La oss ta ett ekstremt eksempel der det er en persom som legger ut masse bilder fra ett svert anlegg som produserte nokk til å få 10 år i fengsel. Noen fra politiet sitter på Norcan og kommer over dette. De lager en sak av det og bestemmer seg for å finne ut hvem denne personen er.

De kommer til å grave fram den informasjonen de kan fra normal surfing.

De tar kontakt med dere for å få utlevert e-mail og samtalelogger.

Hva skjer videre, utleverer dere informasjon.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Selvfølgelig så utleveres ikke informasjon herfra.

Uansett så skader det ikke med god netthygiene. Man bør aldri utveksle sensitiv informasjon i klartekst verken på e-post eller i meldingssystemet på et internettforum.

@BK kan sikkert svare bedre enn meg, men slik jeg har forstått det går personvern og sikkerhet foran alle andre hensyn.

1 person liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Just now, skogtrollet said:

Selvfølgelig så utleveres ikke informasjon herfra.

Men hva skjer da vist politiet kommer med en retsordre som krever utlevering av e-post, fks.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Da må politiet henvende seg til USA for serveren ligger ikke i Norge. Kjører du traceroute så ser du at serveren ligger i California.

Men igjen, du har kontroll på hva slags e-post adresse som er registrert på norcan. Registrer en ny e-postkonto gjennom TOR som kun brukes for å registrere norcan-kontoen din. Da spiller det ingen rolle om firmaet som hoster norcan får en gyldig rettsordre.

Norcan sletter alle ip-logger, men du kan bruke TOR dersom du ikke stoler på at dette tiltaket er godt nok.

1 person liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Takk for respons. Da føler jeg meg litt tryggere :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Norcan er stort sett et hyggelig forum for folk som liker å dyrke til eget bruk og røyke litt. Det er høy moral og god selvjustis i forhold til å overholde forumets regler angående kjøp og salg etc. Det er også høy moral i forhold til å passe på at folk under 18 år ikke ferdes her. Så det er ikke en arena for rekruttering av rusmisbrukere. Det er heller ingen her som sitter med tjuvkobla strøm, ulovelige vietnamsiske gartnere og tusen planter.

Så tro meg, vi er veldig lite interessante for norsk politi. 

2 personer liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
På 3.6.2017 at 20.09, Slashback skrev:

La oss ta ett ekstremt eksempel der det er en persom som legger ut masse bilder fra ett svert anlegg som produserte nokk til å få 10 år i fengsel. Noen fra politiet sitter på Norcan og kommer over dette. De lager en sak av det og bestemmer seg for å finne ut hvem denne personen er.

De kommer til å grave fram den informasjonen de kan fra normal surfing.

De tar kontakt med dere for å få utlevert e-mail og samtalelogger.

Hva skjer videre, utleverer dere informasjon.

Vi utleverer ingen informasjon til hverken myndigheter eller andre instanser. Det kan - teoretisk sett - fremmes et krav ovenfor domstolen i California, men dette er en krevende og lang prosess som vi anser svært usannsynlig. Skulle et slikt krav likevel bli godkjent av domstolen, har vi sørget for å oppbevare minimalt med informasjon om våre brukere.

NorCan oppbevarer ikke IP-adresser eller annen informasjon som kan brukes for å identifisere våre medlemmer.

Du kan lese mer om personvern og sikkerhet på disse sidene, og du må gjerne kontakte oss igjen hvis du har flere spørsmål! Vår viktigste oppgave er å tilby ekte trygghet, og det tar vi på alvor.

3 personer liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå