Jump to content
dainol

hvor selges destillert vann?

Recommended Posts

dainol
5 hours ago, bornstellar said:

La vannet stå å lufte seg så slipper du klor og som en over her sa, 1/3 av drikkevannet i Norge er uten klor. 

Du gjør det unødvendig dyrt og komplisert for deg selv ved å styre på slik som du gjør. 

fylle på fjellvann i en kanne er vell det simpleste som finst? og vil vell slippe og justere ph. ingenting som er for komplisert eller dyrt fortsett og tenk sånn og du vil ikke komme langt.  som jeg skrev de som vil kan spare seg til fant , men ikke jeg.

Edited by dainol
  • Like 1

bornstellar

PH må du justere uansett, den skal ned til 5.5-6. Jeg oppnår dette med med næringen min, men det er ikke alltid det går. 

Og drikkevannet mitt er nettopp fjellvann som er ph justert og sterilisert med uv. Det er mye mer smitte og ting som kan drepe plantene dine i vann hentet fra bekken, men hey det er dine planter, så bare kjør på slik du vil. Bare litt forunderlig å spørre om råd når en har bestemt seg på forhånd. 

• Like 1

dainol
2 hours ago, bornstellar said:

PH må du justere uansett, den skal ned til 5.5-6. Jeg oppnår dette med med næringen min, men det er ikke alltid det går. 

Og drikkevannet mitt er nettopp fjellvann som er ph justert og sterilisert med uv. Det er mye mer smitte og ting som kan drepe plantene dine i vann hentet fra bekken, men hey det er dine planter, så bare kjør på slik du vil. Bare litt forunderlig å spørre om råd når en har bestemt seg på forhånd. 

har ikke bestemt noe på forhånd, har bare bestemt meg for å ta til meg tips og råd fra det som faktisk ikke kommenterer piss og tullø

jiffemann

Det er jo rett og slett du som snakker piss og tull, vi lever i Norge, regner iallefall med du gjør det, og vi har truleg verdens beste vatn tilgjengelig rett i springen, vi har nok bedre vann i springen enn kva 50% av verdens befolkning har tilgjengelig på flaske.
Ta til deg kva alle her har sagt til deg, og ikkje drit deg ut før du har komt igang her inne på forumet.

• Like 2

skogtrollet

AEpFV6I.jpg

• Like 3

Cannawizrd
På 23.5.2017 at 2.06, dainol skrev:

hvor får jeg kjøpt destillert vann har lett over alt og ingen har. er det mulig og vanna plantene med sterilisert vann fra apoteket eller batterivann?

Et lite tips på tampen...Du kan også vurdere å sende inn springvannet ditt til et analyse laboratorie, kanskje er kvaliteten super, eller kanskje du ikke selv burde drikke det...

LHC
12 timer siden, bornstellar skrev:

I og med at det spikkes fliser i denne tråden, så gjelder pH 5.5-6 for hydro. I jord er det vel 6-7 som gjelder. 

bornstellar
39 minutter siden, LHC skrev:

I og med at det spikkes fliser i denne tråden, så gjelder pH 5.5-6 for hydro. I jord er det vel 6-7 som gjelder. 

Det er meget mulig, jeg har aldri prøvd meg på jord :p

Cannawizrd
4 timer siden, LHC skrev:

Jau, men har man hardt eller bløtt vann, så må jo de taes i betraktning og. Det er jo viktig at man vet om vannet er rikt på kalsium eller ei i forhold til hvilken gjødning man benytter...som regel. Uansett jord eller hydro....

Edited by Cannawizrd
  • Like 2

dainol

circkle jerken er stor her, hvis en plante overlever er det er det veldig mange penger spart. hver enkelt plante er ekstrem forskjellig. noen er svake, noen sterke. følger jeg alle prossedyrer og ikke driter meg ut med å slurve på enkle ting som vann og næring så vil mesteparten av plantene overleve jeg bruker faktisk tid og tar dette seriøst. 

legg merke til om att tittelen på tråden er om hvor jeg får kjøpt destillert vann. dere kommer med svar helt uten tyngde og mening og avsporer. jeg er seriøst kun ute etter seriøse svar

dainol

de som kun har interesse av å røyke seg stein og ikke kan noe om temaet, kan vell bare holde seg borte?

bornstellar

Jeg må innrømme at du fremstår som lite hyggelig og imøtekomme. Her på norcan.org så er de fleste anonyme for hverandre, så den sosiale dynamikken blir litt annerledes enn andre steder. Derfor verdsetter vi folkeskikk og ydmykhet over det meste hos medlemmene og vi unngår konflikt, så du kommer ikke langt med den tonen du har. Kanskje norcan ikke er stedet for deg? 

Du har fått svar på alt du spurte om, så det er bare å løpe og kjøpe. Men, vi som har holdt på med dette en stund, (noen lengre enn andre og jeg innrømmer at jeg ikke er den mest erfarne) vi har på voksent vis forsøkt å informere deg om at det du sier er ikke korrekt. Du reagerer med spydige kommentarer fordi vi ikke bekrefter dine personlige teorier. Du har rett og slett ikke greie på hva du snakker om og du er ikke villig til å høre på dem som har det, så hvorfor du kom hit er for meg et mysterie.

Cannabis er en tøff plante som tåler mye, så hvis en plante dør i Norge, så er det neppe fordi du bruker vann fra springen. Du burde sette i gang å dyrke og hvis det dukker opp problemer og sykdom, så skal vi hjelpe deg med å identifisere problemene slik at du kan løse de fortløpende.

• Like 8

dainol
15 hours ago, bornstellar said:

Jeg må innrømme at du fremstår som lite hyggelig og imøtekomme. Her på norcan.org så er de fleste anonyme for hverandre, så den sosiale dynamikken blir litt annerledes enn andre steder. Derfor verdsetter vi folkeskikk og ydmykhet over det meste hos medlemmene og vi unngår konflikt, så du kommer ikke langt med den tonen du har. Kanskje norcan ikke er stedet for deg? 

Du har fått svar på alt du spurte om, så det er bare å løpe og kjøpe. Men, vi som har holdt på med dette en stund, (noen lengre enn andre og jeg innrømmer at jeg ikke er den mest erfarne) vi har på voksent vis forsøkt å informere deg om at det du sier er ikke korrekt. Du reagerer med spydige kommentarer fordi vi ikke bekrefter dine personlige teorier. Du har rett og slett ikke greie på hva du snakker om og du er ikke villig til å høre på dem som har det, så hvorfor du kom hit er for meg et mysterie.

Cannabis er en tøff plante som tåler mye, så hvis en plante dør i Norge, så er det neppe fordi du bruker vann fra springen. Du burde sette i gang å dyrke og hvis det dukker opp problemer og sykdom, så skal vi hjelpe deg med å identifisere problemene slik at du kan løse de fortløpende.

så du sier du har peiling?

dainol
15 hours ago, bornstellar said:

jeg ser ingen svar på spørsmålet mitt om hvor jeg får kjøpt destillert vann

dainol
Just now, dainol said:

jeg ser ingen svar på spørsmålet mitt om hvor jeg får kjøpt destillert vann

mange folk her som skulle hatt seg noe organisk weed og ikke noe rosin brick

MaryJane420

Går du i 9. eller har du  en sær tilfelle av autisme? Alle forteller at du ikke trenger å bekymre deg for vannet, vannet her i Norge er mye bedre enn andre steder (hadde ikke tørt å drikke vann fra springen i Thailand f. eks.) Ville nesten til og med påstått at hardt vann er bra fordi det allerede inneholder CalMag på en måte, men noen får vel bekrefte eller avkrefte. Skal sære evner til for å fucke opp og da er det ikke vannets skyld... Vet du hva du prater om?

• Like 1

Soilandcatsand

Du skriver ikke noe om hvilket oppsett du har? Lyskilde? Str på avsug vifte? Kullfilter? 

Kan du gi noen detaljer?

• Like 1

pollen

Fyren har 30 innlegg , men har klart aa faa 32 minus poeng allerede ,,,,,  gidder ikke aa kaste bort tid paa slike folk

• Like 3

Soilandcatsand
På Sunday, May 28, 2017 at 10.38, pollen skrev:

Fyren har 30 innlegg , men har klart aa faa 32 minus poeng allerede ,,,,,  gidder ikke aa kaste bort tid paa slike folk

Flere minuspoeng enn innlegg. Er det rekord på forumet? :p

jiffemann
2 timer siden, Soilandcatsand skrev:

Flere minuspoeng enn innlegg. Er det rekord på forumet? :p

Det er medlemmer med større prosentvis negativ poengsum, men de har som regel 2-3 innlegg...

dainol
On 5/28/2017 at 3:35 AM, Soilandcatsand said:

Du skriver ikke noe om hvilket oppsett du har? Lyskilde? Str på avsug vifte? Kullfilter? 

Kan du gi noen detaljer?

hvorfor skal du vite om oppsettet mitt? har budmaster grow god 6 , avsug stresser jeg ikke med før planten når blomstring.

dainol

skal si det er vanskelig å få svar på et konkret spørsmål. jeg driter i deres personlige meninger. 

jiffemann

Mods : Please steng denne tråden ! Prøvde rapportere den igår, men ser ikkje ut til at det ble gjort !

• Like 1

LHC

Oj, du har kommet helt skjevt ut her på Norcan. Du har simelten begått sosialt selvmord.

Hvis du seriøst har bruk for hjelp og innspill, foreslår at du opretter en ny bruker å prøver igjen med en litt mer imøtekommende og lyttende innstilling.

Lykke til.

• Like 2

Guest
This topic is now closed to further replies.