Jump to content
JonSnowflake

Vanning i store potter

Recommended Posts

JonSnowflake

Er en relativet uerfaren hobbydyrker. Lest dyrkehåndboka og gjort meg kjent med mye teori rundt cannabis urten.

Dette er min første grow. Så jeg gikk for en auto fra cannaseeds. Extreme auto femi heter den. noen som har erfaringer med denne? Stanker veldig lime.

Da jeg sådde den hadde jeg bare en potte igjen på 30 L, veldig romslig for en auto. Men jeg kjørte på.

Gikk egentlig over forventingene. Hadde litt problemer underveis med overnæring, men nå ser det ut som hun faktisk begynner å mangle litt.

Det jeg egentlig lurer på. Erfaringer og anbefalinger rundt vanning med planter i store potter?

Akkurat nå følger jeg tommelfinger regelen hvor jeg vanner til det skvetter litt ut igjennom dreneringen, også venter jeg til potten er lett igjen. Eller til det står dry på fuktighetsmåleren. Men ettersom potta er så stor og dama er ei lita auto så tar det en 11-12 dager i mellom hver vanning før potta er tørr nå når hun er i blomst. Er dette ideelt? Eller ville det være mer effektivt å vanne mindre mengder oftere?

Er litt bekymret for dama da bladene føles litt crispy og tørre mellom vanningene.

Takk for svar!

snoflakes.jpg