Gå til innhold
Selvforsynt

THC-innhold i bladverk

Recommended Posts

Selvforsynt

Når jeg etterhvert får mine egne planter så regner jeg med at fristelsen for å teste effekten planta gir under veksten vil være rimelig stor ettersom jeg ikke har noe lager av godsaker å lene meg på, derfor vil faren for å herpe planta ved å plukke buds være til stede.

Men vil det være thc i bladene og når begynner i såfall planta å produsere thc, vet noen påstår at kun buds har thc men har lest at noen mener hele planta produserer thc, hva er deres erfaring?

Det jeg tenkte jeg kunne gjøre var å vanncure bladverk og evt andre platedeler etter trimming for å få vekk grønnfargen og usmak og etter curing i vann så legger jeg dette på et glass med 60% sprit, men er det håp om å få trekt noe thc ut av bladverket og hvor gammel må isåfall planta være før man kan regne med å få noe thc ut av henne?

Endret av Selvforsynt

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Freeman

Jeg prøvde noe bladverk på min Jack Herer fra forrige grow. Dette var vel omtrent en 10-12 dager før jeg høstet den. Jeg bare lot det ligge i sola/vinduskarmen en stund, og rullet det inn i en joint neste dag. Smakte dårlig, men effekten var faktisk ganske bra. Men dette var ikke slike store "fan leaves", men mindre blader rundt buddene. Disse bladene rundt buddene har jo synlige trikomer på seg. Når det gjelder store fan leaves er jeg også nyskjerrig og usikker.

Så jeg ble litt overrasket over at det var såpass potent. Hvor tidlig man kan gjøre dette vet jeg ikke, men jeg tipper den må være litt ut i blomstringen før det blir noe særlig THC.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Bamse303

Klorofyll kan du ødelegge manuelt ved og eksponere ekstrakt for sollys/uv stråling , da dette vil ødelegge klorofyllet lenge før godsakene blir "ødelagt", Hvor mye som er i bladne er vel ganske strain avhengig, tror jeg ville droppa ektraksjonsideen og heller satset på noe spiselig, pleide å putte alle viftebladene stilkene osv i en salig gugge og lage smør, var aldrig noen som klagde på effekt iallefall, tvært imot;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå