Selvforsynt

Å sinke en auto

Muligens ikke det rette forumet men admin får bare flytte det dersom det hører bedre hjemme et annet sted

Leser i en annen tråd at lav man kan utsette blomstringen, altså forlenge den vegetative perioden til en autoflower(om jeg har skjønt det riktig)ved å ha lav temperatur i de første ukene

Da slår det meg at det er jo akkurat det jeg bruker å gjøre med tomatene når de er nyspirte ungplanter, jeg bruker å la de få masse lys, men relativt kaldt. Resultatet blir korte, kraftige og robuste planter som fint står av seg selv uten at man må støtte de opp med noen pinne

Gjør man motsatt, altså gir de behagelig varme og heller mindre lys så får man lange slanke planter som er heller ustø, jeg foretrekker heller de førstnevnte

Så er dette noe man kan overføre til cannabisplantene, også autoene, for å få robuste planter som tåler en trøkk?

Vil man oppleve dårlige avlinger i andre enden eller er det noe å vinne med denne metoden, er det noen som har prøvd?

Regner med at dette først og fremst er noe for de som skal fordyrke uteplantene sine inne

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Du vil få mindre avlinger med en auto siden de har kort begrenset levetid. Så ville ikke anbefalt det med dem. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Tja, mine autoer utendørs hadde ihvertfall betydelig lengre vekstfase enn det som er normalt innendørs. Var for det meste 12-13c i 6-7 uker i mai/juni. Plantene var 2.5mnd før de gikk i blomst. De ble ikke så høye, men voldsomt buskete (mye bladverk).

1 person liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

I

10 timer siden, OGrow skrev:

Tja, mine autoer utendørs hadde ihvertfall betydelig lengre vekstfase enn det som er normalt innendørs. Var for det meste 12-13c i 6-7 uker i mai/juni. Plantene var 2.5mnd før de gikk i blomst. De ble ikke så høye, men voldsomt buskete (mye bladverk).

Interessant, hvilken strain da? Hvor lang tid før høsting? 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
10 hours ago, OGrow said:

Hvor mange gram ga hver plante ca?

Ble det mer eller mindre enn de som settes i blomstring etter 3 uker?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Det var white widow auto. Blomstret 7 uker. Burde hatt 2 uker til, men måtte tas pga muggsopp.

Aner ikke vekt, 60-70% måtte kastes pga mugg. Det ble et par-tre glasskrukker.

1 person liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Okey. Har selv opplevd korte perioder med kulde der de ivertfall har overlevd. Googlet litt for å være sikker, men tror vi kan si at det beste er å holde seg til temperaturen de liker best. 

Selv om jeg pleier å senke temperaturen siste 48 timene før høsting, når jeg lar dem stå i mørket. 

1 person liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå