OGrow

Tørkeskap

Kan jeg bruke dette som tørkeskap? 55x55x120cm

Hullet passer til 100mm vifte så jeg tenkte å bare lage hengslet dør i fremkant og koble på vifte/filter/speed-controller. 

Innspill og smarte idèer mottas med takk =)

JEAKxgS.jpg

Endret av OGrow

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Sirkulasjonsvifte og fuktsensor som styrer ekstraksjonsvifte. Luft inn i bunnen og luft ut i toppen. Ventil fra biltema i bunnen som lukker seg automatisk når viften er av for å holde lukt inne. Kullfilter er et must om dette skal stå utenfor dyrkerommet. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Rommet ligger på 60% luftfuktighet.

Hadde tenkt å bare koble 100mm vifte og filter i hullet, lukke med plate i forkant og la den åpningen i bakkant være. Kjører viften 24/7.

Har kun tørket i telt før, men det har jeg ikke mulighet til nå.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Du kan koble den til et passivt luftinntak i teltet ditt, så holder undertrykket lukten unna. Den ser litt stor og luftig ut, noe som vil gi hurtig tørking. Jeg ville gjort tiltak for å sørge for så lav luftgjennomstrømming som mulig.

En pappeske vil gjøre en minst like god jobb imo :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Jeg har ikke telt nå.

Ser i en del andre logger at folk tørker på strenger i telt som er større en boksen min så jeg trodde det gikk bra. Før har jeg hatt dem i pappeske i teltet. Kanskje jeg stabler 3 mindre pappesker oppå hverandre i skapet?

RH er 55-60% i rommet og kjører minste Biltema-vifta på laveste nivå med controller.

https://www.servovendi.com/uk/speed-power-controller-dimmer-potentiometer-cornwall-electronics-eu-280w.html

Endret av OGrow

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Jeg tørket i telt ned rh på 55-62% og det gikk strålende. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Pappesker i skapet er en god plan. Sjekk også denne tråden  :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå