high4life

Bot i Danmark

Hei! 

Jeg var på Roskilde i år og vi ble tatt av politiet med 22 gram weed i bilen på parkeringsplassen til festivalområdet. Vi fikk alle en bot på 2000kr hver (hadde selv 6 gram på meg). Politiet fortalte oss at vi kun kom til å få en bot og ingenting på rullebladet. Men jeg har lest på nettet i ettertid at om du blir tatt med cannabis på deg i Danmark overføres saken til det norske politiet. (Dette er veldig kjipt i mitt tilfelle da jeg jobber i to forskjellige omsorgsyrker og trenger plettfri vandel for å jobbe der.)

Da vi ble tatt oppga vi adresse, personnr. osv. jeg skrev adressen min i Oslo, men min folkeregistrerte adresse er hjemme hos mine foreldre. Kommer denne boten til å komme til adressen jeg oppga eller min folkeregistrerte adresse? 

Er det noen som har opplevd lignende, og kan fortelle meg om hva som skjedde? (Har hørt at bøter man får i utlandet ofte bare blir kansellert)  

Setter pris på alle svar! 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Damn, jeg fikk også bot på Roskilde.. Men jeg la merke i ettertid at de skrev adressen min feil.. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

"Dejlig å være norsk - i Danmark!" -men ikke for alle, dessverre. Kjipt for dere begge og få ingen falske forhåpninger om at det ikke følges opp, dessverre. Boten følger personnummerne og kommer til Folkebokføringsadressen, men det kan litt tid. Norske og svenske innbyggere får boten på posten, andre må betale kontant der og da ettersom det ikke finnes noen innkrevningsavtale for dem.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Hvordan betaler man denne boten? Prøvde å gjøre det i banken min og det sto at kontonummeret jeg oppga var for langt.. Prøvde å ringe nummeret som var oppgitt på boten men de kunne jo ingenting..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

De har et litt annet system på kontonr i DK. Du skal ha fatt i IBAN/BIC. Du kan også ringe banken din og spør om de kan hjelpe deg. Så bare rolig, det kan la seg gjøre å få den boten betalt, og du skal holde på til de pengene er overført. Da slipper du for ytterligere kontakt med norske innkrevningsselskaper.

Jeg TROR ikke du får problemer med norsk politi. Det ville vært merkelig hvis de skal følge opp på alle de nordmenn som blir tatt med små kvanta på Roskilde og rundt Christiania hvert år.

Bare få den boten betalt ASAP du.

1 person liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Hmm,ikke for å være kjip, regner ikke med at politi følger opp å gir beskjed til arb.giver nei, men trur nok ikke det et så lett heller. Når du betaler boten så kommer det vel på vandelen din,? så neste gang arb.giver skal ha fornyet vandel så vil det stå der. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå