Jump to content
Sign in to follow this  
Motorhead

For seint å dyrke ute?

Recommended Posts

Motorhead

Jeg har fått fatt i noen frø med en tilfeldighet. Vil gjerne dyrke dem men kan ikke gjøre det inne tror jeg. Er det for seint på sesongen til å plante dem ute? Vil frostnetter drepe dem?

PoopEye

Ja, definitivt!!! -om du tenker å sette frøene ute her på berget nå i høst. De vil i beste fall bare bli til noen få cm høye spirer om ikke frosten tar dem først.

Spar heller frøene til neste sesong og bruk tiden fram til våren på å legge en plan om når, hvordan og hvor så kanskje du får noe hyggelig ut av dem.

Anbefaler deg å lese Dyrkehåndboka, der får du mye kunnskap om hvordan du skal gå fram.

OGrow

Hvis det er bagseeds du snakker om så kan de som regel ikke dyrkes utendørs her nord.

Motorhead

Det var som s... men hadde egentlig regnet med at det var for seint ja.

Bagseeds... Jo, det er vel bagseeds siden jeg ikke vet hva det er.

Men jeg skal tenke nøye gjennom om jeg kan få til en en grow innendørs, eller vente til neste år.

Takk!

OGrow

Upresist svar av meg. Er det frø fra pot du har kjøpt kan være hva som helst. Kjedelig å legge ned masse tid og arbeid for noe som ikke blir noe av.

Du må ha rett type frø for å få noe avling utendørs her oppe. Enten auto-blomstrende planter eller planter som er avlet frem for nordiske forhold. "Vanlige" sorter vil ikke rekke å bli ferdige før vinteren.