Jump to content
Cannawizrd

Hvordan gikk 2017 sesongen

Recommended Posts

Cannawizrd

Håper at andre også gidder å legge ut noen bilder fra årets utendørs sesong, slik at vi kan dele litt erfaringer. I og med at jeg ikke fikk rota meg til å få kjøpt noe annet enn  auto frø i år også, er alt allerede høstet og tørket.  Jeg dyrket noen forskjellige autoer fra Dinafem: Blue amnesia xxl, Critical 2.0, ww xxl og Devil cream fra Sweet seeds. 

Jeg starter med å legge ut noen bilder av årets mest vellykkede planter. Blue amnesia xxl auto

Dette er ca 1-2 uker før innhøsting av de minste (raskeste ) plantene.

DSC01074.thumb.JPG.649238d1bb348f1572f3c6bdf3616589.JPG

• Like 1

Cannawizrd

Den største ga litt over 200 gram tørka buds. totalt ga disse 3 plantene rundt 500 gram....Dessverre sliter jeg med å få lagt ut flere bilder for øyeblikket.

DSC_0740.thumb.JPG.9beaf19951047a719afb3d7b89e5f7df.JPG

Edited by Cannawizrd
  • Like 2

Freeman

Bra tiltak å oppforde til deling av bilder og erfaringer. Håper også at noen forteller sånn ca. hvor man er i landet, slik at vi kan lære litt om temperaturer og slikt. Dessverre har jeg personlig ikke noe å bidra med når det gjelder utendørsplanter. Håper å komme grusomt tilbake til neste år, da jeg forhåpentligvis har fått fatt i store doser frø å sløse bort. Ja, jeg føler det nesten slik da jeg har sett hvordan sesongen har vært her i Trøndelag i år. Temperaturen er en ting, men fuktigheten har jo vært nesten legendarisk.

Går nå i tanker om å skaffe litt forskjellig og eksperimentere med, men har fått litt noia. Det er liksom dette med å strekke strikken for langt. "You gotta know when to hold them, know when to fold them", sa Kenny Rogers, og det er slike tanker jeg sliter litt med. Men jeg tror i hvert fall at jeg personlig må kanskje dra til Sverige, Danmark eller noe for å prøve å få fatt i et variert utvalg av frø, for jeg vet ikke om jeg tar sjansen på mer dubiøse postforsendelser. Sverige og poste restante føles enklest og mest praktisk, men det krever jo også en viss innsats.

Cannawizrd

Smart å heller være litt forsiktig, men bestill poste restante fra svenske frøbanker så er du rimelig safe. I å kunne jeg produsert massevis dersom jeg hadde orka. Det handler om å ha bra spots, jord med riktig konsistens, muligheten til å vanne/gjødsle hyppig og mest mulig sol i løpet av dagen. Ellers er det massevis av auto strins som funker bra. Jeg har bare testa en brøkdel av dem. Neste år skal jeg teste ut super autoer, det blir i nærheten av danske sorter med tanke på gro tid, men da kan jeg starte sesongen tidligere:-)

SimonSays

På 9/23/2017 at 22.32, Cannawizrd skrev:

....jord med riktig konsistens, muligheten til å vanne/gjødsle hyppig og mest mulig sol i løpet av dagen. 

Kjøp god jord i sekk og bær inn, kukompost i bunn, enkelt og greit - god trim

Vanningsbehov er hysterisk overdrevet, med mindre du får en eksepsjonelt tørr sommer - ellers holder det med en skvett nå og da, værforhold tatt i betraktning - såfremt du graver store og dype nok hull/bed /gidder å bære nok jord. Hvor mye? Hvor stor er en plante? Hvor langt er et tau? :P

SimonSays

Hvor mye fikk du av de andre autoene? Hvilken type jord/hvor store hull? Hva brukte du av gjødsel?

Tyren44

Gikk til helvete her :( bor på Sørlandet, å sommeren regnet bort. Men fikk mye i fjor sommer, som bare blir bedre å bedre :)

Går for danske autoer til neste år.

Peace

Edited by Tyren44

OGrow

Bøndene rundt her får erstatning/tilskudd i år for slåtten gikk %##¤. Noen fikk ikke engang tatt førsteslåtten.. Satser på en varmere sommer og tørrere august/september neste år.

Edited by OGrow

Javel

Jeg fikk nesten 1kg av totalt alle utendørsplantene, 7 forskjellige steder. Ikke alle stedene var like vellykka pga sur jord og dårlig gjødsling, men jeg må si meg fornøyd i og med at det er første gang. Til neste år er planen å satse enda større og med en erfaring større :).

Nå som budsa er ferdig tørka gjenstår bare å selge det vekk. Bruker faktisk ikke cannabis gjevlig selv.

Cannawizrd
På 27.9.2017 at 19.17, SimonSays skrev:

Hvor mye fikk du av de andre autoene? Hvilken type jord/hvor store hull? Hva brukte du av gjødsel?

Bruker stort sett billig jord fra europris, maxbo etc. og blander inn 20-30% coco fiber. Viktigste er ikke innholdet i jorda/torven, men konsistensen, hvor luftig den er. Critical 2.0 auto fra dinafem ga i snitt 70-80g pr plante, veldig bra bud leaf ratio, så de var en fornøyelse å trimme + at det ble utrolig bra weed. Hadde også noen white widow xxl der den største ga 50g ferdig tørka. mye bud råte på disse. Devil cream fra sweet seeds var skuffende, de ga rundt 15g ferdig tørka i snitt og egner seg tydeligvis ikke for utendørs dyrking i Norge ihvertfall. Der jeg dyrka Blue amnesia er det blitt dumpa jord fra drivhus, så der gjør jeg ikke annet enn å luke og vende jorda, en helt fantastisk spot med max sol lys. Jeg Dyrker også på et hogstfelt. Der graver jeg hull på ca 30 liter og fyller med jord/coco mix. Gjødsler med floranova hele veien.

Devil cream

php9pGuDsAM.jpg

phpMPrDeVAM.jpg

Edited by Cannawizrd
  • Like 2

Cannawizrd
På 7.10.2017 at 18.57, Javel skrev:

Jeg fikk nesten 1kg av totalt alle utendørsplantene, 7 forskjellige steder. Ikke alle stedene var like vellykka pga sur jord og dårlig gjødsling, men jeg må si meg fornøyd i og med at det er første gang. Til neste år er planen å satse enda større og med en erfaring større :).

Nå som budsa er ferdig tørka gjenstår bare å selge det vekk. Bruker faktisk ikke cannabis gjevlig selv.

Hvilke av de sortene du dyrka ga best resultat...Hvor stor avkastning pr. plante ca. hvor enkle var de å trimme og hvordan var de med tanke på bud råte ?  Har du noen Bilder..?

SimonSays
På 9/12/2017 at 23.01, Cannawizrd skrev:

Den største ga litt over 200 gram tørka buds. totalt ga disse 3 plantene rundt 500 gram....Dessverre sliter jeg med å få lagt ut flere bilder for øyeblikket.

Hvilken strain ga 200 på tre planter?

SimonSays

Ühm.. hvordan redigrerer jeg innlegg? :P 500 gram! 

SixIxIx
På 10/24/2017 at 19.51, SimonSays skrev:

Ühm.. hvordan redigrerer jeg innlegg? :P 500 gram! 

Du kan bare redigere innlegg en begrenset tid etter posting. Husker ikke hvor lenge i farten :joint:

Cannawizrd
På 16.10.2017 at 19.37, SimonSays skrev:

Hvilken strain ga 200 på tre planter?

Beklager seint svar, Jeg har prøvd å laste opp noen flere bilder her, men det viser seg å være meget vanskelig...Det var Blue amnesia auto fra Dinafem som ga 500g totalt på 3 planter. Den er i tilegg meget resistent mot muggsopp. Max 5% gikk tapt pga. muggsopp. Og kush auto også fra Dinafem viste også bra tendenser helt til de nesten ble helt spist opp av hjort. kun de 2-3 nederste greinene stod igjen på 3 planter. Bare de greinene ga tilsammen ca. 100g. Disse plantene var det også minimalt med budråte på.

Edited by Cannawizrd

Freeman
14 hours ago, Cannawizrd said:

Beklager seint svar, Jeg har prøvd å laste opp noen flere bilder her, men det viser seg å være meget vanskelig...Det var Blue amnesia auto fra Dinafem som ga 500g totalt på 3 planter. Den er i tilegg meget resistent mot muggsopp. Max 5% gikk tapt pga. muggsopp. Og kush auto også fra Dinafem viste også bra tendenser helt til de nesten ble helt spist opp av hjort. kun de 2-3 nederste greinene stod igjen på 3 planter. Bare de greinene ga tilsammen ca. 100g. Disse plantene var det også minimalt med budråte på.

Den OG Kush-autoen fra Dinafem seeds er visst den samme som jeg har hatt 3 stk. av i år. Mine viste seg å være de mest lettvokste plantene av de forskjellige jeg har hatt. Jeg kjøpte den fordi det ble sagt av selger (sensible seeds) at den var høy i CBD-innhold, og kunne virke smertestillende. Har en bror som er stygt skadet i ryggen og går fast på morfin p.g.a dette, så jeg tenkte å donere mesteparten av det til ham. Det blir spennende å høre om det funker for ham.