Narsår

Resignerer og flytter til Nederland

Hei alle sammen!

Har startet den mentale prosessen for å flytte til Nederland. Har i dag en topp jobb i Norge, som jeg trives med, men fødelandet har klart og tydelig sakt at min livsstil ikke tillates. Det begrenser min frihet så sterkt at jeg ikke finner det forsvarlig for meg å bo her lenger. Jeg bor i dag i midten av dette langstrakte landet. 

Jeg er selvfølgelig ikke den første av oss som har tenkt dette. Noen som kan snakke meg fra det, ev. gi meg motivasjon for å fortsette? :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Hvis du ikke har barn eller annen familie som er avhengig av deg her, er det vel bare å flytte hvis du har lyst. Jeg har hatt mye glede av å flytte litt rundt. Man får nye perspektiver og nye venner, men det kommer ikke gratis. Det er veldig krevende å flytte til et annet land. De fleste savner hjemlandet og føler seg utenfor der de kommer. Spesielt hvis man ikke skjønner språket. Hvis flytteplanene handler om at du ønsker mer frihet til å leve livet som du selv vil, er Danmark et meget godt alternativ. 

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Jeg ikke noen som er avhengig av meg (bortsett fra arbeidsgiver), Så ikke noe problem. Jeg har også tenkt Danmark. Takk for godt svar LHC :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

VURDERER DET SAMME MEN IKKE LIKE PROBLEM FRITT DESVERRE. beklager skriking

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Danmark er vel det mest liberale landet i Europa alt i alt. Når det gjelder cannabis kan du røyke deg en joint nesten hvor du vil uten å måtte se deg over skulderen. Så i praksis har de legalisert. 

Nordmenn er godt likt og har spesielt gode rettigheter siden vi er en del av Norden. Og i Danmark kan du gjøre det du vil så lenge du ikke skader andre. Folk respekterer privatlivets fred og har ikke bedrevitende meninger om det naboene foretar seg

3

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
På 8.5.2017 at 21.52, zub0 skrev:

VURDERER DET SAMME MEN IKKE LIKE PROBLEM FRITT DESVERRE. beklager skriking

Jeg skriker også, men forsøker å gjøre det så sivilisert som mulig :)  Kan jeg spørre hva som holder deg tilbake? 

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Hvorfor akkurat Nederland? Hvis cannabiskultur er viktig ville jeg heller dratt til Spania.

3

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Bedre klima her i Spania enn Holland

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Det blir en liten gresk øy i Egeerhavet på oss. Sparer penger til et lite hus. Skal jakte på gamle greske strains :D 

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
3 timer siden, KaosGartner skrev:

Det blir en liten gresk øy i Egeerhavet på oss. Sparer penger til et lite hus. Skal jakte på gamle greske strains :D 

Det hørtes ut som en innertier. Hva må man ut med for et lite enkelt hus sånn omtrent?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
2 hours ago, LHC said:

Det hørtes ut som en innertier. Hva må man ut med for et lite enkelt hus sånn omtrent?

300.000 for et beboelig oppussing objekt :) 

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
25 minutter siden, KaosGartner skrev:

300.000 for et beboelig oppussing objekt :) 

OK det er jo absolutt til å leve med. Hvordan er det med byråkratiet? Er det lett å bli svindlet, eller kan man stole på systemet?

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

De svindler jo sine egne landsmenn . I fjor fryste de alle bank kontoer . Folk sto i  lange koer for aa proeve aa faa ut sine egne penger . 

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
15 timer siden, pollen skrev:

De svindler jo sine egne landsmenn . I fjor fryste de alle bank kontoer . Folk sto i  lange koer for aa proeve aa faa ut sine egne penger . 

Ja det er ikke så godt, men det er staten. Min erfaring med Hellas er at folket er til å stole på.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå