BK

Nå kan du benytte to-faktor-autentisering på NorCan!

Godtfolk,

Vi satser på sikkerhet! Nå kan du benytte Google Authenticator som to-faktor-autentisering på NorCan slik at du er ekstra godt sikret mot uautentisert pålogging.

Med Google Authenticator aktivert for din NorCan-konto må du taste en kode fra Google Authenticator-appen på telefonen din - i tillegg til ditt passord. Dette er en ekstra beskyttelse vi anbefaler alle å benytte. Ingen sensitiv informasjon utveksles med Google, og du står fritt til å velge andre Google Authenticator-kompatible applikasjoner om du ønsker det (eks. LastPass Authenticator).

Aktivér to-faktor-autentisering fra dine kontoinnstillinger.

Google Authenticator (og andre kompatible apper) lastes ned som applikasjoner på telefonen din via Google Play, Apple Store og Windows Store.

Bruker du Authy i stedet for Google Authenticator? Dette kommer i neste NorCan-oppgradering forventet i september!

4 personer liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Skrevet (endret)

Hei,

får ikkje lov å svare i tråden til BK
Men eg finner ingen plass å aktivere 2-faktor under kontoinnstillinger som BK lenket til ?
Er det eg som er blind ?

Edit: Ser ut som det ikkje går ann å svare her inne for vanlige brukere ?
Burde vel egentlig ikkje vere mulig å opprette tråder istedet ? :P

Endret av jiffemann

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Jeg finner det under account security.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Denne funksjonen stod default ON hos meg, jeg skjønte ikke stort når jeg logget inn og fikk en QR-kode i fleisen :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

It works !!!

1 person liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Hei @BK! Jeg og @jiffemann forsket litt, og fant ut følgende. Account Security-fanen kommer kun opp om du har valgt standardvisning (noe jeg har gjort siden jeg er sær og foretrekker at forum ser ut slik de gjorde for 10 år siden).

Jeg har også forandret innstillingene slik at brukerne ikke lengre kan opprette tråder i dette underforumet, kun poste svar :)

1 person liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Ja, ang 2-faktor autentisering så har det med "themet / styles" å gjere, så korleis du ( @BK ) skal få det til å fungere på Norcan utseende er eg usikker på, men er iallefall der problemet ligger.
Så som @SixIxIx skrev, om du endrer utseende, ved å endre til "Default" nederst på siden, så får du et nytt valg under Kontoinnstillinger som heter "Account Security", og der aktiverer en 2-faktor-autentisering.

1 person liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Heisann @jiffemann og @SixIxIx! Godt jobba - det ble jo lekende lett å fikse med deres kyndige testing og feilsøking :) Siden for Kontoinnstillinger er oppdatert med synlig lenke - beklager glippen!

1 person liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå