Jump to content
Gaya

SV-landsmøtet vedtok å avkriminalisere brukerdoser med narkotika.

Recommended Posts

skogtrollet

Dette er klikkhoring/clickbait. 

Typisk nettavisoverskrift i avisdødens tid. Negative nyheter og spekulative oppslag genererer klikk sammen med underholdning, blogger, kjendisskvalder og kattevideoer.

Desperat tabloidpresse og sperregrenseparti i naturlig forening.

Altså ingen forandring på den politiske horisonten. 

Edited by skogtrollet
  • Like 2

Gaya
9 minutter siden, skogtrollet skrev:

Typisk nettavisoverskrift i avisdødens tid. Negative nyheter og spekulative oppslag genererer klikk sammen med underholdning, blogger, kjendisskvalder og kattevideoer.

Egentlig ening med deg i alt det der, men er ikke slike små drypp i media og debatt innad i partiene og blant folk i det minste et lite steg i liberal retning for folk til å selv skulle kunne velge sine rusmidler, og en aning bort fra den vedtatte normen om at alt rusmiddel klasset som narkotika er bare samfunnsfiendtlig, -selv om det ikke er av politisk omveltende karakter?

• Like 1

Onkel

Liberalisme har det siste året blitt synonymt med sosialdemokrat og lite forståelse. Skal man ha liberalisme må det besgynne med byrokratiet og fokusere på enkeltindivindet, hvor enkelt individet er i foukus og ikke motsatt. I det siste forsøk på å kalle seg liberal, så er de alt for langt til venstre til å si noe som helst. Jo lengere man kommer til venstre side, jo større stat og tildelig av mening og mikrostyring av individ.

Just my 5cents, ikke at jeg påstår noe.. men da jeg voks opp, var liberalisme til venstre for anarkisme... dvs, så lite stat som mulig, og jeg ser lite til det idag uansett parti. (høyre, venstre, AP, SP, same shit different wrapping). Vi trenger en solid ødeleggelse og oppbygging, for at virkelig liberalisme/republikk skal oppstå, hvor individet er i fokus.

Jeg ser på meg selv som en ekte liberalist, hvor stat skal gi faen i hva jeg gjør så lenge jeg ikke tråkker noen på tæerne. Min frihet slutter der din begynner. Og er man ikke overens med det, så kommer den lille stat til å sørge for at din rettighet bli ivaretatt, det en stat skal være der for... nemmelig folket/individet, noe som er blitt glemt. Er det virkelig noen som skal følges med er det staten, ikke befolkningen(som det er blitt i dag... mulig av frykten de ser i folket)

Edited by Onkel
  • Like 2

Onkel

Oh snap!, i said it! Men det handler om mere om egenansvar og ikke hva en random dude på stortinget sier... "Jeg liker ikke det her, derfor skal ikke du gjøre det heller..." Bullshit!, jeg er lei av å høre den dritpraten der og jeg tror det vil komme en folkbevegelse etterhvert på samme tankeflukt... Fuck it, be free. Lov eller ikke, hvem skal fortelle deg hva som er bra for deg som enkeltindivid? Noen ganger er det slik at selv om mange vil motsi... så vet du hva som er bra/best for deg selv, bare la det aldri gå utover familie og folk rundt deg, da har du et problem.

Edited by Onkel
  • Like 2

Gaya

Nå som applausen etter alle foregående talere har lagt seg, vil jeg komme med et sterkt politisk innlegg fra oss i LibLib, de totalitære Liberale Liberalistene som er så liberale at vi er for alt og alle skal få alt og gjøre alt mot alle, vi er til og med så liberale at vi er for alle som er mot alt og alle: de skalte grinebiterne som ikke tror på et fungerende demokrati, de skal også ha sin rett å være imot absolutt alt og det støtter vi fullt ut i vår liberale kamp! Derfor er vi partiet og med det enestående partiprogrammet for alle dere som brenner alt deres krutt i unødvendige politiske utblåsninger og debatter. Stem på oss ved neste valg så får alle sin vilje igjennom i alt!

Vi er… ehhh… vi vil… ehhhh, mente bare å si… atte… Jo, egentlig er vel kanskje bare alle politiske systemer og partier rent maktbegjær, egoisme og økonomisk grådighet satt i ett for oss politikere fungerende system, det vet vi jo kanskje alle egentlig og personlig ville jeg stått på barrikadene med en murstein i den ene hånden og en Molotov-cocktail i den andre og skreket etter en øyeblikkelig omveltende revolusjon! Alle som kjenner meg og som er så ivrige etter å sette alt og alle i behendige og håndterbare bokser, vil bare slenge meg i en diger svart boks hvor det var påmalt en blodrød sirkel med et digert like blodrødt «A» i og spikret igjen lokket.

Men med tiden blir man avrundet i kantene av å støte seg med alt og alle, kanskje til og med litt klokere og forstår kanskje at kampen for legalisering av cannabis ikke henger på politiske partiers utnyttelse av folks behov til egen vinning og at både media og politikerne lurer oss gang på gang, det fører i seg ikke til noenting. Kanskje man begynner å tro på en liberal retning, i den forståelse av liberal frihet kontra et diktatur med totalforbud og dødsstraff for oss «narkomane», det er visst noen som prøver den linjen i et land jeg ikke lenger har lyst å reise til.

Kanskje jeg har begynt å tro på en mykere linje at de små drypp uthuler steinen; at selv en spekulativ nyhetsoverskrift kanskje i det minste kan få et menneske til å stoppe opp og tenke etter om at noe kanskje er galt noe sted… -at klarer jeg å uthule en eneste fordom om cannabis hos andre etter først å ha slettet den hos meg selv, har jeg kanskje vunnet en seier større enn noe politisk parti, om jeg klarer å overbevise en person i min nærhet om at cannabis er bra for noen og ikke så farlig som skremselspropagandaen vil fremstille den som og den personen ser dette komme fra en oppegående person og med saklige informative argumenter, igjen klarer å overbevise to personer i sin nærhet… osv… osv… -vil vi alle snart røyke så mye Ganja lovlig at sola ikke lenger har en sjans til å forårsake global oppvarming. Det er mulig jeg er naiv, og det er jeg nok, men dette er nå hva jeg tror på i min enfoldige naivitet.

• Like 1

Onkel

Lol, jeg melder meg ut igrunn av den politiske diskusjonen. Jeg gikk rett i min egen felle der, for jeg er her for cannabis, ikke politikk som det finnes helt andre arenaer for.

• Like 2

skogtrollet

Over 80% av befolkningen støtter forbudet mot cannabis(SIRUS 2015). De leser denne nyhetsoverskriften med avsky. Noen få prosent tolker overskriften positivt og tror at legalisering er rett rundt hjørnet.

Det er ikke noen politisk vilje i Norge for å ville forandre narkotikapolitikken på en radikal måte. Den politiske diskusjonen er behandling fremfor straff, ikke legalisering av nye rusmidler.

Narkotikapolitikk er ikke noen kjernesak for velgere og dermed heller ikke for politiske partier.

• Like 2

LHC

Norge er en nasjon i barnehagealder. Vi er ganske ferske på selvbestemmelse, og flertallet er ganske ukritiske og følger flokken. Så jeg er faktisk så naiv å tror at det vil komme et skred i folks mening om hvordan samfunnet  skal forholde seg til rus(mis)brukere. Det er snart innlysende at det er moralsk forkastelig å jage de stakkars brukerne som det et så gusomt synd på, og da blir livet mye enklere for oss som liker å fyre en bønne i ny og ne også:-)

Jeg tror at neste regjering kommer til å avkriminalisere

• Like 1

Gaya
19 timer siden, Onkel skrev:

Lol, jeg melder meg ut igrunn av den politiske diskusjonen. Jeg gikk rett i min egen felle der, for jeg er her for cannabis, ikke politikk som det finnes helt andre arenaer for.

Hehe, er ikke slike glimt av selvinnsikt herlige, selv for gamle gråulker som oss? ,-)

• Like 1

Gaya
18 timer siden, skogtrollet skrev:

Over 80% av befolkningen støtter forbudet mot cannabis(SIRUS 2015). De leser denne nyhetsoverskriften med avsky. Noen få prosent tolker overskriften positivt og tror at legalisering er rett rundt hjørnet.

Det er ikke noen politisk vilje i Norge for å ville forandre narkotikapolitikken på en radikal måte. Den politiske diskusjonen er behandling fremfor straff, ikke legalisering av nye rusmidler.

Narkotikapolitikk er ikke noen kjernesak for velgere og dermed heller ikke for politiske partier.

Er så fullstendig enig med deg, både i tidligere uttalt skepsis mot media og den politisk vilje til å forandre noe som helst på en radikal måte, men hva har du selv gjort av bestående verdi for at neste poll skal vise under 80% støtte for et forbud? Hva tenker du å gjøre???

• Like 1

SixIxIx
På 19.3.2017 at 19.28, skogtrollet skrev:

Overskriften er ikke spesielt positiv for SV sin del, så jeg ser ikke helt den naturlige foreningen akkurat i dette tilfellet.  Når høyre nylig vedtok noe lignende var VGs valg av overskrift langt mer edruelig. Det har selvfølgelig oppstått en debatt rundt dette i ettertid, godt oppsummert og kritisert av Doremus Schafer her.

• Like 1

bornstellar

Jeg skrev en ganske spiss mail til journalisten hvor jeg tok opp hans clickbait overskrift. Oppfordrer alle til å gjøre det samme.

• Like 1