Gå til innhold
bornstellar

Brownies

Recommended Posts

bornstellar

Jeg og ei venninne lagde brownies for første gang i helga. Det gikk som det måtte det. Jeg har aldri vært så stein før og hun havnet på badegulvet i fem timer. 

Oppskriften var nydelig og jeg smakte ikke cannabis i det hele tatt. Vi brukte 15g buds, decarboxylerte i 30min før vi kokte det i smør i tre timer. 

Jeg spiste 1/32 av kaka og var totalt ute. Minnet mer om sopp enn noe annet. Hun spiste det samme, samtidig som hun slikket bollen og slikkepotten også, i tillegg til å spise en ekstra skje med kake fordi det var så godt. Advarte om det på forhånd, men ikke alle vil høre. 

Jeg klarte utrolig nok å unngå angst og paranoia, men det gjorde ikke hun. Hun spydde og kaldsvetta på badegulvet fra åtte på kvelden til et på natta. Jeg klarte å komme meg i seng rundt elve etter en enorm innsats fra min side. 

• Like 3

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
gnukk

Jeg liker virkningen av å spise pot selv om det kan bli ubehagelig til tider. For min del hjelper det å forfølge fremfor å undertrykke paranoide tankerekker. Jeg spør meg selv om dette er viktig, om det er noe jeg kan gjøre noe med, og jeg prøver å se for meg hvordan jeg ville tenkt og hva jeg ville gjort om jeg ikke var høy. Det som kunne blitt en bad trip ender da heller opp med noe positivt. Jeg får ofte en følelse av økt selvinnsikt, og selv om jeg gjerne glemmer hva det var dagen etter tror jeg det er bra å få røska litt i virkelighetsoppfattelsen av og til.

Jeg har aldri spydd, men kaldsvetting kan jeg leve med. Da er det bare å legge seg på gulvet med beina på sofaen. Det verste jeg har opplevd er at jeg et par ganger har fått følelsen av at jeg har brennende diare i buken som bare presser på.. Sist dette skjedde var på et fly midt over atlanteren, så det var ikke så kult.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
bornstellar

Haha, jeg skal hvert fall aldri spise slikt før jeg skal ut på tur med masse folk rundt meg. 

En god kompis gjorde det på Bergensbanen og det var ikke kult. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Freeman

Jeg får si som de sier i Sverige: OH MY GOD!!!

Dette hadde jeg ikke trodd om deg, for jeg syntes liksom tidligere at du snakket om at du var litt pysete med røykinga, men da mente du tydeligvis bare røyking, og ikke andre inntaksmetoder. Hehe...

Personlig har jeg enda aldri prøvd spising, drikking, intravenøst eller noe med cannabis. Skeptisk fordi jeg føler at jeg ikke kan kontrollere mengden så godt. Ser liksom for meg hvordan cannabisen ligger og fordøyes i magen - selv lenge etter at man føler at man har fått nok.

Men var det en bra opplevelse for deg personlig, eller ble det for mye av det gode?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
bornstellar

Det gikk bra, men det var i overkant av det jeg ønsket. Hadde jeg ligget på en togskinne, så er det ikke sikkert jeg hadde klart å flytte meg hvis toget kom, selv med god varsling. 

Jeg er i en prosess for å herde meg selv litt. Tåler veldig lite thc tror jeg og der skal ikke så mye til før jeg blir ubrukelig eller sliter med å følge samtaler. På søndag så mista jeg mesteparten av språket mitt en god stund, eller jeg tror hvert fall det. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
LHC

Høres ut som en litt blanda opplevelse det der:-) Måtte le litt.

Etter et par drøye oppleveser med oralt inntak er jeg blitt veldig forsiktig, selv om jeg som gnukk i utgangspunktet liker opplevelsen. Det jeg ikke liker er når jeg ligger sugd ned i gulvet og føler fortsatt at det er et uoversiktelig stykke igjen før toppen er nådd. Trøsten er at det meste blir en god historie med tiden:-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
MszBussom

Elsker å spise det!

Gjerne komme hjem fra jobb, ta en kopp kaffi (med melk), og en kosebit kake, trippen varer deilig lenge.

Har ikke hatt noen dårlige turer, men om jeg emosjonelt er i dårlig form går det 90% av tiden bra, men den trippen av 10% kan bli dårlig.

Men ikke opplevd noe fysisk negative effekter, dog det å posrsjonere etter styrke kan være vanskelig, lagde 1,5dl olje med 2g brunt for ei stund siden, det var sterke greier! (CBD strain deffo, ble så slapp og døsig).

PS.

Flyr avgårde, så "rambler" i vei her :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Bamse

Denne konsumering metoden er velkjent for sterk langtids effekt. 

En god historie, som Mangen kjenner seg igjen i, spise kake e.l. på kveld, merker ingenting,. Superstein når morran kommer. 

Det er veldig interessant, når det inntas slik og blir prosessert av kroppens metabolisme, kjemien forandres og en god tommel finger regel, er at effekten quadrupples (x4). 

Ofte spises det for mye, og det meget mulig i sammenheng med stort antall "paranoie" hiatorier rundt edibels. - i utgangspunktet er det helt greit å gjøre det slik bare man er klar over effekten og kjemi endringer.

Det er en metode som kan kontrolleres bra, men tolmodighet er stikkord. Spis, vent, opplev. Vi gjør det samme med joint som konsumering metode, bare her oppdager vi effekten raskere, og utløpet av en runde kan man bestemme seg for om beste trekk skal tas eller ikke. 

Edibles har lenger onset, peak og offset tid. 

Det er en fantastisk interessant del av cannabis!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
MszBussom
På 12/7/2017 at 21.17, Bamse skrev:

Denne konsumering metoden er velkjent for sterk langtids effekt. 

En god historie, som Mangen kjenner seg igjen i, spise kake e.l. på kveld, merker ingenting,. Superstein når morran kommer. 

Det er veldig interessant, når det inntas slik og blir prosessert av kroppens metabolisme, kjemien forandres og en god tommel finger regel, er at effekten quadrupples (x4). 

Ofte spises det for mye, og det meget mulig i sammenheng med stort antall "paranoie" hiatorier rundt edibels. - i utgangspunktet er det helt greit å gjøre det slik bare man er klar over effekten og kjemi endringer.

Det er en metode som kan kontrolleres bra, men tolmodighet er stikkord. Spis, vent, opplev. Vi gjør det samme med joint som konsumering metode, bare her oppdager vi effekten raskere, og utløpet av en runde kan man bestemme seg for om beste trekk skal tas eller ikke. 

Edibles har lenger onset, peak og offset tid. 

Det er en fantastisk interessant del av cannabis!

Helt enig, men for min del er å spise best, da varer det lengre, har mer smertelindring, og jeg klarer å komme på "peak" hvor jeg faktisk får til å stilne det kaoset av angsten min som jeg klarer ta med meg igjen på nedturen.

Medisin i beste form!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
pooh

Etter at jeg har blitt vant til å spise cannabis er det egentlig veldig mye stress å røyke. Ikke minst at formen svinger så fort da. Røyker egentlig bare når jeg kommer over noe skikkelig godt eller når jeg blir skikkelig månesyk. 

Noen som har prøvd å decarboxylere i trykkoker? Undersøker litt om decarboxylering for tiden og trykkoker med norgesglass inni virker veldig interessant siden det kan gi mye mindre temperatursvingninger enn i en bakerovn. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Bamse
På 19.3.2018 at 16.59, pooh skrev:

Etter at jeg har blitt vant til å spise cannabis er det egentlig veldig mye stress å røyke. Ikke minst at formen svinger så fort da. Røyker egentlig bare når jeg kommer over noe skikkelig godt eller når jeg blir skikkelig månesyk. 

Noen som har prøvd å decarboxylere i trykkoker? Undersøker litt om decarboxylering for tiden og trykkoker med norgesglass inni virker veldig interessant siden det kan gi mye mindre temperatursvingninger enn i en bakerovn. 

Interessant, ser frem til å høre om dine nye eventyr!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
MszBussom
På 3/20/2018 at 21.31, Bamse skrev:

Interessant, ser frem til å høre om dine nye eventyr!

På 3/19/2018 at 16.59, pooh skrev:

Jepp, vil og gjerne høre hvordan dette har gått :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
pooh

Ble ikke trykkoker på meg. Kjøpte meg en Nova decarboxylator. Dyr sak egentlig som virker litt kjip og skrøpelig men fungerer veldig bra. En god trykkoker varer sikkert mye lengre og koster halvparte men jeg valgte Nova siden den er så liten og letvint å bruke når en reiser. 

Har foreløpig bare brukt den til å koke litt rød libanon (ca. 10% thc) og det fungerte over all forventning. Puttet ca. 0.35 i litt varm youghurt i går og ble zombiestein i et par timer. Med samme dose kokt i sous vide går jeg gjerne på museum eller trener bikkja så forskjellen er dramatisk. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå