sixfour

Forslag til mat med cannabis

Skrevet (endret)

Hei,

faren min har desverre utviklet ekstremt kraftig KOLS og kan ikke røyke mer. Han har røyket i 50+ år så det er ikke så lett for han å bare slutte. Han spurte meg om jeg visste om kakeoppskrifter, kakao, sjokolade osv osv. 

Jeg er på utkikk etter oppskrifter til kaker fra folk som har peiling og som har laget matretter med cannabis mange ganger før. Det er spesiellt viktig at oppskriften kommer fra en som har peiling og erfaring. Helst fra en som har gjort dette hundre ganger før :)

Endret av sixfour

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Skrevet (endret)

Heisann.

Jeg ville ikke hengt meg så veldig opp i spesielle oppskrifter og heller lært meg å lage cannabutter og cannaolje. Så lenge en oppskrift inneholder olje eller smør, så kan du lage det.
Du kan også lære deg å lage cannabis tincture som gir han muligheten til å dosere cannabis med pipette og blande det i stort sett alt drikkbart.

En rask oppskrfit på cannasmør:

10g god weed.

mal det opp og steik det i ovnen på 125°C i 30min (decaroxylering som betyr at en gjør THC-A om til aktiv THC), når det er gjort, så tar du weeden å finmaler den.
Ta 500g usalta smør (viktig at det er usalta). Smelt dette i et vannbad sammen med 3dl vann og bland inn den malte weeden.
La dette koke på lavest mulig temperatur i 3 timer mens du rører ofte. Når det er ferdig kokt så lar du gryta bli kjølig før du siler suppa igjennom en klut eller lignende for å ta ut den malte cannabisen.
Til slutt setter du suppa i kjøleskapet i en time eller to. Når smøret er stivna skikkelig så tømmer du ut alt vannet. Du vil da sitte igjen med 3-400g grønnfarget cannasmør som du kan bruke til hva du vil.
Jeg lagde denne oppskriften med 350g smør og 15g weed. Det ble alt for sterkt for meg.

Endret av bornstellar

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

God oppskrift der fra bornstellar. Du kan også bruke bladverk hvis du dyrker selv. Merk at det lukter en del når du koker dette så tenk på hvor avtrekket fra kjøkkenet ender opp.

Cannabutter og tinctures krever litt innsats. Hvis du/faren din vil teste om edibles gir ønsket effekt kan du ganske enekelt lage  "firecrackers". Søk så funner du mange oppskrifter. Mange bruker microbølgeovn men jeg bruker vanlig ovn for å ha bedre kontroll på temperatur. Oppskrift for en dose:

Kvern opp 0.25 - 0.5 g pot og legg det på alufolie

Varm i ovnen i 10-12 min ved 120 grader

Mens du venter: Smør Nutella på 2 Kaptienkjeks, evt 4 hvis du bruker mindre kjeks (Mariekjeks Per kjeks osv)

Strø potten jevnt over kjeksene og smør det inn i Nutellaen med en kniv. Legg nutellasidene sammen så du ender opp med en sandwich.

Sett ovnen på 150 grader. Brett alufolie tett rundt sandwichen og legg det i ovnen i 15 min.

Enkelt :) Du kan bruke andre pålegg enn Nutella så lenge det inneholder olje som potten kan reagere med. Peanøttsmør er populært.

1 person liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå