Jump to content
Sign in to follow this  
Tamlin

Fersking

Recommended Posts

Tamlin

Jeg er helt fersk i dyrkefaget, men har lang erfaring med bruk. 

Nå har jeg en liten plante og jeg er livredd for å ta livet av den...

har lest groguiden her ca 77 ganger, men syns det er mye bedre med erfaring og kompetanse. 

Jeg har en liten stikling jeg gir kjærlighet og omsorg, men den trenger nok litt mer. 

Har ikke satt den i blomst enda, rett og slett fordi jeg ikke vet når jeg skal gjøre det.

har så lyst å vise den fram og høre dere eksperters råd og tips til veien videre.

Der fikk jeg det til via en omvei her, beklager størrelsen og litt dårlig lys her....

Image.thumb.png.4f35e128676cce5feeec686400d106da.png

Edited by Tamlin
Fikk ikke opp bildet første forsøk

onto

ville ventet litt med blomster fasen vanskelig å si hvor høy den er ser også ut som toppen er kuttet, men 30 -40 cm og dobbel så tett som denne har vært min kjøre regel men det er litt strain avhengig også

får den næring i tillegg til kjærlighet og omsorg, kan se ut som den lider litt av nitrogen mangel de nye bladene er veldig lys og ser ut som den trekker næring fra eldre blader

Tamlin

Takk for svar :)  jeg fikk beskjed om å toppe den, men kan hende jeg har toppet litt mye? Da skal jeg gi den en liten dæsj nitrogen 8-) jeg har fått en spesialnæring av en jeg kjenner, men aner jo ikke hvor mye jeg skal bruke av den, jorda er veldig våt enda, så jeg tør ikke vanne noe nå. 

Hjertelig takk! Jeg skal fortsette å lese og utnytte kunnskapen til dere her! Hadde vært gøy å fått det til når jeg bruker så mye tid på lesing og studering av denne fine nyttige planten. Men jeg opplever at det sies mye forskjellig, og må innrømme jeg er en smule forvirret... 

og akkurat nå husker jeg neimen ikke hva slags strain det er eller... det var flaut :blush

den er forøvrig ca 25 cm høy nå. 

onto

det kan være overveldende mye informasjon når man starter uten mye kunnskap fra tidligere eller erfaring men dette går seg til, når du får sortert all informasjonen og erfaring fra ett par forsøk blir det lettere. er jo alltid kjekt å lykkes med det man gjør, ett tips fra meg er å ikke gjøre for mye ut av det i begynnelsen topping boostere osv men fokusere på fore planten og få gått igjennom prosessen med noe igjen til slutt er veldig mange som feiler pga for mye tlc, skulle det skje så prøv igjen.

Selvforsynt
2 minutes ago, zub0 said:

det kan være overveldende mye informasjon når man starter uten mye kunnskap fra tidligere eller erfaring men dette går seg til, når du får sortert all informasjonen og erfaring fra ett par forsøk blir det lettere. er jo alltid kjekt å lykkes med det man gjør, ett tips fra meg er å ikke gjøre for mye ut av det i begynnelsen topping boostere osv men fokusere på fore planten og få gått igjennom prosessen med noe igjen til slutt er veldig mange som feiler pga for mye tlc, skulle det skje så prøv igjen.

Her datt jeg av: "tlc"?

onto

tender loving care i min mangel på norsk ord

• Like 2

Selvforsynt
2 minutes ago, zub0 said:

tender loving care i min mangel på norsk ord

Hehe, I see, jeg får teste "potetmetoden", bare legge et frø i jorda og la det få være i fred til det er klart for høsting ;)

onto
3 minutter siden, Selvforsynt skrev:

Hehe, I see, jeg får teste "potetmetoden", bare legge et frø i jorda og la det få være i fred til det er klart for høsting ;)

som et første forsøk kan det være nok, cannabis har jo navnet weed/ugress det vokser under de fleste forhold. er er ny type næring pågang som du tilfører 2 ganger engang i vokse fasen og engang i blomster fasen ellers er det nok å vanne med ph rikyig vann genialt til gorilla grow

• Like 1

Noiatroll

Hvilken næring er dette ? Ble jeg veldig nysgjerrig med tanke på noen utegrows jeg har fundert litt på :) 

onto
4 timer siden, Noiatroll skrev:

Hvilken næring er dette ? Ble jeg veldig nysgjerrig med tanke på noen utegrows jeg har fundert litt på :) 

har ikke testet den bare sett lovende resultat vel å merke i ett telt og likt det jeg så heter biogrow og biobloom har selv hatt en skepsis til utendørs da jeg ikke ønsker å besøke eventuelt gro stedet for ofte men med dette produktet ser jeg en mulighet med auto og minimalt med besøk

Noiatroll

Takker, om dette virkelig er noe, så kan det hende jeg må prøve dette ute neste år.