Jump to content
bornstellar

Fuktighetskontroller

Recommended Posts

bornstellar

Jeg er på jakt etter en av/på fuktighetskontroller. 

Tanken er å styre inn og ut- viftene i teltet mitt under tørking for å holde fuktigheten på et ok nivå. Er fuktigheten for høy, så kjører viftene, er den for lav så vil plantematerialet heve den. 

Hørtes dette ut som noe som vil fungere og vet noen om en økonomisk kontroller som kan løse dette for meg? 

jiffemann

Enkelt ved hjelp av arduino / raspberrypi, men det finnes og ferdiglagde prdoukter for slikt, men det har som regel en viss pris om en skal ha noe forholdsvis skikkelig.

bornstellar

Har ikke tid til å sette meg inn i arduino ol. nå før innhøsting, så tror jeg bestiller denne og ser hvordan det fungerer. 
Skulle gjerne funnet en leverandør med litt raskere leveringstid da, siden jeg kan ende opp med å få den levert lenge etter at jeg trenger den

http://www.ebay.com/itm/Inkbird-IHC-200-EU-Plug-Humidity-controller-110v-240v-AC-Pre-wired-with-sensor-/391643318088?hash=item5b2fc2c748:g:ul4AAOSwEzxYQm9K

PoopEye

Om du er villig til å betale US$ 30.- ekstra burde du få den levert innen tidsskjemaet ditt sprekker : "Estimated between Thu. Jun. 29 and Thu. Jul. 6"

bornstellar

da får jeg skatt på toppen av det også siden jeg overgår 350kr. Vet ikke om det er verdt så mye. 

PoopEye

-ikke om du ber kinesisk avsender om å sette totalverdien til under kr 350.- Har alltid fått saker fra Kina som vi har betalt ekstra for frakten meget hurtig og under tollradaren.

skogtrollet

Tror du skal klare å tørke weed uten kontroller. Jeg hadde ikke brukt penger på sånt.

• Like 1

bornstellar

Tror nok du har rett, men jeg er nå litt gadget freak. Hvorfor gjøre det enkelt hvis en kan gjøre det vanskelig er mitt motto. 

Jeg fikk tak i en fuktighetskontroller til 300kr ferdig levert innen uka er omme. 

AceofHaze76
Akkurat nå, bornstellar skrev:

Tror nok du har rett, men jeg er nå litt gadget freak. Hvorfor gjøre det enkelt hvis en kan gjøre det vanskelig er mitt motto. 

Jeg fikk tak i en fuktighetskontroller til 300kr ferdig levert innen uka er omme. 

Er det lov å spørre om hvor du har fått tak i en slik en? Litt gadget freak frelst selv... Haha

bornstellar

Kjøpte den brukt, dessverre. 

Men det er jo bare å kjøpe på ebay. To uker levering er jo ikke så ille. 

Jeg har ikke kjøpt samme som jeg linket til, men den har lignende funksjoner 

Edited by bornstellar

AceofHaze76
4 timer siden, bornstellar skrev:

Kjøpte den brukt, dessverre. 

Men det er jo bare å kjøpe på ebay. To uker levering er jo ikke så ille. 

Jeg har ikke kjøpt samme som jeg linket til, men den har lignende funksjoner 

Kikket på den du har linket, og den ser meget bra ut, så jeg bestiller en sånn, så kan jeg gi en tilbakemelding her inne når jeg har fått testet den skikkelig. 

• Like 1