Jump to content
Sign in to follow this  
Soilandcatsand

Antall dager før de viser kjønn?

Recommended Posts

Soilandcatsand

Jeg kan desverre ikke passe på mine planter vær dag så jeg søker råd om følgende:
- Jeg satt de på 12/12 i går. Mange dager ca tar det før man kan spotte ut jentene? Jeg regner med det varierer fra strain til strain men ja. Ett ca tall blir jeg glad for :)

Freeman

Hei,

Satt og leste om dette i går, da jeg planlegger å prøve å lage egne frø til neste år.

I følge det jeg leste, så ta det gjerne 1-3 uker etter 12/12 før de viser hvem de er, men det er da veldig generalisert. Det sto også i den artikkelen at noen planter kunne vise det selv før 12/12. 

" Otherwise, all remaining plants will reveal their gender in the first 1-3 weeks after lights are switched to 12-12, and plants enter the flowering stage of life."

Håper det hjelper. Jeg er ganske grønn selv på dette, så jeg må stole på det jeg leser.

Soilandcatsand

De har nå stått 3 dager i blomst, jeg får stikke hue innom å sjekke de i morgen. 

KranPer

En grei metode for å finne kjønn på plantene før de er store nok til å holde buds er og ta stiklinger av planten. La stiklingen bli litt over en uke gamle og så sette den i blomst i 2 til 3 uker. Da vil de enkelt vis hva de er. 

• Like 1