Jump to content
Vikingleif

Ok nytt problem

Recommended Posts

Vikingleif

Jeg dreit meg litt saftig ut på timeren min i denne growen...

jeg har en jack herer 8 uker blomst men timeren stod på 9 timer mørk og 15 timer lys fordi jeg var for fjern en dag og har kommet borti i starten på blomsst.

6 uker var med denne rare timingen og 2 uker med 12/12

problemet er den skjer ut til at den revegget etter at den blomstet halveis ferdig og nå er den i en wtf fase :P

hva bør jeg gjøre?

Edited by Vikingleif

Freeman

Jeg er ikke noen ekspert, men siden ingen andre sier noe, så nevner jeg at jeg leste om slikt:

https://www.thcfarmer.com/community/threads/re-vegging-just-before-harvest-what-to-do.76618/

Mye usikkerhet i den tråden også, men hvis man lager ekstrakt av den tråden, så virker det som om det anbefales å høste hvis den revegger, men at man kan prøve å ta noen kloner først. Videre menes det at det er bedre å høste, siden kvaliteten går ned hvis den bare står og står på den måten.

Jeg vil gjerne trøste deg med å nevne at jeg også hadde en episode med timere: Jeg hadde en plan om å la noen lys stå på 18/6. Jeg planla vanningen min slik at det skulle være lys på da jeg kom. Men det stemte aldri. Ble sintere og sintere på Clas Ohlson hvor jeg kjøpte timerne. Devirker jo ikke! Senere fant jeg ut at jeg hadde plugget timeren inn i en lednigsforgrener som allerede sto på en timer. Dermed forskjøv timingen seg med et visst antall timer hver dag... Den klassiske tabben.

Slayer

Du sier jo sjøl att du ikke er noen ekspert. Hva er da vitsen med å svare med missvisende informasjon? Du gjør det jo ikke akkurat lettere for den stakkars fyren!!!

Freeman
4 minutes ago, Slayer said:

Du sier jo sjøl att du ikke er noen ekspert. Hva er da vitsen med å svare med missvisende informasjon? Du gjør det jo ikke akkurat lettere for den stakkars fyren!!!

Eh… Jeg føler ikke at informasjonen var så misvisende, men jeg henviser til en tråd på at utenlandsk forum som omtaler Vikingleifs problem, og jeg prøvde å trekke ut essensen av det som ble sagt.

Jeg følte også for å gi en slags respons for å vise at hans forespørsel ble sett av oss her på forumet, og at han ikke ble ignorert.

• Like 2
  • Thumbs up 1

Vikingleif

takker for svar da det ikke er så mye konkret info om akkurat dette problemet :P

jeg er selv litt bekymra over at de blir stående "ferdig" over lenger tid men den vokser jo som en tulling enda.

har det liksom ikke travelt så hvis det er lik så greit å vente til planta er 2 kilo så kan jeg jo det men hvis det er best å ta det nå så er jo det ikke noe problem å :P

Vikingleif

skal også sies at mesteparten av trichoman er veldig "cloudy" veldig få som er klare å se igjennom og noen få som har blitte orange.

SixIxIx

Den har sannsynligvis ikke revegget skikkelig, men bare vært litt forvirret. Når en plante revegger slutter den å produsere buds, og de som allerede er der dør etterhvert. Dine ser jo ut til å utvikle seg fint, så her er det bare å kjøre på. Det ser ut til å være en stund igjen før den er klar :)

Slayers
On 8/16/2017 at 10:12 AM, Freeman said:

Eh… Jeg føler ikke at informasjonen var så misvisende, men jeg henviser til en tråd på at utenlandsk forum som omtaler Vikingleifs problem, og jeg prøvde å trekke ut essensen av det som ble sagt.

Jeg følte også for å gi en slags respons for å vise at hans forespørsel ble sett av oss her på forumet, og at han ikke ble ignorert.

Du følte ditt og datt. Du føler visst mye du? Latterlig

Desuten var det dårlig gjort å stenge meg ute bare fordi jeg krittiserte litt.

• Confused 1

Freeman
7 minutes ago, Slayers said:

Hva kan jeg si? Jeg er en latterlig følsom fyr.

... Men for å være litt seriøs: Jeg beklager at jeg brukte ordet "føler" hele to ganger. Ikke alle kan ha et så riktig og korrekt språk som du viser oss. Vi Cannabisfolk er ofte veldig følsomme, og vi sliter til tider med språket.

• Like 1

Freeman

Sorry @Vikingleiffor å fylle opp tråden din med "latterlig" stoff. Men så får du deg da kanskje en liten latter?

Nå ser det jo også ut som om du har fått et godt svar fra sixixix, så da ender vel alt godt.

Jeg valgte å høste da min plante for noen uker siden så ut til å revegge. Det var fordi jeg var så lei av "amber trikomer". Min plante var på det tidspunktet full av milky med litt amber. Tenkte da: Heller 10 gram med milky, enn 100 gram med noe som jeg ikke orker å bruke.

Men ditt kasus er jo litt annerledes, siden den fortsatt vokser. Min hadde stoppet all vekst. Derfor virker Sixixix' råd veldig fornuftig.

• Like 1

bornstellar
36 minutter siden, Slayers skrev:

Noen få klarer alltid å umiddelbart gjøre seg selv mislikt gjennom spydige kommentarer og generell oppførsel. Hvis du er tilbake her for andre gang, så forslår jeg at du forsøker en litt annerledes fremgangsmåte. Tenk kardemommeloven

• Like 3

Vikingleif
18 timer siden, SixIxIx skrev:

Den har sannsynligvis ikke revegget skikkelig, men bare vært litt forvirret. Når en plante revegger slutter den å produsere buds, og de som allerede er der dør etterhvert. Dine ser jo ut til å utvikle seg fint, så her er det bare å kjøre på. Det ser ut til å være en stund igjen før den er klar :)

nice høres bra ut :D 

bare å smøre seg godt med tolmodighet før denne er ferdig da, skjøl om fristelsen stikker hardt når den er på langt over estimated tid :P

PoopEye

Om noen, etter å ha blitt edru igjen, har telt til 10, osv… fortsatt har en ubetvingelig trang til i all respekt si noen velformulerte sannhetens sanninger fra sin sjels dyp til noen andre som har ødelagt ens nattesøvn og dagshumør, bør en formidle dem på bakrommet i form av PM, vi andre har ingen interesse i å følge oppgjørelsen offentlig ettersom den som regel eskalerer utenfor all fornuft, sans og samling. Da gjelder det dog å kunne hodet over vannet her lenge nok og bidra til fellesskapets beste til å få rett til PM og dermed kunne kjølhale noen ei nattens mummel og mørke, andre synker bare rett ned i mudderet der de kanskje hører hjemme.  Karantenesonen på 30 kvalitetsmeldinger er også av beste sort for oss for å unngå å bli trakassert av noen bare vil lage kvalme via PM, stemmer for å beholde den.

Vikingleif

nå skjer jeg at det har begynt å dannet seg frø på planten... fuck jaja bør jeg kutte den nå før de mature eller vente?

jeg har ikke lyst på frø da det mest sansynelig vil bli noen stressede gener vil ha alt mest røykbart :P

bornstellar

Da tror jeg du må ta den nå og redde det du kan. 

Vikingleif

kuttet den i mårrest å fyrte opp skrapen av saksa å fy kor denj satt langt inn :P

3 kilo (bløtt) monster som blir nice å fyre opp om en måned :D

bare litt synd den startet å produsere frø da :P

la nederste greinene stå igjen med noen buds som jeg tengte kunne bare produsere ferdig noen frø å ha

Edited by Vikingleif
  • Like 3

Freeman

Ja, det var sikkert det lureste i din situasjon.

3 kilo burde vel rekke for et par dager, selv for den ivrigste stoner, skulle man tro ;-)

Mullemek

Hvor mye ble det tørt?