må gjøre? Har prøvd å bruke "n" foran

Du tenker på postnummer? Skal ikke være noe problem det. Jeg har norsk adresse der men brukte den aldri, fikk kalde føtter med å bestille frø hjem. Hadde jeg vært deg så hadde jeg bestilt poste Restanse til Sverige

Edit: prøv å velg land før du skriver inn postnummer

Endret av KaosGartner
Lok
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
6 timer siden, KaosGartner skrev:

Du tenker på postnummer? Skal ikke være noe problem det. Jeg har norsk adresse der men brukte den aldri, fikk kalde føtter med å bestille frø hjem. Hadde jeg vært deg så hadde jeg bestilt poste Restanse til Sverige

Edit: prøv å velg land før du skriver inn postnummer

Fikk det til nå:) 

Men kjedelig at de kun tillater kjøp gjennom bitcoin. Da må jeg ordne meg det også :(

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Er det smart eller ikke smart å dyrke under strømledninger? Har nemlig funnet meg en åpen plass i skogen under strømledninger, men er det stor risiko for at strømledningene blir besøkt av f.eks. vedlikeholdsarbeidere innimellom?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
1 hour ago, Javel said:

Er det smart eller ikke smart å dyrke under strømledninger? Har nemlig funnet meg en åpen plass i skogen under strømledninger, men er det stor risiko for at strømledningene blir besøkt av f.eks. vedlikeholdsarbeidere innimellom?

Det er ikke ofte det er manuell inspeksjon av strømgater, bare om vegetastjonen er høy og de går med ryddesag, da "høster" de avlingen din av bare farten. Ellers er strømgater populære for orienteringsposter og elgjegere på post under jakttider og for elg og rådyr ellers.

2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Det er helikopter og dronekontroll av kraftlinjer med jevne mellomrom. De vil nok ikke se en og annen plante, men en åker vil de se. 

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Og der ble det vinter igjen..... :(

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
6 timer siden, KaosGartner skrev:

Og der ble det vinter igjen..... :(

Jepp. Måtte fyre i ovnen i dag og begynner å bli skeptisk til alt maset om menneskeskapte klimaendringer og global oppvarming.

I følge yr så er det 32 år siden sist det kom så mye snø på denne tiden i april 

Endret av skogtrollet
1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Var friskt i snøbygene og kulingen på spot-jakt i dag ja.

På plussiden fant jeg endelig et par spot'er uten stier, med røff granskog på flere sider som minimerer antall turgåere, bra parkering og kun 15min kjøring + overkommelig tråkking.

På minussiden såg jeg mengder av dyretråkk/lort og fant ut at det også er hjortejakt i området, ikke bare rådyr. Da kan man plutselig få jegere fra 1.sept, mot 25.sept for rådyr, som er ugunstig for potter og store sativa'er. Mulig jeg får gamble på WW auto'er som har større mulighet for å bli ferdige ila august. Beste måte å nå plassen på uten å bli sett var veldig på minussiden.. Tett granskog/underskog og kupert, vil evt. bli et sant hlvte å bære jord den vei. Vurderer sterkt å ta den letteste veien over utmarksbeiter.

Fortsatt like morsomt å oppleve forskjellen mellom satellittbilder og de facto terreng :D

17264847_272261976563599_4246234586958345494_n.jpg

Endret av OGrow
1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Vil man gjøre det litt lettere for seg enn å bære inn all jorden, trekker man den inn på en pulk og ski før snøen er forsvunnet, graver sekkene ned i snøen og legger et kamonett og greiner over, så er det ikke så mye slit å grue seg til når sesongen starter.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
33 minutter siden, PoopEye skrev:

Vil man gjøre det litt lettere for seg enn å bære inn all jorden, trekker man den inn på en pulk og ski før snøen er forsvunnet, graver sekkene ned i snøen og legger et kamonett og greiner over, så er det ikke så mye slit å grue seg til når sesongen starter.

Sikkert et kjempetips for de som ikke bor på Vestlandet ;) Her har vi 10cm snø tilsammen fra okt-april..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
9 minutes ago, OGrow said:

Sikkert et kjempetips for de som ikke bor på Vestlandet ;) Her har vi 10cm snø tilsammen fra okt-april..

Dere slipper i det minste å bære vann…

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå