Masterno

Når begynner pistillene å bli brune?

DwMbg4U.jpg

JcklHIs.jpg

hallo, som dere kan se så er dette planta mi, det er en Nirvana Northern lights auto. 

Det jeg lurer på er hvor lenge jeg kan forvente å ha igjen før jeg kan kleppe den ned, til mandag den 10 april har det gått 9 uker, så burde ikke denne egentlig nesten vært ferdig? leste jo at det skulle circa ta en 8-10 uker før planta var ferdig, men sånn som jeg ser det så ser det ut som det er en 1,5-2 uker igjen kanskje mer også. Også synes jeg budsa virker litt små, er det sånn at det i de neste ukene kommer til å legge på seg noe mer vekt, eller er det dette jeg kan forvente av grammer? får håpe jeg får noe postive svar og at jeg eventuelt får noe mer vekt etterhvert på budsa :) er min første grow så vet ikke helt hva som skjer de siste ukene, men det er vel uansett alt for tidlig å kleppe den ned nå?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Skrevet (endret)

Flotte planter.

Anbefaler deg å kjøpe et forstørrelse glass på over 50X slik du kan sjekke hver plante hvor langt de er kommet. Jeg liker dem litt overmodnet 30/70 som på bildet.  Tidspunkt for høsting vil avgjør hvilken type rus/virkning planten vil gir deg. Mer informasjon står i Cannabishåndboka

Wjg3ZFA3.jpeg

Endret av intreserte
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Looking good!

Frøsjapper og breedere er gjerne litt optimistiske når det kommer til blomstringstid. Jeg tror nok den kommer til å trenge mere enn 2 uker, til gjengjeld vil den også legge på seg en del i denne perioden.

Forstørrelsesglass er helt klart et must, men man kan også si mye om hvor langt en plante har kommet bare ved å se på den. Du finner mange eksempler i denne artikkelen

Lykke til, post gjerne bilder underveis:)

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

jeg trur den kanskje er ferdig i slutten av april. spørs vel litt på hvordan du liker dem.

ser bra ut da =)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

TooLate.png

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

RprOSi3.jpg

cRGnOJl.jpg

og02hVe.jpg

hei :) det har nå gått ca halvannen uke siden sist, dette er jo forsåvidt åssen det ser ut for tiden, var borte i påske så fikk ikke vannet planten før idag, og sist var onsdag. Men siden sist ihvertfall så ble jeg jo egentlig litt skuffet, ser jo egentlig ikke ut som det har skjedd så mye siden sist jeg så planta, men uansett håper at det ikke er sånn allverdens lenge til jeg kan ta den, trodde jo egentlig ikke at det skulle ta så lang tid når jeg startet på den.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

hei igjen, en ting til, planta er nå 10 uker gammel, burde den egentlig ikke være nesten ferdig nå? tror nok jeg må la den stå lenger, men klippte av en liten bit og rullet meg en bare for å teste hvordan den var, og jeg kjente jo nesten ingenting, nå var det riktignok ikke veldig mye jeg brukte, men er dette vanlig? eller vil det bli mye mere potent de siste ukene som går nå.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

og kommer til å poste noen bilder imorgen, har vannet den siden sist og bladene henger ikke så mye som man ser på de bildene over nå.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

jeg tror du hvertfall har en 2 uker igjen. spørs litt på hvordan du liker å ta dem. 

kan holde følge med trichsa men er som regel ikke ferdig før de fleste pistils er trukket tilbake og farget

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

og ja! den blir mye mer potent den siste tiden og enda mer etter en grei cure

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Det er jo enda bra da :-) men har jo tatt utrolig lang tid for en autoflower da egentlig, når den har gått de 2 nye ukene til ihvertfall så er det jo oppi over 90 dager.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

tar som regel lenger tid enn produsentene påstår. 90 dager er ikke uvanlig etter min erfaring selv på autoflowers, kan godt gå enda lenger tid å. mange faktorer som spiller inn her.

en ting jeg har lært er at det er så jævli verdt det å vente. blir mer og bedre

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Hei, tenkte jeg skulle ta å poste noen flere bilder, på disse bildene er planta nå 80 dager gammel fra frø til ditt den er nå. Hadde også litt problemer når jeg kom tilbake etter helga og så at planta lente seg helt nede mot veggen øverst i venstre hjørne, så var nødt til å støtte opp planta med noe tau sånn at den står, virket ikke som at den fikk noe varig skader av det, men likevel greit å sikre den. Og får håpe det at min neste som jeg evt starter på etter sommeren ikke bruker så lang tid som det her har tatt nå.

x5AiyTh.jpg

7qRNb6q.jpg

VhBGhgS.jpg

hqWP08Y.png

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

hei igjen, noen som vil anbefale å bytte over til eventuelt 12/12 eller holde det på det lysnivået det er nå? synes det har tatt grufull lang tid med tanke på at dette er en autoflower, denne planten er nå 11,5 uker gammel, altså over 80 dager gammel. Har den nå på 16/8 kanskje det ville fått noe fremgang på ting og byttet over til 12/12, skulle egentlig tatt en 8-9 uker totalt den strainen her.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Mindre lys = mindre energi = mindre avling.

Ikke ta lettvinte snarveier nå på slutten.

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Sånn er det med førstefødte, det bruker å gå over tiden.

-Pappa

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Den som venter på någet godt venter ikke forgjeves.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Vær tålmodig, jeg er på min første grow og den har også tatt lang tid. Men er det ikke veldig optimistisk å oppgi 8 til 10 uker for ferdig plante fra frø selv om det er auto?

Mine har oppgitt 8 til 10 uker blomstring fra produsenten.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå