FranskForsker

Stigmatisering

Hei!

Jeg ville spørre alle om å stå for legalisering o.s.v. er veldig stigmatisert der hvor de bor? Jeg ville gjerne høre om alle slags problemer som mann kan få fra å være aktivist, ta del i marihuanamarsjen, eller bare fra å holde mening at det skulle være lovlig. 

Det er for mitt forskningsemne. selvfølgelir blir alt anonymt, som forumet er anonymt. Jeg tenker bare at å skrive om hva slags problemer folk kan få for å vise en slags "tabu" mening kunne være brukbar. Godt å samle informasjon. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Lokal aktivisme er ikke en farbar vei i små samfunn er min påstand. Foreldregenerasjonen er indoktrinert med narkotikabegrepet. Narkotika skaper frykt blant den menige innbygger

1 person liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Snakker du ut om legalisering i små samfunn blir du uglesett, det kan bli vanskelig å få seg jobb og både politiet og lokalbefolkningen blir mer oppmerksom på deg. 

Jeg har selv opplevd å bli trakassert på nattklubb når jeg har dratt på juleferie til min lille hjembygd. Jeg var utenfor klubben og tok meg en sigarett, gikk inn og drakk å hadde det moro. Når jeg skulle ut for å ta en til sigarett ble jeg stoppet av dørvaktene, de mente at det luktet hasj når jeg gikk tilbake inn i nattklubben. De sa at jeg så ruset ut, at de visste at jeg brukte å røyke hasj og at de skulle anmelde meg og ringe politiet. Jeg benektet for å ha røyket hasj fordi jeg ikke hadde gjort det (Blazer ikke når jeg er i hjembygden). Men de ville ikke la meg gå før jeg innrømmet til dem at jeg hadde røyket hasj før i fortiden.

Jeg bor i en storby nå, så har bare fått problemer fra politiet. De har ved flere anledninger trakassert meg.. de har kontaktet arbeidsgiveren min og opplyst han om mine Cannabis overtredelser, stoppet meg på jobb og tatt fra meg lappen og påstått at jeg har vært rusa når jeg var edru. (fikk lappen tilbake) Tvingt seg inn i leiligheten min uten ransakelses ordre midt på natta, holdt meg i glattcelle en natt uten å gi meg mat. Revet opp og skadet interiør i bilen under en ransakelse uten å finne noe, Ransaket bilen min ulovlig, arrestert og anmeldt meg fordi de hadde en feil i deres datasystem (Det sto at førerkortet mitt ikke var gyldig i deres register) da måtte jeg i avhør, også gå til skolen fra politistasjonen ( fikk tre timer fravær på skolen.) Etter noen telefonsamtaler fikk jeg nabodistriktet til å ringe mitt politidistrikt å forklare dem at de hadde en feil i systemet, da fikk jeg lappen tilbake etter skoledagen og ett ynkelig 'unnskyld'. de er terrorister!!

Politiets overgrep har ført til mye stress, angst og mareritt om overgrep fra politiet. 

1 person liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Det er fryktelig at du har opplevd sånne påkjenninger hvis du bare er en cannabisbruker og ikke selger. Men det er snart historie. Det er stort flertall på stortinget for å avkriminalisere bruk.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå