Slashback

Klone av klone av klone osv.

Jeg har hørt så mangen konflikterende meninger om at en klone av en klone av en klone vil være av lavere/svakere kvalitet en den originale morplanten.

Jeg er borti en plante som minst er på 10`ende generasjon,

(klone av, klone av, klone av, klone av, klone av, klone av, klone av, klone av, klone av, klone)

Men det kan overhode ikke merkest noen som helst forverring av produktet.

Er det noen her inne som har personlige meninger rundt temaet?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Det blir en klone som du skriver. Altså er klonen en kopi av moren og ikke svekket på noen som helst måte slik jeg forstår.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Det burde jo ikke forandre noe, med mindre den muterer kanskje? Eller sykdommer som smitter neste klone? 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Jeg har hørt at om man kloner en plante for mange generasjoner vil den kunne utvikle hemafroditisme. men jeg er veldig usikker rundt dette, har lyst å prøve selv.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Vi har noe som heter epigenetikk, så rent teoretisk så kan en klone degredere over mange generasjoner. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Ettersom jeg har lest og lært på dvd'er så er faren med å klone kloner at de arver også eventuelle problemer som har oppstått gjennom tidene. Altså, de er mer sensitive for å få disse plagene igjen. Da er det ikke snakk om nærings mangel, men sykdommer og slik. Man risikerer også mer og mer (pr gang) at de nye klonene kan bli hermafroditter. Det er også kjipt når du får en alt for stor moderplante. Av disse grunnene anbefaler de heller at du beholder en mor i 6-9mnd, før du setter i gang på nytt. Jeg har ikke fullført en eneste grow selv, så ikke ta meg på ordet. Men i følge high times og George, så er dette tilfellet. Det er ikke dermed sagt at det skjer. Kjør på til herma'ene tar deg!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

tok kloner av samme planter i mange år, ingen forskjell

1 person liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå