Jump to content
Sign in to follow this  
bornstellar

Cannabis - Love at first puff??

Recommended Posts

bornstellar

Jeg er litt nysgjerrig på andres historier fordi jeg virker å være mer forelska i tanken på cannabis og kulturen enn jeg er i å være høy. Misforså meg rett, jeg koser meg jeg når jeg røyker eller spiser brownies, men jeg klarer ikke helt å se hvordan folk blir head over heels forelska i stoffet. Nå for tiden så forsøker jeg å få i meg noe hver dag i forskjellig form, enten spise, vape eller røyke med det mål om at hvis det er mulig for meg å lære meg å virkelig sette pris på dette, så skal jeg klare å komme dit.
Jeg er ikke spesielt glad i alkohol, selv om jeg drikker med venner og i sosiale settinger, men for å være helt ærlig så er jeg lei alkohol og skulle så gjerne kunne kuttet det helt ut.

Så, jeg er litt nysgjerrig på folks historie med cannabis. Elsket dere det fra første trekk eller trengte dere tid på å lære å like det? I så fall, hvor lang tid?

Magnum

Trengte tid for å virkelig like det, første gangene ble det bare noia. Men etter et par år ble det tyngre stoff. Nå har jeg vært rusfri i 12år og røyker innimellom ikke så ofte som hver uke. Men jeg har virkelig fått opp øya for dyrkingen og kulturen rundt. 

• Like 1

pollen

Kjerlighet fra foerste trekket ,,,,,,

• Like 1

LHC

Jeg falt ganske fort for cannabis. Første gangen gav meg en liten søt forsmak, men jeg var ganske for forelsket. Jeg har aldri likt alkohol det alkohol gjør med meg, og må vel kunne betegne meg selv som avholds. Den største utfordringen jeg har hatt er noia for at noen som ikke bør finne ut av det skal se at jeg er skev. For at jeg skal ha glede av cannabis må jeg bruke det veldig sjeldent, enten alene eller sammen med noen som har 100% aksept for det. Når jeg tidligere i livet har røyka flere ganger i uka, synes jeg rusen mister sjelen sin. Den bringer ikke frem noe nytt i meg, gir meg ikke noen nye friske opplevelser.

Men hvorfor jeg ble forelsket? Det er mange grunner til det, men det viktigste er at jeg får riktig god kontakt med meg selv. Fortid og fremtid forsvinner det er bare her og nå. Jeg blir fokusert og kreativ, og sansene åpnes for inntrykk jeg ellers ikke opplever på samme måte. Det er deilig. Og så elsker jeg å gå litt etterskev rundt dagen etter og nyte livet. Det er en del av rusen jeg nyter like mye, bare på en annen måte, som selve oppturen.

Cannabiskulturen akkurat nå har mange elementer i seg som jeg ikke liker så godt egentlig. Jeg liker tanken på at Cannabis er en hellig plante, og jeg synes komersen driver rovdrift på helligheten. Vi har tilgang på mye fantastisk cannabis nå, men jeg savner også gamle dager litt da det var stammekultur, jakten på en bønne var spennende og det alltid var en overraskelse hva man fikk kjøpt. Og innimellom dukka det opp en svart Nepal som tok oss fullstendig på senga og sendte oss inn i en helt annen galakse.

Jeg ser virkelig frem til en full legalisering så man kan gjenreise den respekten Cannabis fortjener som medisin, rekreasjonsmiddel og som nytteplante.

• Like 4

Freeman

Interessant tema, @bornstellar

Jeg prøvde det først i 15-års alderen, og syntes ikke det var noe spesielt attraktivt. Men da skjønner man jo at i den alderen var vi opptatt av å farte rundt å sjekke ut andre ungdommer. Sosialisering, festing, gjøre gatene utrygge i diverse vestlandsbyer osv. Alkohol var på den tiden mer attraktivt, fordi man ble modig, glad og selvsikker. En ting jeg merket med hasjen var at den i hvert fall ikke gjorde meg selvsikker. Tvert imot så ble jeg veldig usikker på andre folk rundt meg når jeg røykte. Det var ubehagelig.

Men så forandrer livssituasjonen seg, man farter ikke like mye, og man trenger heller avkobling og rolig kontemplasjon. I voksen alder så merket jeg at cannabisrusen kunne gi svært interessante tanker, og gode samtaler hvis man røyker med folk man stoler på. Slike samtaler kan jo være alt fra dype greier til total idioti, men likefullt givende på et eller annet nivå.

Så er det fredsaspektet, da. Cannabis er vel vår tids "fredspiper" som indianerne brukte. Jeg hater vold og folk som kjekker seg og ypper i sosialt lag. Blir det mye alkohol f.eks, så ser man jo stadig vekk folk som vil tøffe seg og sloss litt. Men jeg har enda til gode å se cannabisfolk oppføre seg slik.

Ellers relaterer jeg til det som @LHCnevner, at jeg føler ikke at jeg kan røyke hver dag, for da mister den rusen det som gjør den spesiell. I hvert fall for meg så må canabisrusen føles som avkobling/pauser i hverdagen, heller enn at det er rusen som er "Standarden".

En liten personlig innrømmelse til slutt: For meg gir det en liten apertiff på det hele at det er ulovlig. Ja, det er litt teit, men det kan ikke hjelpes. Etter mange år som snill gutt føles det litt godt å peke nese til samfunnet. At man liksom har noe som ikke alle andre har. At man gradvis har skjønt at dette i det hele tatt ikke så farlig som autoritetspersonene i oppveksten ville ha det til, og nå peker man nese til dem også. Å ha flere planter er jo potensielt temmelig straffbart, så det skaper en litt sånn deilig nerve i hverdagen nå for tiden.

• Like 3

PfeffiKiss

I had a girlfriend that got me into it initially. The first time wasn't very good. I tried to take in too much and the ash burnt my throat and the smoke burnt my lungs. My eyes felt strained and pressured and I was really disoriented. I was instantly aware that I'd inhaled too much too soon. I think I tried it again when some friends of mine were smoking it and watching a children's show from the '80s. This time, I couldn't stop laughing. I actually had to leave the room for fear I'd suffocate from laughter. After that, I smoked it whenever I had it. 

• Like 1