JuicyHot

Hasj for angst+depresjon?

Skrevet (endret)

Har en kompis i Puerto Rico som sterkt anbefaler hasj for sterkt deprimerte elr mennesker med angst.
Han sliter selv med det daglig,  men sier at en joint elr to i helga hjelper noe utrolig. Altså bedre enn alle pillene han har tatt. Og dette er snakk om en republikk av Amerika...piller er jo ellers ganske sterke...

Tenker og ønsker sterkt å prøve ut hasj. Aldri gjort det før men er ikke redd for å prøve noe som kan dempe ned det jeg sliter med til daglig.
Har noen helt jævlige bølgedaler utgjennom hver måned. Siden barneskolen. 

Noen som har erfaringer innenfor psykisk helse og hasj? Anbefale/ikke anbefale? 

Crawling_8b1620_5977658.jpg

Endret av JuicyHot

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

There is no chemical solution to a spiritual problem.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Hvis du siter psykisk skal du være forsiktig med cannabis, da det kan forværre tilstanden og utløse symptomer som panikkangst og i værste fall psykoser. Men det ser ut som cannabis kan hjelpe på mye forskjellig psykisk ubehag. Det hele er litt lettere i USA der det finnes mange sorter som avhjelper forskjellige symptomer.

Hvis du skal prøve det her, hvordan vil du skaffe det? Har du et trygt sted å prøve det sammen med en du stoler på?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
11 minutter siden, LHC skrev:

Hvis du siter psykisk skal du være forsiktig med cannabis, da det kan forværre tilstanden og utløse symptomer som panikkangst og i værste fall psykoser. Men det ser ut som cannabis kan hjelpe på mye forskjellig psykisk ubehag. Det hele er litt lettere i USA der det finnes mange sorter som avhjelper forskjellige symptomer.

Hvis du skal prøve det her, hvordan vil du skaffe det? Har du et trygt sted å prøve det sammen med en du stoler på?

Jada. Vet om hva som KAN skje! Takk for info da c: 

Har bare hørt ditt og datt om hva slags type folk jeg skal se etter og hvor man skal henge...Er bare så engstelig? : / Og nope. Har ingen venner (som jeg vet om) rundt området mitt som røyker... -.- 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

for medisinsk bruk så skal du være kresen på hvilken strains du prøver. Jeg hadde brukt litt tid og kanskje tatt kontakt med noen som har greie på akkurat dette for å spore opp en strain som kan fungere for deg.
Noen strains er satt sammen på en måte som faktisk utløse angst hos de mest solide folk mens andre er direkte angstdempende.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
7 timer siden, bornstellar skrev:

for medisinsk bruk så skal du være kresen på hvilken strains du prøver. Jeg hadde brukt litt tid og kanskje tatt kontakt med noen som har greie på akkurat dette for å spore opp en strain som kan fungere for deg.
Noen strains er satt sammen på en måte som faktisk utløse angst hos de mest solide folk mens andre er direkte angstdempende.

Ah ok! I did not know this
Vet du noe mer om dette? 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
4 timer siden, JuicyHot skrev:

Ah ok! I did not know this
Vet du noe mer om dette? 

Beklager, jeg er nok ikke en god kilde på dette forbi det at det burde være en strain med mye CBD innhold. Men, siden det er så mange andre virkestoffer i cannabis også, så blir det kun gjetting fra min side.
Hadde jeg vært deg så hadde jeg tatt leta opp noen dispenseries i Colorado og snakket med dem om dette, eventuelt Nederland. Det kan hende det hadde vært smart å gjort en helsereise til feks Nederland for å forsøke litt forskjellig. Hvis du skulle finne noe som fungerer for deg, så hadde jeg brukt ressursene her på Norcan til å starte å dyrke det du trenger selv. Du trenger ikke noe voldsomme greier for å holde deg selv forsynt og de juridiske konsekvensene er ikke spesielt voldsomme så lenge du holder virksomheten så liten som mulig.
Personlig dyrker jeg kun en plante fordi jeg trenger ikke mer.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
1 time siden, bornstellar skrev:

Ok! 

Ja planting selv kunne jeg vært interessert i! Aner bare ikke hvordan begynne, få tak i frø etc

Og ja har utrolig lyst å ta en liten tur til Amsterdam :P 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Det finnes to hovedsorter Cannabis, Indica og Sativa. Veldig forenklet gjør rene sorter med Indica en ofte trett og tung i kroppen, og rene Sativa sorter energifull, kreativ, lett i hodet, men også ofte paranoid og trippy i hodet. Det er også laget en mengde krysninger som har forskjellige egenskaper.

En tur til Amsterdam kan være en god idé for å teste ut forskjellige sorter et sted det er lovlig. Men få med deg en god venn hvis det er mulig.

Her er et par steder du kan få litt oversikt:

http://www.medicalmarijuanastrains.com/strain-guide/

https://www.leafly.com/start-exploring

Menyer til noen Coffeeshops i Amsterdam

http://www.coffeeshopmenus.org/CoffeeshopMenus.htm

I og med at du søker Cannabis av medisinske årsaker, ville nok det beste være å få med deg papirene fra legen din, og så oppsøke en lege i Nederland som da muligens kan skrive ut resept til deg. Da kan du lovlig ta med deg hjem det du trenger. Hvis du vil gå den veien, legg ut et spørsmål i medisinsk forumet så er det nok noen som hjelper deg med detaljene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
22 timer siden, JuicyHot skrev:

Ok! 

Ja planting selv kunne jeg vært interessert i! Aner bare ikke hvordan begynne, få tak i frø etc

Og ja har utrolig lyst å ta en liten tur til Amsterdam :P 

Last ned dyrkehåndboka. Her finner du det du trenger for dyrking. 

https://norcan.org/filbibliotek/litteratur/dyrkehandboken.pdf

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Jeg kommer gjerne med et innspill! Snakker også av erfaring! :) 

Først vil jeg si Hei og velkommen! Ang. din situasjon. Her er noen ting som vil kunne hjelpe deg på lang sikt og jeg oppfordrer til å prøve dem seriøst.
- kutt ut sukker og korn (mel, mais, osv)
- Aktivitet hver dag, hva som helst. (motbakke er en av mine favoritter!) 

Når det kommer til Cannabisen
- Hold THC  under 15%
- Hold CBD minst over 1 %
- Velg allerhelst en god ratio mellom CBD:THC, gjerne 1:1 eller mer. 
- Når det kommer til mer avansert, ta en kikk på terpenene i strain. Limonene er flott mot angst. Lukter de sitron av en strain, er den gjerne angstdempende, sett at de andre pungtene over er gjeldende også.
- Tillat deg selv mangen inntrykk om du blir rusen. Det kan virke skummelt i starten, men ende opp med å bli de mest fantatiske. (f.eks. gå ut i en gate og se deg rundt). 
- Del tankene dine. 

Håper du for noen gode opplevelser og at det hjelper deg på lang sikt! Jeg mener selv at dersom kosthold og aktivitetsnivå er dårlig/lavt er dette helt klart viktigere å gjøre noe med først.

Lykke til!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Cannabis kan hjelpe utrolig mye, men dette innebærer også faktorer som din genetikk, vilken strain, og cannabisens kvalitet.

Uheldigvis kan man ikke velge den cannabisen man trenger selv på det ulovlige markedet, med alle det slitet som det fører med seg.

Cannabis can også forsterke depresjoner og sosial isolasjon ved overforbruk, Litt eller moderat er ikke det samme som mye.

Poenget er om du trår varsomt og ikke overforbruker kan det jo selvfølgelig hjelpe, trikset er å bruke cannabisen til å hjelpe deg se livets verdi og vakkerhet(f.eks vise deg hvordan du kan sette pris på f.eks ett tre, en fugl, en fin gåtur osv) ikke være livets verdi i seg selv.

Men av og till er bare medisinen så god att det er vanskelig å la vær:P

Har du en litt moden holdning, hører på rådene og trår varsomt som sagt tror jeg det kan gå bra, nå har heller ikke du 20 år med "kriminell/kulturell" bagasje og ett establisert bruksmønster før du begynte med det som medisin sånn som jeg, så det tror jeg skal gå fint.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå