Investigathor

Hjelp til første dyrking av autoflower

31 innlegg i emnet

Mye bra læring i tråden til Hazy, en lærebok i autogrow og KISS. Men han planter i jord som tilsvarer Såjord, ikke Plantejord, så du bør ikke begynne like tidlig med Fishmix som han.

Husk at spirene dine akkurat nå har veldig små røtter og lite bladverk og trenger ikke mye vann. En klassisk nybegynnerfeil er overvanning. Jeg har mine i 2dl potter med jord/kattesand og vanner kun hver 3 dag + lett spray et par ganger hver dag de første 2 ukene.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Skrevet (endret)

Ser vel fint ut det. Bare pass på overvanning som Ogrow sier.

Jeg ser at FloraMicro er en del av gjødselserien til GHE, og ment brukt sammen med Gro og Bloom. Du skal derfor være litt forsiktig med å gi den sammen med Biobizz som du har bestilt. Husk på at jorda du har plantet i er gjødslet, så take it easy.

Lykke til

Endret av LHC
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Jeg tar det til etterretning at jeg muligens vanner for mye. Men da dukker det opp andre spørsmål jeg må stille meg selv, og bringe videre til dere. Planten min ser ut til å tørke relativt raskt da. Har jeg det muligens litt for varmt da? Jeg har ikke varmovn, så jeg må varme opp rommet med mikro. Bør jeg satse på å ha det fuktig eller tørt i luften?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Jeg merker nå at en av plantene har begynt å bli litt brun på det første bladet sitt. Er dette et tegn på overvanning? Til info tørker også den jorden utrolig mye raskere enn de to andre pottene. Den brukte også lengst tid på å spire.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Du får skaffe deg et termometer. 28 når lyset er på og 20 når det er mørkt.

Varmer du opp rommet med en microbølgeovn?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Akkurat nå, Investigathor skrev:

Jeg merker nå at en av plantene har begynt å bli litt brun på det første bladet sitt. Er dette et tegn på overvanning? Til info tørker også den jorden utrolig mye raskere enn de to andre pottene. Den brukte også lengst tid på å spire.

Du får ta et bilde og poste her

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå