Jump to content

Recommended Posts

G-13

Jeg lurer på om det er flere som prøver eller gjør regelmessig LST (Low Stress Training) av plantene deres i vekstfasen.

Jeg har hatt ett forsøk på en plante som ble noenlunde vellykket, men jeg ga meg litt tidlig tror jeg for maks utbytte tror jeg.

Det er jo en påstått prosess for utnytte små rom og lave høyder. Personlig synes jeg ikke jeg fikk mer ut av den plantet contra de jeg topp kuttet og ikke kuttet i den hele tatt. Men det kan jo være andre årsaker bak det også. Jeg hadde bl.a annen jordsammensetning på den jeg LST. Jeg merket at stammen ble veldig stresset, rød/gul farget. Men jeg hadde mye bevegelse i luften rundt stammene (2 vifter+Filter og inntak vifte) så stammen var veldig sterk.

Hvilke erfaringer har dere med dette? 

Edited by G-13

Frank420

Jeg bruker LST pga jeg har et lite micro grow og bruker autoflower. Kan da ikke kutte noe særlig uten at det går ut over yield.  Regner med alle egentlig bøyer å binder på plantene for å gjeve ut, med mindre du går all natural :D

Må huske å være tidlig og ofte ute mens stammen enda er god å bøyelig. I tillegg å ikke bøye for langt ute på tuppen siden planten da kan ødelegge seg selv, siden den kan vokser litt lenger under der du har bundet. 

Det skal ikke skje noe med planten når du LSTer, så det var nokk en annen grunn til misfarging ja :) 

Jeg vokser i store potter og er veldig på LSTen, så får oppimot 10 topper per plante. Kunne nokk fått mer, men som sakt, så er det ikke så mye plass :P

Edited by Frank420
  • Like 1

bornstellar

mitt resultat av en kombinasjon av LST og topping.

Over 1m brei og har over 10 kraftige colas og en god del mindre.

Flower_day_49_1.jpg

• Like 3

jiffemann

bud_026_1.jpg
top_DSC_2138_1.jpg

Min fra 2007 ! Snart 10år gammel, tida går jammen fort ! :D

• Like 1
  • Thumbs up 1