thefloyd

første oppsett. noe input?

26 innlegg i emnet
8 timer siden, thefloyd skrev:

1 uke har gått.. ingenting har skjedd.. virkelig ingenting, de ser helt likt ut som de var sist jeg tok bilde av dem ... nuvel...
alt annet ser ganske bra ut i allefall :)

min erfaring er att om man lager frø blir de bedre jo lengere de får vokse i planten så om frø produsenten har vært litt rask i avtrekkeren kan du få frø som ser bra ut men som ikke vill vokse samme hva du gjør dette kan også skje om du får veldig gammle frø om jeg ikke husker feil.

En enkel test du kan utføre om ingenting skjer er å klemme på ett frø eller to du kan også prøve og pirke det opp om det har en liten sprekk.

om frøet kun inneholder luft vet du jo att løpet er kjørt og om det kun inneholder en liten klump med slim er det også bare og starte opp med nye frø.

om du har nye kvalitetsfrø spirer det nesten uansett hva du gjør du kan bare slenge noen frø i ett glass med vann og noen dager senere kan du se spirer  i vannglasset alt fra 0.5cm til 4 cm og om de blir så store 2.5cm + har de også poppet ut sie første blader (ja dette skjer om det kun ligger i vann)

personelig liker jeg å legge kjøpefrø i vann i ca 24-48 timer deretter legge det i vått papir som jeg plaserer loddrett i en boks så spiren vokser nedover og ikke krøller seg så mye så det blir enklere å sette spiren ned i jorden.

Endret av randy marsh

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå