Sisteutvei

Siste utvei. Fått time lege i Nederland(haster svar)

Hei alle sammen. 

I mange år har jeg hatt problemer med hodepine, søvnvansker og migrene. Blitt så ille sisten året at jeg er sykmeldt over lengre tid og vet ikke helt hva jeg skal gjøre. 

Fungere ikke i jobb og er helt satt ut pga smertene. Legene og spesialistene kaster sterke medisiner etter meg og føler meg bare sløv, dopa, full og kvalm av disse. Prøvd alt som er for migrene uten stor virkning. Botox fungerte litt. Men hodepinen som jeg har daglig , fra litt til sengeliggende, hjelper ikke noe. 

Helt tilfeldig begynte jeg å lese om virkningen av cannaboider og medisinsk cannabis, og så at her var det kanskje en liten sjanse til å prøve noe som virker uten å gi de enorme bivirkningene. Etter å ha lett lenge på nett og lest mye om folk som reiser ned til Nederland for resept, tok jeg motet til meg å skrev noen lange eposter til ett par leger i Nederland. 

Fikk svar fra en lege som mente at jeg burde prøve cannabis og at dette kom til å hjelpe meg, han skjønte ikke helt norske legers syn på dette produktet. 

Han var villig til å skrive ut resept og papirer til meg, men pga norsk lovgivning kan jeg bare få for 1 uke. Nå er jeg veldig desperat etter å få tak i noe som kan hjelpe meg ut av dette smerte HELVETE, og er da villig til å bruke en del penger bare for å teste om dette er rette for meg. Har jo lest at det IKKE er så lurt å ta dette opp med norsk lege pga man da kan risikere å miste førekort og i mitt tilfelle kan det gå utover jobben. Har lufta ideen om cannaboider, men fastlege OG nevrolog har sagt at det vil dem IKKE snakke om(og at bruker jeg det må dem melde det videre), så kan ikke få noe bekreftelse på engelsk over behovet for med. cannabis eller over diagnose. Er litt særstilling pga jobb så lege i Nederland så gjennom fingrene med dette, men som sagt får ta bare 1 ukes bruk! :(

Spørsmålene mine er:

* Hvor mye kan jeg ta med lovlig?(med resept for ei uke)

* Hva skjer viss jeg blir stoppet i tollen? (kan jeg da også mist førekort og hvordan får man da igjen?)

* hvilke papirer må jeg ha når jeg passere gjennom norsk toll. Holder det med resept fra lege, kvittering apotek, reisedokument fra apotek?

* Hvordan kan jeg finne en lege som IKKE rapporter meg inne til fylkeslegen for å få 1mnd bruk? (hvis dette fungere) Er livredd for førekort og jobb

* har aldri prøvd cannabis, men kan man som norsk statsborger teste på coffeeshops i Nederland? (trodde det ikke var lov lengre)

* Da min lege i Nederland har kontor utenfor Amsterdam, er det greit å komme seg fra flyplass med tog ut i provinsen?(skal ca 1.5 time med tog)

* Hvor lang tid tar det å få med.cannabis på apotek i Amsterdam eller Zuphten?(fra innlevert resept til henting)

* Noen apotek dere annbefaler i Amsterdam eller i Zuphten(helst her)?

* Hvilke lover og regler er det og hva skal jeg forholde meg til?

Håper på noe vettuge og saklige svar. Synes det er synd at man må gå denne veien for å få hjelp.

1 person liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

* Det er legen i NL som definerer hvor mye du kan få for en uke. Tollere og politi kan IKKE overprøve dette. Dette reguleres i EU/EØS ut fra det enkle forhold at alle borgere i EU/EØS kan bruke hvilken lege de ønsker i dette området.

* De kan ikke ta fra deg sertifikatet i tollen. Det kan ellers komme inndragning av lappen i ettertid, men da har du jo brukt opp MM'en. Så får du ta saken derfra

* I tillegg trenger du en beskrivelse om daglig dosering som śtemmer overens med det du har fått resept på. Det fikser legen i Zuphten. jeg anbefaler ham!

* Tillit mellom deg og lege er alfa omega her. Fastlegen og sykehuslegen min lukker ørene og stoler på at jeg ikke gjør noe som jeg ikke bør gjøre. 

* Det er HELT LOVLIG å bruke cannabis utenfor grensene i Norge. Påtalemakten tapte sak mot en høyrepolitiker fra Bergen for en tid tilbake. Han hadde kost seg i Ams. Min første befatning med marijuana var på coffee shop i Ams. Det var vanskelig å finne ut av noe der da jeg var helt uerfaren. Jeg fikk ikke noe data mht THC og CBD og dermed  var det vanskelig å dosere. Fikk meg en karamell og ble "High as a Kite" :). Jeg ga ikke opp og har vært 4 ganger i NL.

* Anbefaler at du leier bil. Sist tur var vi to som dro. Leide bil av Goldcar via Auto Europa. http://www.autoeurope.no/go/nyhetsbrev-tilbud-2/?aff=AEURTZPROMONO&c=78631&utm_source=Newsletter&utm_medium=Email&utm_campaign=

Utleier henter deg i minibuss på Schiphol og kjører deg til basen utenfor, ca 15 min. Leiden Ford Focus. Totalpris inklusive forsikring og bensin ca 1100 kr. Husk du skal helt til den belgiske grensen til apoteket. Kjøreturen rund trip blir ca 60+ mil. Leier du bil, så ta med GPS. Vi kjørte spot on.

* Du trenger 4 dager = 3 overnattinger. Dersom du kommer ned tidlig til Schiphol og kan få time samme dag med legen så kan du kutte 1 overnatting. Vi overnattet utenfor Zuphten 1 natt og 2 netter i Roermond hvor apoteket som han i Zupthen bruker.

* Ingen apotek i Zuphten, men i Roermond. 

* Narkotikaforskriften § 19. Les denne Høyesterettsdommen: 

HR-2016-01354-U, (sak nr. 2016/1031), straffesak, anke over kjennelse: Den offentlige påtalemyndighet 

Lykke til 

3 personer liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Akkurat nå, sunmork skrev:

* Det er legen i NL som definerer hvor mye du kan få for en uke. Tollere og politi kan IKKE overprøve dette. Dette reguleres i EU/EØS ut fra det enkle forhold at alle borgere i EU/EØS kan bruke hvilken lege de ønsker i dette området.

* De kan ikke ta fra deg sertifikatet i tollen. Det kan ellers komme inndragning av lappen i ettertid, men da har du jo brukt opp MM'en. Så får du ta saken derfra

* I tillegg trenger du en beskrivelse om daglig dosering som śtemmer overens med det du har fått resept på. Det fikser legen i Zuphten. jeg anbefaler ham!

* Tillit mellom deg og lege er alfa omega her. Fastlegen og sykehuslegen min lukker ørene og stoler på at jeg ikke gjør noe som jeg ikke bør gjøre. 

* Det er HELT LOVLIG å bruke cannabis utenfor grensene i Norge. Påtalemakten tapte sak mot en høyrepolitiker fra Bergen for en tid tilbake. Han hadde kost seg i Ams. Min første befatning med marijuana var på coffee shop i Ams. Det var vanskelig å finne ut av noe der da jeg var helt uerfaren. Jeg fikk ikke noe data mht THC og CBD og dermed  var det vanskelig å dosere. Fikk meg en karamell og ble "High as a Kite" :). Jeg ga ikke opp og har vært 4 ganger i NL.

* Anbefaler at du leier bil. Sist tur var vi to som dro. Leide bil av Goldcar via Auto Europa. http://www.autoeurope.no/go/nyhetsbrev-tilbud-2/?aff=AEURTZPROMONO&c=78631&utm_source=Newsletter&utm_medium=Email&utm_campaign=

Utleier henter deg i minibuss på Schiphol og kjører deg til basen utenfor, ca 15 min. Leiden Ford Focus. Totalpris inklusive forsikring og bensin ca 1100 kr. Husk du skal helt til den belgiske grensen til apoteket. Kjøreturen rund trip blir ca 60+ mil. Leier du bil, så ta med GPS. Vi kjørte spot on.

* Du trenger 4 dager = 3 overnattinger. Dersom du kommer ned tidlig til Schiphol og kan få time samme dag med legen så kan du kutte 1 overnatting. Vi overnattet utenfor Zuphten 1 natt og 2 netter i Roermond hvor apoteket som han i Zupthen bruker.

* Ingen apotek i Zuphten, men i Roermond. 

* Narkotikaforskriften § 19. Les denne Høyesterettsdommen: 

HR-2016-01354-U, (sak nr. 2016/1031), straffesak, anke over kjennelse: Den offentlige påtalemyndighet 

Lykke til 

Supert:) håper det går som tenkt, men er litt skeptisk til all reising. Kan man bruke andre apotek?? Eksempel i Amsterdam? Eller går det supert med eksempel tog? :) Takker meget for hjelpen og er enda litt redd for førekortet. Leste en plass at det egentlig ikke var så lett for politi å ta fra deg førekort lengre pga slikt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Politiet har gjort det vanskelig for seg i det siste ved å gå etter sertifikatet til cannabisbrukere i det siste, selv om høyesterettsdom sier at de ikke har lov. Dette tror jeg kommer til å bli nøstet opp i ganske snart siden de får pepper fra alle kanter. 

Ønsker deg lykke til og håper dette ordner seg for deg. Hold oss gjerne oppdatert. Vi er mange her som er genuint opptatt av medisinsk cannabis og effekten det har på folk som trenger det. 

1 person liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Det skal nok ordne seg med cannabis i Nederland, det har det gjort for mange andre. I og med at du ikke har erfaring med Cannabis, så rekker "en ukes forbruk" en god stund. 

Hvis du finner ut at cannabis hjelper deg, kan du begynne å dyrke selv hjemme. Det er enkelt, moro, og hvis du kan holde det hemmelig, nesten risikofritt.  

Lykke til

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
13 timer siden, Sisteutvei skrev:

Supert:) håper det går som tenkt, men er litt skeptisk til all reising. Kan man bruke andre apotek?? Eksempel i Amsterdam? Eller går det supert med eksempel tog? :) Takker meget for hjelpen og er enda litt redd for førekortet. Leste en plass at det egentlig ikke var så lett for politi å ta fra deg førekort lengre pga slikt.

Nei du kan dessverre ikke bruke andre apotek. Han hadde noen i Ams tidligere, men ikke nå lenger. Vet ikke hvorfor.

Du kan reise med tog til både lege og apotek, men stasjonen er jo ikke akkurat ved kontoret og apoteket. Derfor valgte vi leiebil. Leiebilen ble mye billigere enn tog for oss to, og så brakte den oss jo til kontor og apotekdøren og tilbake til Schiphol. I tillegg valgte vi hotell litt utenfor tettsted og prisen ble halvert. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Skrevet (endret)

2 timer siden, sunmork skrev:

Nei du kan dessverre ikke bruke andre apotek. Han hadde noen i Ams tidligere, men ikke nå lenger. Vet ikke hvorfor.

Du kan reise med tog til både lege og apotek, men stasjonen er jo ikke akkurat ved kontoret og apoteket. Derfor valgte vi leiebil. Leiebilen ble mye billigere enn tog for oss to, og så brakte den oss jo til kontor og apotekdøren og tilbake til Schiphol. I tillegg valgte vi hotell litt utenfor tettsted og prisen ble halvert. 

Kan jeg spørre hvilke apotek det var? så jeg kan planlegge reisen litt bedre;) 

Tog ser jeg ikke er noe problem. Finnes vel taxi som man kan ta til apotek, og lege tar jeg etter ei natt på hotell.  Tar tog til Zuphten for hotell og lege, ligger over ei natt der før legetime, så tog til Roermond, og tar 2 netter på hotell der viss jeg rekker apotek samme dag. Er ikke lange turen. Og ser det går direkte tog tilbake til flyplass:) Ble ikke så dyrt da jeg har noe  rabattgreier på KLM. 

Gruver mer til toll osv. Vet det er lov, men vet hvor vrang tollere kan være likevel om man har loven på sin side. 

Endret av Sisteutvei

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Liiiite spørsmål til:) Ja jeg er neeeewbi til dette.

Hvor skal jeg kjøpe vaporizer? vente til jeg er i Nederland eller bestille på nett? Eller lett å få tak i eks. Roermond? Ja ble vell mer enn ett spørsmål. 

Setter pris på hjelpen folkens:) 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

En ting. Har du vurdert svensk CBD olje også? eller må medisinen inneholde THC også?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
27 minutter siden, bornstellar skrev:

En ting. Har du vurdert svensk CBD olje også? eller må medisinen inneholde THC også?

Vurdere olje også, men har lest flere seriøs forsknings artikler som sier at det må være THC for å hjelpe mot smerter. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
På 7/6/2017 at 17.31, Sisteutvei skrev:

I mange år har jeg hatt problemer med hodepine, søvnvansker og migrene. Blitt så ille sisten året at jeg er sykmeldt over lengre tid og vet ikke helt hva jeg skal gjøre. 

Hei

Sliter med det samme som deg. Blir en ond sirkel som det er vanskelig å komme seg ut av pga søvnmangel. Cannabis fungerer bra mot søvnvansker men syns sopp fungerer bedre mot hodepine/migrene. Lettere å sove når man ikke har dundrende hodepine.

Har begynt med mikrodosering av sopp (cubensis) som har mange fordeler. Anbefaler deg å google magic mushrooms,  shrooms+headache. Du kan også teste dette i Nederland når du først er der. Du får kjøpt truffles i smartshops, litt usikker på dosering av truffles men jeg tar 0.25g tørket sopp hver 3 dag. Holder hodepine/migrene i sjakk samt at angsten er under kontroll. 

Du kan også gro sopp selv eller vente til oktober å plukke fleinsopp. Holder meg til cubensis da jeg kan gro det selv.

Fint hvis du holder oss oppdatert. Ønsker deg lykke til videre 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
På 7.7.2017 at 14.35, Sisteutvei skrev:

Kan jeg spørre hvilke apotek det var? så jeg kan planlegge reisen litt bedre;) 

Tog ser jeg ikke er noe problem. Finnes vel taxi som man kan ta til apotek, og lege tar jeg etter ei natt på hotell.  Tar tog til Zuphten for hotell og lege, ligger over ei natt der før legetime, så tog til Roermond, og tar 2 netter på hotell der viss jeg rekker apotek samme dag. Er ikke lange turen. Og ser det går direkte tog tilbake til flyplass:) Ble ikke så dyrt da jeg har noe  rabattgreier på KLM. 

Gruver mer til toll osv. Vet det er lov, men vet hvor vrang tollere kan være likevel om man har loven på sin side. 

Apotheek Maasbracht b.v.. Ligger litt i utkanten av Roermond. 

Ta kopi av avisartikler som viser til at tollvesnet/politiet på Gardermoen måtte levere tilbake beslaglagt MM til en person. 

Ta kopi av høyesterettsdommen jeg viser til i første innlegg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
På 7.7.2017 at 15.08, Sisteutvei skrev:

Liiiite spørsmål til:) Ja jeg er neeeewbi til dette.

Hvor skal jeg kjøpe vaporizer? vente til jeg er i Nederland eller bestille på nett? Eller lett å få tak i eks. Roermond? Ja ble vell mer enn ett spørsmål. 

Setter pris på hjelpen folkens:) 

Så ikke noen steder i Roermond som solgte vaper eller lignende. 

Du kan like godt kjøpe vapen på nettet. 

Jeg bruker ikke vape. Røyker i pipe, eller lager RSO (Rick Simpson Oil).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Sånn da er alt fikset og bestilt. Ble leiebil:) og bestilt meg PAX2. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

God tur . Haaper det gaar problem fritt

1 person liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

God tur og husk på at du ikke må åpne medisinboksen før du kommer hjem. 

1 person liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
3 timer siden, LHC skrev:

God tur og husk på at du ikke må åpne medisinboksen før du kommer hjem. 

fått med meg den:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
På 6.7.2017 at 21.54, Sisteutvei skrev:

hei igjen:) ser at du skriver at legen din bare ser andre veien, men hvordan fikk du han til å skrive at du trenger cannabis. Regner med du gjorde det ettersom man må ha papir fra lege at man trenger det for å få med mer enn 1 ukes bruk. Vurdere å ta det opp en gang til med legen min før jeg drar, men vet ikke helt hva jeg skal si. For sier jeg noe feil så han får inntrykk av at jeg bruker cannabis, ja da kan han melde det inne(?) og da ryker førekortet raskt har jeg lest:(

Noen tips der. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå