Jump to content
thefloyd

600w grow+bloom

Recommended Posts

thefloyd

hi..

kom akkurat på at jeg muligens kjøpte meg feil HPS pære..
43886_The_Pure_Factory_Pure_Light_HPS_Gr

lurer nå om jeg kan bruke den eller hva den brukes til?
burde jeg kjøpe en vanlig 2100k pære? eller kan jeg godt bruke dem når jeg kommer til blomstringsphasen?
kunne jeg også bruke den til gro og blomstphasen og bare med å kjøre 18/6 eller 12/12 gjør forskjellen om planten går i blomstringszyklus?

takker og bukker om litt oppklæring, ikke at jeg plutselig stå der som en oks forran fjelle :P

skogtrollet

Står da 2100K på pakken om jeg ikke ser feil, Du kan fint bruke den i veg og blomst.

thefloyd

ok, men hva er forskjellen mellom den og en vanlig blomst hps pære? betyr det at den fortsetter å vokse selv om den blomster og er i 12/12 syklus? dette hadde jo muligens vært fatal på høyvoksende planter som Jack Herer vil jeg tro? (ikke at jeg få de jævla frø til å spire, men uansett.. hehehe)

så da kan jeg vel i utgangspunktet gjør noe annet med mh pæren i mellomtid og bare kjører den growbloom hps? ikke dumt det heller, når jeg skal ta cloner etterhvert og morplanten skal overleve og :)

skogtrollet

HPS har per definisjon en fargetemperatur mellom 1900 og 2100 Kelvin. Det er en "varm" farge som ikke er ikke optimal i veg. Varmere farge gir mer strekk. En kaldere farge som f.eks CMH gir tettere noder og mindre strekk.

Det optimale er en kaldere farge i veg(blått), og varm farge(rød) i blomst. Men husk alltid at intensitet >> fargetemperatur, det er derfor hps fungerer i veg. 

CMH i veg, hps i blomst.