Jump to content
Sign in to follow this  
BergenMann

hvilken type jord?

Recommended Posts

BergenMann

jeg skal dyrke noen planter men er veldig usikker på hvilken type jord. kan dere anbefale en type jord som gir mest avling? hva slags næringstoffer trenger jeg til den jorden dere anbefaler og hvor kjøper jeg de? 

tusen takk

Slashback

Her er en post som endte opp med å bli en diskusjon over kvalitetsforskjell på jord, kanskje den hjelper.

Personlig bruker jeg Canna Terra Profesional+, av alt jeg har testet er det den som gir best resultat, den er også lettere en alt annet jeg har brukt. Bor man i blokk og skal kvitte seg med jord er det er en fordel at det er så lett som mulig. Den er dyr å bestille vist ikke du skal bestille utstyr samtidig (da kan jeg anbefale www.hydroponi.eu), det er mulig de har den på Scorpius i Oslo.

Tidligere blandet jeg Plantasjen sin blomsterjord med perlitt, vermisulit, Canna Coco jord, og knust kalk for å få opp PH. Men det var ett sinsykt arbeid.
Til næring bruker jeg Canna sin BioVega, BioFlores, BioBoost, BioRhizotonic, Canazym og sitronsyre for å få opp PH, er du interisert i neringstabell kan jeg sende den.

Edited by Slashback

Onkel

Sitronsyre for å få PH opp?

Soilandcatsand

Jeg anbefaler plantejord (torv) fra europris, rema 1000 eller felleskjøpet.  

Kombiner dette med coop kattesand som drenering.

Det er billig og lett tilgjengelig.

• Like 2