Bamse

MDG Miljø Partiet det Grønne - Meninger?

Hei alle sammen! 

MDG har markedsført seg som et Liberalt parti som er åpen for nytenking. Et ungt parti. Når det kommer til valg vil jeg personlig sette legalisering av Cannabis i sin helhet som no'1 prioritet. 

Da tenker jeg ikke bare til rus og rekerasjonell bruk som ofte blir diskutert. Men - I sin helhet. Jeg vil at det skal være lov å dyrke Hamp og lage de produkter som kan lages ut av dette, jeg ønsker at det skal kunne brukes som medisin og jeg ønsker at gud og hver man med bestemmelse over sin egen kropp skal få benytte seg av kardemommeloven og  nyte dette som kosttilskudd. 

Er det noen meninger? :) 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Ser på liberalistene som en av de partiene som mest kommer til å prøve få ruspolitikken opp til diskusjon vis de kommer inn på Stortinget.

MDG ser jeg på som ett parti som er mest opptatt av et grønntskifte, og ikke ruspolitikk for øyeblikket. 

De andre partiene er mest opptatt av jobb, skole, helse og innvandring. Dette er selvfølgelig viktige temar, men ikke noe som er så viktig for meg akkurat nå.Da jeg syntes det er på høytid at ruspolitikken kommer opp til debatt.

1 person liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Venstre har da frontet ruspolitikken, langt mer enn MDG har gjort i det siste, så får vi se om de tar opp debatten nå i neste stortingsperiode

1 person liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Venstre vil ikke gjøre noe siden de har andre kjærnesaker og må samarbeide med KrF og Frp som begge er veldig anti. Høyre er litt bedre, men ikke mye. Husk at Frp ønsker private fengsler og lengre straffer for småkriminalitet i sin kampanje for å øke forskjellene mellom den styrende kaste og resten. De er også mye større enn venstre og før befolkningen setter dette på agendaen, så vil ikke venstre gjøre det. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Jeg har inntrykk av at Venstre har en klarere ruspolitikk. De er blandt få som ønsker å skille mellom tunge og lette narkotiske stoffer, vurderer avkriminalisering/legalisering av letter stoffer. 

MDG er meget på miljøfronten. Da kan de også se på miljøet narkotika krig skaper. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå