Jump to content

Recommended Posts

Jeezlouise

Heisann,

Første post her. Kult forum. 

Jeg har en grow under belte - driver med nummer 2 i disse dager. Begge deler indendørs, men tenker å finne meg en litt merer permanemt løsning fremover. Dog ønsker jeg å bruke eksisterende lamper osv.. sånn ifht til sizing av rommet.

Jeg har 2 stk Mars Hydro 600 lamper som trekker noe som 278w. Planen er alikevel bare å kjøre en om gangen - og ha den siste som backup.

Planen er da å bygge et eget rom for mine deilige planter hvor det skal være plass till alle steg i prosessen. 

Min tanke er da at jeg lager et skap som er ca 60 cm dybt - for å ikke ta for stor plass i rommet og stikke ut. 

Men hvor bredt kan denne lampen klare? Hvor lang growspace kan jeg ha til Mars Hydro 600? Har en drøm om å få 1 meter el. lignende. Hva tenker dere? 

Og blir 60 cm dybt for lite? 

bornstellar

Kommer litt an på hvor mange planer du ser for deg. Jeg ville siktet på 40-50w/sqft. Altså rundt 60x100cm. Ikea har skap av denne størrelsen. 

Jeezlouise

Det er jo helt perfekt. Så er det det vi gjør. Takker. Skal lurke litt på ikea, men mulig det bygges helt fra scratch. :)

LHC
1 time siden, Jeezlouise skrev:

Det er jo helt perfekt. Så er det det vi gjør. Takker. Skal lurke litt på ikea, men mulig det bygges helt fra scratch. :)

Det er lurt å tenke over forhold som støy og temperatur i rommet det står i. Hvis det har betydning kan du bygge en kasse som du isolerer. Det hjelper deg å holde mer stabil temp og å dempe viftestøy.

• Like 1