Slashback

Canna Terra Profesional+ og Bio Canna serien. Trenger innspill.

Skrevet (endret)

Ferdig utviklede kloner i to liter potter blir planter over i 10l og vekstperioden begynner (18/6) i hovedteltet under HPS (de får syv dager under hps mot slutten av perioden i to liter potter, for avklimatisering). De står 4uker, før de blir plantet over i 20l potter, der får de 2uker før 12/12. De får ph justert vann (justerer med sitronsyre) med 2ml BioRhisotonic og 1ml CannaZym.

Jeg bruker BioVegas (BV), BioFlores(BF), BioBoost(BB), BioRhizotonic(BR) og en runde med rent vann i uke 4 og en i uke 6. Har nettopp gåt til inkjøp av Cannazym (CZ), Jeg har gidd de 1ml/pr.l fra uke 5

Alt som står beskrevet i ml, er antal ml pr 1l vann

u1. BV 1ml, (vist man klarer å få inn to runder i denne uken, gir man 2ml andre runde.

u2. BF 4ml, BB 2ml, BR 2ml.

u3. BF 5ml, BB 2ml, BR 2ml.

u4. BF 5ml, BB 2ml, BR 2ml (en runde med rent vann iløpet av uken)

u5. BF 5ml, BB 2ml, BR 2ml, CZ 1ml

u6. BF 5ml, BB 2ml, BR 2ml, CZ 1ml (en runde med rent vann iløpet av uken)

u7. BF 5ml, BB 4ml, BR 2ml, CZ 1ml

u8. BF 5ml, BB 4ml, BR 2ml, CZ 1ml

u9.  RENT VANN

u10. RENT VANN

u11. RENT VANN

u12. TØRKE

Jeg har brukt denne næringen over lengre perioder og føler den er skreddersydd for favoritt strainen.

Jeg er ute etter å høre fra andre som bruker samme oppsett, jeg er ute etter å forbedre meg, nå er jeg på 1.15g/w og er ute etter tips fra personenr som bruker samme merker. Jeg er ikke alt for giret til å forklare for mye eller legge ut bilder.

EDIT:

Jeg topper de ca. annen hver uke frem til 4 uker før blomst. De står under Scofg,  etter siste topping legger jeg opp nett 80 cm over bakkenivå, og en ny 100cm over bakkenivå.

Det var pot som kom fra danmark, denne hadde frø som ble plantet videre i Bergen, disse nye plantene frøet seg noe jœvlig, det er fra disse siste frøene min strain kommer fra. Den vokser kort, gir seg på en meter, store buds, mye krystaller nedover viftebladene og en fruktlig lukt som varierer veldig, alt ettersom hvor lenge de curer. Buskette india.

EDIT:

Jeg startet ikke med en så agresiv næringstabell, begynte rolig og etter vert når jeg så hvor mye de tålte økte jeg dosene.

Endret av utepaanordnes

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Jeg har egentlig ikke noe å tilføye, men du nevner ikke hvilken stran det er snakk om

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Om du får 1.15g/w med hps, så tror eg du gjør det meste riktig, og at det er lite plass for forbedringer =)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Med 1.15g/w har du all grunn til å være stolt over resultatet, hvilken strain og oppsett bruker du @utepaanordnes ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Skrevet (endret)

HISTORIEN OM PLANTEN:

For 10-15 år siden var det en bekjent av en bekjent av en kamerat som tok med seg pott fra Danmark. Det var en del frø på denne potten og den bekjente til kameraten min prøvde å plante disse,

Han slet med lysforgiftning? (åpninger i teltet som slapp in stråler med lys) og plantene ble til hermafroditter som gjorde at de befruktet seg selv).

Det var hannes forklaring iallefall, jeg tror personlig han ikke tok ut hanplantene tidlig nokk, fordi av denne avlingen ble det nesten bare frø. Dette var hans første forsøk.

Jeg fikk en pose med frø fra denne misslykkede runden, plantet 10 av de, 4 ble hunnplanter og jeg plukket ut den beste.

Mest yeald, klarte seg best under omstendighetene, best funk og strakk seg akkuratt passe, men skikkelig "buskete". Det er også en fruktig aroma som ikke er til å sette fingen på, den forandrer seg veldig fra begynnelsen av blomst til ferdig kuret. Sitrus, Mango, Eple, Bringebær, Jordbær, pære, men etter noen mnd med curing ender den opp med en syrlig eple/pære lukt.

ANDRE STRAINS:

Jeg har vert innom mangen forskjellige strains, den eneste som har vert bedre i funk er LSD fra BarneySeeds, men den ble men inrøykt på fort, og på en helt annen måte. Denne kan man røyke på i ett år uten og bli innrøykt. Misforså meg rett, det er ikke noe hasj jeg har vert borti der jeg ikke har blitt innrøykt på innen en uke og har måttet bytte type eller øke forbruket drastisk, om den så har kommet direkte fra India og vert nermest flytende i 30*c.

Føler det blir noe annet med pott sjenerelt, men for å komme til poenget, dette er den strainen jeg har kunnet røyke over lengre tid uten å bli iritert. Man kan jo lett si jeg er partisk da.

TØRKING:

Jeg må også legge til at jeg tørker de i rundt 7 dager til de er "poppkorn" tørre, kurer de i en mnd. og så tar noen stikkprøver for å se hvordan vekten har forandret seg.

Men tenker at å holde 1.15g/w blir vanskelig hvist man utvider produksjonen, man møter på mer og fler problemer etter hvert som man eskalerer.

OPPSETT:

-Oppsettet er 2x400w HPS på  1.2x2m,

-Sirkulasjonsvifte i bunn og en stasjoner som blåser rett gjennom verste varmefeltet til lampene, 600m3 kullfilter på innsiden av teltet og 300m3 Kullfilter på utsiden, med en kanalvifte på 1000m3 som justerest av kontroller som passer på undertrykk, temperatur og luftfuktighet,

-8x20l potter i blomst , nett av hyssing på 80cm og på 100cm, sliter med takhøyde så prøver å holde de så lav som mulig, topper de 2-4 ganger i mnd. frem til 2 uker før blomst,

NÆRING/JORD:

-BioCanna serien, BioVega (BV), BioFlores (BF), BioRhizotonic (BR), BioBoost (BB) og har nettop begynt å bruke Canazym (Cz) (har vert gjennom flere varianter fra Biobizz, Canna, GHE og noen jeg ikke husker, men landen på Canna sin Bio serie pågrunn av smaken på endeproduktet),

-CannaTerra Profesional+ som medium, Brukte Canna Terra Profesional tidligere, men + versjonen er lettere (vektmessig), luftigere og yeald går iallefall ikke ned ;), har dog hørt at mange tar avstand fra den rett og slett fordi det ikke er Perlitte i den, og at den er 20kr`ish dyrere pr 50l.

-Ferdig rotede kloner i 1.5l potter flyttest fra 2x48w lysrør til 400w HPS (for avklimatisering), står i 7 dager.

-Potter over fra 1.5l til 10l, slår på den andre 400w HPS (2x400w totalt), står i 4 uker.

-Potter over fra 10l til 20l, står i 2 uker.

(Fram til nå har de fått PH justert vann med 2ml BioRhizotonic).

-Setter til blomst, 12/12.

u1. BV 1ml, Cz 1ml (vist man klarer å få inn to runder i denne uken, gir man 2ml BV andre runde).

u2. BF 4ml, BB 2ml, BR 2ml, Cz 1ml.

u3. BF 5ml, BB 2ml, BR 2ml, Cz 1ml.

u4. BF 5ml, BB 2ml, BR 2ml, Cz 1ml (en runde med rent vann iløpet av uken).

u5. BF 5ml, BB 2ml, BR 2ml, Cz 1ml.

u6. BF 5ml, BB 2ml, BR 2ml, Cz 1ml (en runde med rent vann iløpet av uken).

u7. BF 5ml, BB 4ml, BR 2ml, Cz 1ml.

u8. BF 5ml, BB 4ml, BR 2ml, Cz 1ml.

u9.  RENT VANN.

u10. RENT VANN.

u11. RENT VANN.

u12. TØRKE.

Endret av utepaanordnes
2 personer liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Får ikke trykke EDIT, men jeg glemte å legge til at temperaturen min ligger på min 25*c, nå når det har vert så sinsykt varmt har det vert 40*c når lyset står på. Har ikke hatt termometer på en stund, skal kjøpe i morgen. Jeg satt i solsteiken i går og svettett men det var verre å komme inn igjen til meg :P

Det er snart blomst og da er det mindre varmt når lyset er på.

Plantene ser helt super ut foresten, pottet de over fra 10l til 20l i går og trimmet de litt, hengte opp neting så nå er alt klart.

1 person liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå