Freeman

Innkrøllede blader, litt gule tipper

Ser i dag at den ene nyplanten min har fått noen symptomer helt plutselig.

AcNjGWd.jpg

Kan nevne at jeg i går økte næringsdosen til anbefalt nivå. (Canna coco A+B) Tidligere har jeg kjørt mindre enn halv anbefalt dose.

Lys: Kjører nå ca. 60 watt LED 24 timer, og 400 watt HPS 12 timer. Tanken er da å bare kjøre 24 timer, men kjører ikke HPS'en døgnet rundt p.g.a varmeutvikling. Har lest at 24 timer er helt greit.

Vet ikke om det går helt klart frem av bildet, men det er som om bladene "bretter seg mot sin egen midtlinje", samt at de har fått litt gule tipper.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Syns du har litt nutrient burn. Hadde flushet og redusert næringen til 50% noen dager. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Kan se litt varm ut også? Hva er temperaturen på?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Tror kanskje dere har litt rett begge to, både med nutrient burn og varme. Det er foreløpig kun denne ene planten som har symptomene, og det var den som sto nærmest HPS-lampen. Tror jeg skal heve lampen et hakk, og redusere litt på næring, så får vi se.

Temperaturen har så lenge jeg har sett aldri vært under 24 grader, og aldri over 31. Men jeg ser at jeg har et potensielt varmeproblem, i tilfelle det skulle bli skikkelig, skikkelig varmt i lufta ute hvor jeg henter "kald luft". Hadde tenkt å fikse dette, men ble plutselig invalid for et par dager siden. Spilte litt basket med ungene, og fikk et stygt overtråkk, med tilhørende knekkelyder. Nå er det bare så vidt jeg klarer å ha tilsyn med plantene. Å begynne i stige med innsugsventiler og slikt er utopisk akkurat nå, og jeg kan vel knappest spørre naboen om hjelp til akkurat slike ting... hehe...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Hovedregelen er at en skal ha svakere næring hvis det er veldig varmt og/eller lav rh, dette pga økt forbrukt av vann og derfor økt tilførsel av næring til planta. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå