Selvforsynt

Kommentarer og diskusjoner rundt rekruttering til Norcan-ledelsen.

29 innlegg i emnet

@randy marsh, jeg tror ikke noen er ute etter å ta deg på noe som helst. Tvert imot så er det interessant å lese det du skriver. Det er bare det at alle har forskjellige livssituasjoner. Noen av oss må dekke absolutt alle muligheter til å få en mistanke rettet mot oss, og det inkluderer da bl.a. kullfilter. I mitt tilfelle så tror jeg kanskje at jeg kunne ha droppet kullfilter, for det er sjelden besøk i mitt dyrkeområde. Jeg har ikke dyrkeområdet i boligen min, men i en slags garasje/uthus. Jeg bor også landlig. Men plutselig en dag fikk jeg folk i uthuset, og da fikk jeg noia, for jeg så det på han som besøkte at han merket noe muffens i lufta. Etter den svette episoden kjører jeg kullfilter 24/7. Tar ingen sjanser lenger, og jeg anbefaler egentlig til alle å prøve å dekke alle muligheter for å bli tatt.

Når det gjelder dette med å få negativitet mot seg, så skjønner jeg godt hva du mener. Det er ikke lang tid siden jeg merket at noen var skikkelig sure på meg her inne på forumet, og det ble ubehagelige tilstander. Det har faktisk skjedd 2-3 ganger, til tross for at jeg prøver så godt jeg kan å ikke støte noen. Jeg prøver å være vennlig med alle, men likevel... Folk kan av og til reagere. Av og til er det bare språklige misfortåelser. Kanskje jeg skrev for langt? For kort? Hadde jeg feil mening om noe? Man vet aldri hvordan folk reagerer.

Det er vanskelig å skrive offentlig, for plasserer man et eneste ord feil så kan man få folk mot seg. Derfor vil jeg benytte anledningen til å si tl alle jeg har vært i samtale med her på NorCan at jeg liker dere alle. Ingen har gjort feil, alle har sin måte å skrive på, noen kort, noen langt, noen med personlige meninger, noen med kalde fakta. Jeg er takknemlig for alle typer dialog, og det finnes ikke noe som er riktig for alle.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Altså det er ingen som benekter at man kan få resultat av CLF, bare at når man kjøper CFL-utstyr så kunne man slengt på en ballast til 350,- og fått hps-oppsett som igjen gir bedre avkastning. Det er ingen som heller har sagt at man skal kjøpe utstyr til 30k, det ville bare vært dumt og jeg føler argumentasjonen faller på sin egen urimelighet.

Ang Six, så synes jeg faktisk at han bare svarte deg på en måte som er på sin plass, streng ja, men langt fra negativ. Den negative ladninga i tråden, kom du @randy marsh med, men lenge før @SixIxIx svarte. Og selv om du sier at 1 plante ikke stinker, så kan jeg meddele at jeg har dyrka flere 100 strains igjennom åra og mange skriker etter kullfilter. Så din erfaring virker ikke akkurat troverdig. For godt og vel 15år siden, dyrka jeg 2 cheese'r under en 400W HPS og de stinka hele nabolaget, ja faktisk et helt kvartal, no shit!. Jeg har også i min periode som dyrker hatt bare cuts som trenger kullfilter, selfølgelig er dette kanskje et ti-talls cuts, men selv da som små var kullfilter et must.

Men for å snu på flisa, skal man da bare helgardere seg med et automatisk svar til de nye ala "kullfilter, tja, du må nesten anta selv og din bosituasjon"? det gir jo absolutt ingen mening i den argumentasjonen, da er det jo bedre å svare med dyrkeboka omtrent.

Men mitt siste bidrag blir til @SixIxIx og @BK , dere har gjort en ypperlig jobb og ikke la andre si noe annet, jeg selv, som tidligere Leder/admin kan skrive under på all driten vi måtte igjennom for å opprettholde er godt forhold mellom partene og fora generelt. Jeg hadde lenge vurdert et comeback, men jeg tror jeg avstår. Mye av dette ble lagt til siden, da jeg så at det var lav oppsluttning og det med folk som prøvde for hardt med å gjøre seg profiliert.
Den tiden jeg var admin, så var det sine shitstorms da og. Men et langt bedre forstående publikum, som viste respekt og hensyn til andre. Kardemommeloven har gått i oppløsning på forumet og det er ikke ledelsen sin skyld. Mange av de som kommer hit i dag forventer å få lagt til rette for alt for mye, ...den nye garde. Det skal ikke leses, det skal ikke læres, det skal bare bli gjort. Motstand i livet er blitt synonymt med krenkelse og offersituasjoner, dette ser vi over hele samfunnet og, desverre.

En siste ting jeg tror kan hjelpe på mye for føleriet her på forumet er å fjerne votingsystemet deres, det skaper bare mere vondt enn godt.

Good vibes, blir så stikke innom, men tror det blir mindre fra meg fremover.

Lykke til alle sammen :)

Endret av Onkel

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Det var litt synd å høre at du vil komme sjeldnere innom, @Onkel. Jeg har jo brukt mye tid på å lese gamle tråder, og ser at du har vært en av de som har vært her lenge.

Ang. kardemommelovens oppløsning, så synes jeg 99% av alle innlegg her inne er i en trivelig tone, og så en sjelden gang sklir det kanskje litt ut. Om det er misforståelser, kverulering, eller følerier, som du kaller det, skal være usagt, men jeg synes ikke det er verre enn at vi kan tåle det. Leste gjennom Denne tråden fra 2007 her om dagen, og her er folk ganske opptrukne og legger ikke fingrene i mellom i sin omtale av administratorer, så folk kunne være litt utrivelige i "gamle dager" også, og kanskje glemte de kardemommeloven en stakket stund. Hehe...

Men det er nettopp dette som kan være så utrivelig med å være admin, som jeg prøvde å si i et tidlligere innlegg - at man må bevare en slags nøytralitet og profesjonell tone, nesten samme hva som blir sagt, selv om man kan få direkte utrivelige kommentarer mot sin egen person. Derfor er jeg rungende enig i at dagens administratorer gjør en god jobb, for jeg vet at det ikke alltid er så enkelt. Den nye generasjonen er jo vant til at alt skal være så enkelt, så jeg vet ikke om alle er i stand til å verdsette arbeidet og de dype tankene som ofte ligger bak f.eks et forum som NorCan.

Ang. votingsystemet vet jeg ikke om det er bra eller dårlig, men jeg har hørt at det tidligere har vært en "dislike" knapp, og jeg har sett at folk i eldre tråder har røde tall. En slik dislike knapp vil jo potensielt kunne brukes til å nærmest "mobbe" folk ut hvis den misbrukes av feil folk. Et slik Like eller Dislike er vel anonymt, og da blir det kanskje litt for lett å bare trykke på den i stedet for å si det man vil si med ord. Samtidig er det jo greit at man kan trykke "like" hvis man liker det man leser, men ikke vet helt hvordan eller hva man skal si? Hadde det kanskje vært bedre om votingen fulgte "Innlegg eller sak" i stedet for at den fulgte person? På den måten kunne man jo kanskje lete opp bra og populære "saker" i stedet for populære bidragsytere. Ja, det var bare en tanke.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
13 hours ago, Onkel said:

Altså det er ingen som benekter at man kan få resultat av CLF, bare at når man kjøper CFL-utstyr så kunne man slengt på en ballast til 350,- og fått hps-oppsett som igjen gir bedre avkastning. Det er ingen som heller har sagt at man skal kjøpe utstyr til 30k, det ville bare vært dumt og jeg føler argumentasjonen faller på sin egen urimelighet.

Litt off topic men hvor får man kjøpt ballast til 350 kr?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå