Freeman

Mine strains virkemåter, men hva blir det neste?

Har hatt fire strains gående, to av dem er nå testet.

OG Kush, to stk. autos, ferdig høstet med omtrent 80/20% milky/amber trikomer.

- Begge ca. 60 cm høye med mer buds enn blader, dog med et kraftig belegg av trikomer på de små bladene nærmest buds. Plantene er ikke optimalt dyrket med henhold til lys, næring og annet. Vakre, friske planter, med kompakt vekst, men ganske små.

Lukt: Sterk, søtaktig lukt i blomstringen som sikkert kan være ganske avslørende. Litt sitrusaktig, behagelig lukt på fingrene etter å ha vært i kontakt med planten.

Virkning: Tok 4-5 trekk, rullet i en joint og ventet. Virkningen lot vente på seg en god stund, egentlig, men rammet så ganske tungt. Stor følelse av avslapning i kroppen. Man kan kjenne hvordan skuldrene gradvis senker seg og går fra å være anspente til totalt avslappet. Man begynner å lete etter en mer og mer komfortabel stilling. Giddesløsheten var til å ta og føle på. Hørte på musikk, og likte det jeg hørte. Rev meg ut av en slags dvalemodus for å se om jeg klarte å spille litt på gitaren min. Klarte det sånn delvis det, men ble liksom litt for trøtt etter hvert, og la den vekk. Virkningen begynte å forsvinne etter 2-3 timer, men trøttheten besto, så jeg gikk til sengs. Sovnet greit og våknet uten noe ubehag eller bivirkninger. Sliter tidvis med insomnia, så sånt sett virket det greit.
Negativt? Ingen paranoia eller nervøse tanker, da alt var ganske smooth. Litt ustø i bein og motorikk. Men hvis det kan kalles negativt å bli trøtt? Ja, det er etter øyet som ser. Jeg ville ikke bli trøtt denne kvelden, så for meg ble det litt for sløvt.

Personlig sluttinntrykk: Kvalitet, ingen tvil. Både virkning, lukt og smak. Sikkert kjempebra medisinsk mot stress, angst og kanskje også fysiske smerter. Men, til personlig bruk vil jeg prøve å høste litt tidligere ved neste dyrking, for å prøve å være litt våknere.

Kommer tilbake med neste strain...

1 person liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Jack Herer, 1 stk. auto, ferdig høstet med 80/20 % Milky/amber trikomer

- Ca. 60 cm høyde, tynn plante med ganske lite yield. Planten bar sterkt preg av en eller annen næringsmangel/sykdom, men jeg brukte for lang til på å finne ut hva det var. Jeg tror det var calcium/magnesium mangel. Begynte å fore den med cal-mag oppløsning, men det var nok litt i seneste laget. Symptomene var rustaktige flekker på bladene og dårlig vekst. Rev av de stygge bladene og ga cal-mag, og planten tok seg litt etter dette.

- Lukt: Sterk men ganske frisk lukt i blomstringen. Ikke så søtaktig i lukten som OG Kush. Denne hadde også et duftsnev av noe som jeg ikke klarer å sette fingeren på - noe som jeg aldri har kjent før. Kanskje harpiks/kvae eller noe slikt.

- Virkning: Tok 4-5 trekk av joint og ventet. Etter hvert begynte den velkjente følelsen å komme. jeg begynner alltid litt forsiktig når jeg ikke vet hva jeg røyker. Klok av skade. Les: https://norcan.org/topic/30470-toppen-av-paranoia-noen-bedreverre/#comment-330000
Vil ikke få overdreven paranoia og nærmest endeløse amøbetilstander. Men jeg ble etter hvert bare avslappet og fin. Kanskje litt for avslappet denne gangen også, men ikke så avslappet som med OG kush'en. Denne gang var det lettere å gjøre noe annet enn å bare sitte. Hørte på musikk, filosoferte lett over tilværelsen. Men jeg ble ikke "stein", vil jeg si, og det kan hende jeg skulle ha tatt et par trekk ekstra for å kunne gi et enda bedre bilde over virkning. Problemet mitt er at jeg ikke alltid har tid til å dvele for lenge inni en rus, grunnet plikter osv. Man har som oftest en slags deadline i livet, eller et tidspunkt man må være oppegående på. 

Personlig sluttinntrykk: Bra greier, men ikke så potent som OG Kush? Denne funker sannsynligvis fint sammen med venner, da man ikke nødvendigvis bare siger lenger og lenger ned i stolen. Men også denne vil jeg ha høstet hakket tidligere, slik at man kan føles seg litt mer opplagt. Tror egentlig jeg ønsker noe som er "oppløftende", på den måten at man kan få seg en god latter, men samtidig være litt avslappet. Kan hende løsningen er å høste tidligere, men det har jeg ikke erfaring til å uttale meg om.

Noen forslag? Hvis noen har noe egenerfart å si om sine strainer, så kom med det i denne tråden.

2 personer liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Skrevet (endret)

Fine anmeldelser:-)

Det kommer helt an på hva du ønsker deg. En lett Sativa som løfter deg opp, en tung Indica som slår deg ut, eller en midt i mellom?

Og så selvsagt om det må være en liten auto eller om du kan dyrke en høyere plante.

Endret av LHC

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Hvilke breeders sine frø var det?

Tror jeg kan kjenne igjen OG kush lukten iblant fra random kjøpeweed :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
On 8/3/2017 at 8:10 PM, LHC said:

Fine anmeldelser:-)

Det kommer helt an på hva du ønsker deg. En lett Sativa som løfter deg opp, en tung Indica som slår deg ut, eller en midt i mellom?

Og så selvsagt om det må være en liten auto eller om du kan dyrke en høyere plante.

Takk for det!

Jeg har aldri tenkt at jeg skal være en av dem som vil ha en "mornings" for å være opplagt, og senere en til å sovne på. Jeg vil ikke bli for trøtt, men helle nyte og glede meg over rusen og gjerne gjøre på noe kreativt underveis. Sånn sett synes jeg begge de to som jeg har testet nå har gjort meg litt for "tung og lat". Tror enda at jeg har til gode å få oppleve noe skikkelig oppløftende, så en slik oppløftende strain frister. Problemet er bare at da jeg leste om disse strainene, så tolket jeg dem som oppløftende. Det var derfor jeg tenkte at jeg kanskje høstet for sent.

Men hva mener du med høyere plante? Har en høyere plante en annen virkemåte, eller tenker du en annen strain?

Jeg vet at neste frøkjøp ikke skal være auto, for det er jo ikke en "bærekraftig utvikling", men jeg hadde for lite kunnskap under innkjøp og valg av frø. Vil jo gjerne skaffe meg en moderplante av aller beste sort, eller kanskje produsere frø fra favorittplantene mine, og da kan det ikke være auto har jeg forstått etter hvert.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
On 8/4/2017 at 5:46 AM, MaryJane420 said:

Hvilke breeders sine frø var det?

Tror jeg kan kjenne igjen OG kush lukten iblant fra random kjøpeweed :)

Ja det virker som om OG Kush er en slags klassiker og mye brukt rundt omkring. For meg finnes det ingen klassikere enda, siden jeg er litt fersk i gamet, så gode tips om strains og hvor man tryggest kjøper bra frø tas imot med takk.

OG Kush'en som jeg kjøpte kom fra Dinafem seeds.

Jack Herer'en kom fra Royal queen seeds

Begge ble kjøpt via sensibleseeds.com

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Skrevet (endret)

LHC mener nok om du har mulighet til å dyrke en høy plante, altså plass i telt/skap/dyrkerom. Sativa'er kan bli ganske høye om man ikke bruker LST og supercropping eller scrog.

Kanskje en Haze kan være noe? Du kan sjekke ut Pineapple Haze eller Super Silver Haze hos ILGM. Evt. Blue Dream. ILGM har bra genetikk, bra garanti og kundeservice. Har handlet noen ganger derfa uten problemer, sendt cash.

OG Kush er 95% indica så den er "tung". 

Endret av OGrow

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
20 timer siden, Freeman skrev:

Takk for det!

Jeg har aldri tenkt at jeg skal være en av dem som vil ha en "mornings" for å være opplagt, og senere en til å sovne på. Jeg vil ikke bli for trøtt, men helle nyte og glede meg over rusen og gjerne gjøre på noe kreativt underveis. Sånn sett synes jeg begge de to som jeg har testet nå har gjort meg litt for "tung og lat". Tror enda at jeg har til gode å få oppleve noe skikkelig oppløftende, så en slik oppløftende strain frister. Problemet er bare at da jeg leste om disse strainene, så tolket jeg dem som oppløftende. Det var derfor jeg tenkte at jeg kanskje høstet for sent.

Men hva mener du med høyere plante? Har en høyere plante en annen virkemåte, eller tenker du en annen strain?

Jeg vet at neste frøkjøp ikke skal være auto, for det er jo ikke en "bærekraftig utvikling", men jeg hadde for lite kunnskap under innkjøp og valg av frø. Vil jo gjerne skaffe meg en moderplante av aller beste sort, eller kanskje produsere frø fra favorittplantene mine, og da kan det ikke være auto har jeg forstått etter hvert.

Som OGrow sier så er Sativa dominerte sorter de som du blir mest "høy" av. De har også en tendens til å vokse seg høye. Du kan jo prøve C99 fra Female Seeds som @bornstellar dyrket nå. Den er sativadominant, enkel å dyrke, og blir ikke så høy. Kun femifrø da. Hvis det er veldig lavt under taket hos deg, kan du dressere planten(e) med Topping og SCROG

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Jeg toppet og los trente ganske mye, men med litt pass så blir hun ikke så velsig høy nei. Produserer mye gjør hun også med mye lys. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
12 hours ago, OGrow said:

OG Kush er 95% indica så den er "tung". 

Ja, det er nok her jeg må ha blingset litt i mine undersøkelser.

https://www.leafly.com/hybrid/og-kush

Det sies i videoen her at OG Kush kan komme i litt forskjellige varianter, og oppfattes som en tung indica eller en potent sativa, depending on its phenotype. Da har jeg sikkert møtt på den litt tunge typen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Takker dere for alle gode forslag. Både Haze, Blue Dream og C99 frister når dere sier det på den måten... Jeg er lett påvirkelig. Hehe...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
På 8/7/2017 at 5.37, Freeman skrev:

Ja, det er nok her jeg må ha blingset litt i mine undersøkelser.

https://www.leafly.com/hybrid/og-kush

Det sies i videoen her at OG Kush kan komme i litt forskjellige varianter, og oppfattes som en tung indica eller en potent sativa, depending on its phenotype. Da har jeg sikkert møtt på den litt tunge typen.

Bare av foto typer (altså ikke auto) finnes det sikkert over 20 avlere som har sin variant. Så man må gjøre grundige undersøkelser for å skille skitt fra kanel. DNA genetics er en av de som er kjent for gode Kush strains.

Hvis du skal dyrke en klassisk Haze, som Nevilles, skal du huske på at de strekker seg ganske mye.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
8 hours ago, LHC said:

Bare av foto typer (altså ikke auto) finnes det sikkert over 20 avlere som har sin variant. Så man må gjøre grundige undersøkelser for å skille skitt fra kanel. DNA genetics er en av de som er kjent for gode Kush strains.

Hvis du skal dyrke en klassisk Haze, som Nevilles, skal du huske på at de strekker seg ganske mye.

Ja, det er vanvittig så mye som finnes, og det er lett å rote seg bort.

Jeg har ca. 190cm under skråtak til rådighet slik jeg dyrker nå. Men så må man jo også ta høyde for HPS lampen. Men lampen ville vel kunne henge i... la oss si litt på skrå i ca. 170 cm høyde, slik at planten kan vokse "ved siden av" lampen om nødvendig? Eller tror du det er viktig at hovedlampen henger loddrett over planten?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Lampen burde nok henge rett over ja. 

Gå for planter som holder seg under 1m eller tren de godt. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Hvis du liker utfordringer kan du prøve en vertikal SCROG :-)SCOG-Vertical-Marijuana-Grow.jpg?x25292

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Nominerer hermed oppkobleren av den lampa til Darwin Awards.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
4 hours ago, LHC said:

Hvis du liker utfordringer kan du prøve en vertikal SCROG :-)

Ser jo brilliant ut det, og en fin måte å få mye ut av en pære. Når det gjelder utfordringer så er jeg åpen for det meste, og det gjør jo dyrkingen mer interessant som hobby. Redselen, derimot, for å å herpe de få frøene man har til rådighet, gjør at jeg ikke våger å gå inn på alt for mye manipulasjon av planten enda. Synes jeg manipulerer den mer enn nok bare ved å justere PH og slikt. Hehe... Men jeg ser for meg en gyllen fremtid der jeg har klart å få fatt i en bra dose med frø som ikke bare er autos, men litt sånn forskjellig, slik at det kan forskes og prøves i forskjellige ting.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
4 hours ago, PoopEye said:

Nominerer hermed oppkobleren av den lampa til Darwin Awards.

"Det enkleste er ofte det beste", sies det, men kanskje ikke alltid det mest solide...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
10 minutes ago, Freeman said:

"Det enkleste er ofte det beste", sies det, men kanskje ikke alltid det mest solide...

-men definitivt det mest livsfarlige!

Tenk deg kondensfuktighet rennende ned langs ledningen og inn i de åpne kontaktpunktene, dreper de deg ikke direkte, så lager de brann før eller senere.

Tenk deg en av lederne løsner fra lampa og du kommer borti den mens du står fuktig til med beina, du får deg en karamell du kanskje ikke kommer til å huske

Tenk deg hele lampa løsner fra de tre tynne lederne uten strekkavlaster og enten dreper noen der og da eller kortslutter og starter brann.

Denne koblingen er den desidert farligste og verste jeg har sett, og bryter alle regler, lover og fornuft for sikkert el-system.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Hehe... Ja. Selv er jeg ganse redd for strøm og vann etter et par opplevelser, så jeg er nok litt mer forsiktig enn på bildet her. Jeg hadde en episode en gang da jeg lå og jobbet på en brygge med en vinkelsliper. Plutselig fikk et uhell hånda mi til å touche vannet med vinkelslipern... Den satt i sikringsboksen! Anbefales ikke.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

En vakker dag så har jeg lyst til å forsøke meg på vertikal scrog med CMH. Syns det virker så jævla spennende 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
5 timer siden, Freeman skrev:

Hehe... Ja. Selv er jeg ganse redd for strøm og vann etter et par opplevelser, så jeg er nok litt mer forsiktig enn på bildet her. Jeg hadde en episode en gang da jeg lå og jobbet på en brygge med en vinkelsliper. Plutselig fikk et uhell hånda mi til å touche vannet med vinkelslipern... Den satt i sikringsboksen! Anbefales ikke.

Det er en god regel og ikke ha strøm på gulvnivå i dyrketelt/rom.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Det er ikke bare faren for å bli "instant electrocuted" med den der oppkoblingen.

Et par kondensdråper renner ned langs de åpne tilkoblingsledningene og dermed inn i koblingspunktene.

Kobberet og skruen i koblingspunktet irrer fort pga varmt og fuktig miljø og økt varmegang oppstår og det begynner å gløde.

Eller det blir overslag i fuktigheten mellom tilkoblingspunktene og varmegang.

Vifter blåser gløden opp til flamme og en flamme brenner godt i et meget oksygenrikt rom med masser av eteriske oljer.

Telt og annen plast får snart brannen til å ta seg opp og kanskje er det en innsugsvifte som virkelig får fart i sakene når den stadig tilfører frisk luft.

Og etter loven om tingenes iboende faenskap skjer dette på natten når du og dine kjære sover.

Når man har lagt ned så mye på elektroniske duppeditter, er det vel ingen som har hatt råd til brannvarslere?

Om du skulle være så heldig å overleve, står du der kanskje uten noe sted å bo, eiendeler og annet som er forsvunnet.

Du kontakter forsikringsselskapet ditt for hjelp, men de har fått melding fra brannetterforskerne at det hele har oppstått i et ulovlig elektrisk opplegg i sammenheng med en straffbar narkotikavirksomhet og har dermed avkortet forsikring med 100% ettersom brannen var selvforskyldt og forholdene rundt den straffbart.

Selvfølgelig er Politiet i gang med etterforskning av "hasjfarmen" din også og når nyhetsmediene har blåst opp at huser brant ned på grunn av ulovlig bruk av elektrisitet i en "hasjfarm", vet alle i ditt nærmijø hva slags type du er. Og om du bodde i en leid underetasje og familien over ikke rakk å komme seg ut før brannen slukte hele huset, blir nok resten av livet litt tungt.

Usannsynlig? -javisst, men "shit happens" og noen blir truffet av lynet. Det burde være nok "risikosport" å dyrke, om man ikke skulle behøve å utøke faren ved idiotisk strøm-spenning også.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Hvis jeg ikke tar feil så er det bildet fra en kar i Ukraina som Dyrker under livsfarlige forhold. Han har nok litt begrensninger som vi ikke kan helt relatere til. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå