Jump to content
cannawiz

Bud Backbuilding

Recommended Posts

cannawiz

Hei:) har noen av dere vært borti å backbuilde buds for høyere avkastning? Google "bud backbuilding"+ det er også en video på YouTube hvor en tester backbuilding Vs ikke backbuilding(budden som ble backbuild ble ca 70% større) noen som har prøvd? Høyere avkastning? Lavere potens? Dette virket logisk så tenkte jeg måtte høre med dere.

• Like 1

Onkel

Nå kommer det bare synsing her. Men jeg tror ikke det kan ha noe spesielt for seg, tror du vil ha større utbytte av å croppe/knipe toppene. Jeg vil tro det er ikke annet enn innbillning ellers hadde dette vært en langt mere utbredt teknikk vil jeg tro. Jeg er åpen for at folk skal prøve, men mine 5cent er stress'-faktoren som kan framtvinge en tidligere høst, derav at folk sier budsa blir mere "kompakte" på et tidligere stadium. 

Uansett er det bare prøve, side om side med samme strain, volum på jord og næring etc(evt hydro)

Men utsagtet er for godt til å være sant, ellers hadde som sagt alle gjort det nå, tipper jeg :)

• Like 3

cannawiz

Takk for svar Onkel :) (lenge siden;) trur jeg egentlig er enig med deg... Men har gitt det ett forsøk nå, så får man se:) Ps: skikkelig fint å se deg her inne igjen:D

• Like 1

Onkel

Jepp, gi oss tilbakemelding på resultatet :) Takk igjen, fint å se deg her enda også :)

Kjellerrock

Kult, fint med tilbakemelding på hvordan det går! Synes det hørtes interessant ut, men 70% større? Om det så bare gir en økning på 5% er det kult igrunn. kan visst brukes på både photo og autoer. Kommer til å prøve dette selv på neste blomstring.

Onkel

Hvordan går det med dette prosjektet da?

cannawiz

God morgen:) det prosjektet går det så som så med, skal choppe mest sannsynlig i kveld så får se bedre da. Har ikke fulgt opp helt som jeg hadde planer om, men fikk nå toppa ett toppskudd, tre ganger i løpet av blomst. Budden ser forsovit litt større ut enn de andre ved første øyekast, men den kjennes mere "fluffy" ut også. Skal slenge de våte på vekta når jeg chopper, å legge ut resultat her. Meeeen alt i alt, så er ikke det noe jeg vil bruke tid på. Tidkrevende er det iallfall..