Freeman

Noen som føler seg truffet?

For et klokt valg å fortelle snuten det de vil høre :). Jeg hadde ihvertfall nekta for utegrowen og sagt at jeg dyrka for å lage tau, ikke 'narkotika' i hasj eller marijuanaform eller lignende. Alt av weeden er til å lage medisinsk THC ekstrakt mot hodepine og migrene eller what ever selvfølgelig. Det er politiet som må bevise noe i retten, hvorfor gjøre jobben deres da?

Og så lurer jeg selvfølgelig på hvorfor de fant bare marijuana men ikke hasj? Altså det jeg mener er siden de sa det var en hasjplantasje, kunne de bare regne det om til hasjvekt, noe som man muligens får lavere straff for. 

Hadde advokaten hans sagt dette, så hadde fyren kanskje fått lavere straff.

Føler meg fortsatt truffet ettersom media skriver om planten på den måten (særlig NRK og VG, Dagbladet er vel de som er litt mer ok på dette området)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Hehe, 173 planter til eget bruk så han var kanskje litt i overkant stein til å tenke klart?

Er forskjell på poitihund og narkohund, men hadde jeg hatt ei avskilta narkobikkje i nabohuset ville jeg ikke følt meg helt trygg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
11 hours ago, OGrow said:

Hehe, 173 planter til eget bruk så han var kanskje litt i overkant stein til å tenke klart?

Er forskjell på poitihund og narkohund, men hadde jeg hatt ei avskilta narkobikkje i nabohuset ville jeg ikke følt meg helt trygg.

Javisst er det forskjell. Det var litt spøkefullt sagt. Jeg tror hunden hans er en helt vanlig sånn collie eller noe. Selve politimannen ser også veldig avslappet ut og vennlig innstilt ut, så jeg føler meg ikke så truet. Han er faktisk den av naboene i omegnen som ser mest ut som en bruker av et eller annet. Men man vet aldri, selvfølgelig. Forsiktig bør man være uansett.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
11 hours ago, MaryJane420 said:

For et klokt valg å fortelle snuten det de vil høre :). Jeg hadde ihvertfall nekta for utegrowen og sagt at jeg dyrka for å lage tau, ikke 'narkotika' i hasj eller marijuanaform eller lignende. Alt av weeden er til å lage medisinsk THC ekstrakt mot hodepine og migrene eller what ever selvfølgelig. Det er politiet som må bevise noe i retten, hvorfor gjøre jobben deres da?

Og så lurer jeg selvfølgelig på hvorfor de fant bare marijuana men ikke hasj? Altså det jeg mener er siden de sa det var en hasjplantasje, kunne de bare regne det om til hasjvekt, noe som man muligens får lavere straff for. 

Hadde advokaten hans sagt dette, så hadde fyren kanskje fått lavere straff.

Føler meg fortsatt truffet ettersom media skriver om planten på den måten (særlig NRK og VG, Dagbladet er vel de som er litt mer ok på dette området)

Tror at når det gjelder lovverk og slikt så teller de bare vekten på det tørkede materialet de har beslaglagt. Måler ikke potensen i det eller slikt. Så i teorien kan man vel få samme straff for f.eks. 100 gram blader og stilker som hundre gram høypotent bud. Det var i hvert fall noe jeg leste et sted.

Når det gjelder stigmatisering og ramaskrik, "hasplantasjer" osv., så må jeg bare hylle ungdomskolelæreren vår som lærte opp foreldrene våre i å avsløre elevers hasjbruk: "Se etter rester av engangsprøyter eller spisser i søppelkurvene der ungdommene i gata samles!"

Det var en salig tid med mye dyp lærdom...

2 personer liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Litt mer komplisert er det. I Norge er antallet planter mer relevant enn mengden og når det først er ulovlig så syns jeg det er mer riktig. Har du ei plante slik som jeg hadde så er det enklere å si at du dyrker for eget forbruk enn om du har 16. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
21 hours ago, bornstellar said:

Litt mer komplisert er det. I Norge er antallet planter mer relevant enn mengden og når det først er ulovlig så syns jeg det er mer riktig. Har du ei plante slik som jeg hadde så er det enklere å si at du dyrker for eget forbruk enn om du har 16. 

Ja, eller 173, da ;-)

1 person liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå